רומן פולנסקי. צילום אי-פי
רומן פולנסקי. צילום אי-פי

הבמאי רומן פולנסקי זומן להעיד בבית משפט השלום בהרצליה

במאי הסרטים הנודע, שנמלט בעבר מארה"ב לאחר שהואשם בתקיפה מינית, הגיש בבית המשפט בארץ תביעת דיבה נגד בלוגר ישראלי שפרסם כי פולנסקי תקף מינית חמש נשים

פורסם בתאריך: 24.1.18 13:59

בית משפט השלום בהרצליה דחה השבוע את בקשתו של במאי הסרטים רומן פולנסקי שלא לזמנו לחקירה בעניין תביעת הדיבה שהגיש נגד הבלוגר מתן עוזיאל. השופט גלעד הס אף דחה את בקשת פולנסקי לבצע את החקירה באמצעות "וידאו קונפרנס".

בתביעת הדיבה שהגיש פולנסקי נטען כי עוזיאל פרסם באתר IMETPOLANSKI.COM כי חמש נשים התלוננו שפולנסקי תקף אותן מינית כשהיו ילדות ונערות בין השנים 1969 ל-1976. בכתב התביעה טען פולנסקי כי לא היו דברים מעולם. הוחלט כי עוזיאל יציג לבית המשפט במעטפה סגורה את העדויות עליהן הסתמך בפרסומיו.

את בקשתו לקיים את החקירה באמצעות טכנלוגיית "וידאו קונפרנס" ביסס פולנסקי על הטענה כי "הינו בן 84, גיל בו טיסה לישראל אינה נעשית בנקל וכרוכה בקושי רב"; וגם כי "הדעת אינה סובלת מצב בו אדם יוציא דיבתו של אחר החי בחו"ל ולאחר מכן תהא בו עזות המצח לדרוש שישקיע מזמנו או מכספו שיגיע לארץ". לגבי טענה זו כתב השופט הס כי מדובר בטענה תמוהה: "פולנסקי הוא זה שהחליט להגיש את התביעה בישראל. יתרה מזו, עוזיאל הוא הטוען כי את התביעה היה להגיש בחו"ל ופולנסקי מתנגד לבקשה זו. לפיכך, כאשר בחר פולנסקי להגיש את התביעה בישראל , הרי יהיה זה רק סביר כי עוזיאל יבקש מפולנסקי כי יגיע לישראל להעיד".

בנוסף, דחה בית המשפט את בקשת פולנסקי להוציא צו זמני במעמד צד אחד להסרת האתר מהרשת. עוד קבע בית המשפט כי פולנסקי יישא בהוצאות המשפט וישלם לעוזיאל 10 אלף שקלים.

פולנסקי, מגדולי במאי הקולנוע בעולם, ביים שורה ארוכה של סרטים וביניהם תינוקה של רוזמרי, צ'יינהטאון, ירח מר והפסנתרן. ב-1977 הואשם פולנסקי בארה"ב בעבירות מין שביצע בקטינה בת 13. הוא הודה בעסקת טיעון אבל ב-1978 ברח ומאז חי בצרפת ונמנע מביקורים במדינות שעשויות להסגירו לארה"ב. בעניין זה כתב השופט הס: "פולנסקי כלל לא טוען כי הוא בסכנת הסגרה, ההפך הוא הנכון, פולנסקי טוען כי אין סכנה שכזו".

 

 

פרקליטתו של עוזיאל, עורכת הדין רוני אלוני סדובניק, מסרה לצומת השרון: "פולנסקי הגיש את התביעה שלו בארץ כי יותר נוח לו. ראשית, במקרה של תביעת דיבה בארה"ב, נטל ההוכחה חל על התובע כי שם ההגנה על חופש הביטוי רבה יותר. בישראל, נטל ההוכחה חל על העיתונאי, וזה הבדל משמעותי. הפעילות של מתן עוזיאל כעיתונאי נעשית רק באנגלית מזה שנים ארוכות כלפי הציבור האמריקני והאירופי. לדעתנו הוא היה צריך להגיש את התביעה בארצות הברית ולא פה.

"שנית, נגד פולנסקי תלויות ועומדות בארה"ב תלונות של נשים שטוענות כי הוא תקף אותן מינית בעבר. פולנסקי לא הגיש את התביעה במקום הנאות כי תלוי ועומד נגדו צו מעצר. יש פה ניסיון לנייד את התביעה למקום שנוח לך לנהל אותו מבחינה משפטית כדי להימנע ממעצר על תקיפה מינית שביצע בעבר, והוא מבוקש שם".

עו"ד אהב כהן, המייצג את רומן פולנסקי, אמר בתגובה: "רומן פולנסקי ישמח להגיע לישראל ולהתייצב בבית המשפט ובכוונתו לעשות זאת. הוא אוהב את ישראל וביקר בה כמה פעמים, וישמח לבקר בה שוב. הוא ביקש לחסוך מעצמו את הנסיעה בשל גילו המבוגר, וזה הכל. כעת הוא יעשה את מה שנדרש כדי להכריע את הדיון בתביעה שהגיש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר