צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הערב בשיתוף הציבור: האישה שגברה על מהנדסי העיר

במפגש לקראת גיבוש תכנית המתאר של הרצליה יוקרן הערב הסרט "האזרחית ג'יין - הקרב על העיר", על האישה שלא הפסיקה להיאבק למען ניו יורק

פורסם בתאריך: 22.1.18 10:57

מהלך נוסף בהסברת תכנית המתאר לתושבי הרצליה יוצא לדרך: הערב ב"בר בעיר" הסרט "האזרחית ג'יין – הקרב על העיר" (Citizen Jane: Battle for the City), ובסופו יתקיים דיון.

"האזרחית ג'יין – הקרב על העיר" הוא סרט דוקומנטרי שהוקרן פסטיבל דוקאביב בשנה שעברה. הסרט מתאר סיפור אמיתי שהתרחש בניו יורק של שנות ה- 70 והפך לסמל של מעורבות אזרחית. בצד אחד, תושבת העיר בשם ג'יין ג'ייקובס, עיתונאית שעסקה שנים באדריכלות ובמה שעושה עיר טובה, ובצד שני מתכנן העל של ניו יורק רוברט מוזס. מהנדסי העיר התייחסו אליה כאל סבתא חביבה ומעט לוחמנית, אבל ג'יין ג'ייקובס שוטטה ברחובות, ידעה דבר או שניים על עירה ובעיקר ידעה שעיר היא יצור חי ונושם, המורכב מאנשים ורעש ומהומה, היוצרים אופי שאינו ניתן לתכנון. מאבק האדירים של ג'ייקובס, אקטיביסטית בעל-כורחה, בבעלי ההון, הוא מאבקם של תושבי שכונות עוני מול אדריכלים עיוורים בראשותו של רשע קלאסי. מי בעצם ניצח? ואיך קרה שערים גדולות אחרות בעולם עדיין לא למדו מזה לקח?

 

 

בצפייה ובדיון שיתקיים לאחר הסרט יעלו נושאים כגון מה תפקידם של התושבים בתכנון עירוני ולמי יש זכות על העיר. הקרנת הסרט הערב מגיעה לאחר שני מפגשי שיתוף הציבור לקראת גיבוש תכנית המתאר לעיר. בעקבות הסרט יתקיים ביום שישי, 2.2, סיור עירוני "הליכות ג'יין בהרצליה".

מנחה הערב הוא תומר שלוש, חוקר ערים.

"בר בעיר", הערב ב-20:00. 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר