חוף הרצליה. צילום: עיריית הרצליה
חוף הרצליה. צילום: עיריית הרצליה

כנס רשויות החוף ייערך בהרצליה

בכנס, שיעמוד בסימן "חדשנות וצמיחה בסביבה ימית", ישתתפו ראשי ערים ורשויות שעל קו החוף, ויוענק פרס לרשות שתרמה לתרבות הים התיכון

פורסם בתאריך: 28.1.18 11:56

החוף והים הם נכסים בעלי פוטנציאל אדיר, אלא שלא תמיד הוא ממומש. ביום שני ה-29.1, ייערך בהרצליה כנס רב משתתפים בנושא "חדשנות וצמיחה בסביבה הימית" ובו לראשונה, יישבו יחד על במה אחת פעילי סביבה מובילים בנושאי ההגנה על החופים והים  יחד עם ח"כים, גורמים במשרדי הממשלה, ראשי ערים ובעלי תפקידים ברשויות המקומיות, חוקרים ואנשי אקדמיה.

הכנס הוא פעילות השיא של פורום רשויות החוף, שראש עיריית הרצליה, משה פדלון, עומד בראשו, ומתקיים בשיתוף החברה לפיתוח התיירות. יידונו בו בנושאי חדשנות וצמיחה בסביבה הימית וכן בהזדמנויות ובאתגרים העומדים בפי רשויות החוף.

פורום רשויות החוף הוקם ע"י המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א בשיתוף המרכז לשלטון מקומי ומרכז המועצות האזוריות וכולל את כל הרשויות המקומיות לחוף הים התיכון וכן את העיר אילת.

בכנס יציגו כעשר רשויות חוף מיזמים חדשניים ופורצי דרך בחופים שהן מפעילות, חוקרים מהאקדמיה יציגו מחקרים עדכניים שיכולים לסייע בניהול החופים ובהגנה עליהם. ראשי התנועה הסביבתית האקטיביסטים וראשי רשויות מקומיות ידונו באמצעים לשיתופי פעולה ולא למאבקים סביבתיים. החזאי דני רופ ישרטט כיצד תיראה רצועת החוף ב-2030  ואיזה מזג אוויר יהיה.

במסגרת הכנס יינתן לראשונה פרס תרבות הים התיכון על סך 25 אלף דולר לרשות מקומית אשר הובילה מיזם תרבותי לתרבות הים התיכון.

 

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר: "החוף הוא משאב חשוב ועלינו לגבש תכנית פעולה כיצד מצד אחד להעניק בו שירותים מיטביים לתושבים ומצד שני לשמור עליו עבור הדורות הבאים. הכנס הוא הזדמנות לעבודה משותפת של כל המעורבים בנושא".

יונתן יעקובוביץ, יו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה, אמר: "החברה לפיתוח התיירות בעיר מובילה יוזמות ייחודיות באופן תדיר במטרה לקדם ערכים של איכות הסביבה לצד יצירת חופים איכותיים לרווחת הציבור. במסגרת הכנס נשמח לשתף את שאר הערים בישראל ביוזמות החדשניות, שאנו מאמינים שיש ליישמן לאורך כל חופי ישראל".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא ציין "עיריית הרצליה משקיעה משאבים רבים בפיתוח החופים ובתחזוקתם. מדובר בניהול של כל ההיבטים הקשורים לחוף והדבר מצריך פעילות עירונית מאומצת של אגפי העירייה השונים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר