ח"כ תמר זנדברג. צילום עופר וקנין
ח"כ תמר זנדברג. צילום עופר וקנין

ח"כ תמר זנדברג לשר הפנים: שדרג את סיווגה של הרצליה כך שתקציבה יגדל

חברת הכנסת מסיעת מר"צ פנתה לשר אריה דרעי שיעלה את סיווגה של הרצליה לדרגה 7, כיוון שבעיר מתגוררים בפועל מעל 100 אלף איש

פורסם בתאריך: 14.2.18 15:28

חברת הכנסת תמר זנדברג מסיעת מר"צ שלחה מכתב לשר הפנים אריה דרעי בו היא פונה אליו שיפעל לשינוי הסיווג של הרצליה מדרגה 6 לדרגה 7, כלומר לעיר המתגוררים בה מעל 100 אלף איש. שינוי דירוג העיר יתבטא בקבלת תקציבים גדולים יותר מהמדינה. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 התגוררו בהרצליה 93,116 איש.

"על אף הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (…), בפועל מתגוררים בעיר 102 אלף תושבים, זאת לפי רישומי משרד הפנים", כתבה ח"כ זנדברג לשר הפנים. "סיווג העיר לפי הנתונים האמתיים אשר נמצאים במשרד הפנים יקנה לה אפשרות להיות מסווגת בדרגה 7 במקום דרגה 6 ויכול להעצים ולסייע לתושבי העיר על-ידי ייצוג רחב יותר בעירייה, תקציבים גדולים יותר מהמדינה ועוד.

"לאור זאת, אני רואה לנכון לפנות אלייך כי תפעל לשנות את סיווג העיר. הדבר גם ישקף את העיר לפי מצבה האמיתי וגם יסייע לחיזוק הדמוקרטיה על-ידי ייצוג יותר משקף של פלחי האוכלוסייה בעיר בקרב המועצה", כך לשון הפנייה.

לצומת השרון אמרה זנדברג: ״עיר שגדלה ל-100 אלף תושבים יש לשנות את סיווגה לפי חוק וזאת על מנת לשקף את מצבה האמתי ולחזק את הדמוקרטיה המקומית במועצה. ייצוג הולם שישקף את המציאות הוא הדבר החוקי וגם הנכון לעשות״.

מעיריית הרצליה נמסר: כל נושא הדרוג הינו בסמכות הבלעדית של משרד האוצר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חוקר

    ראש העיר מפרנס את התושבים פה יפה מאוד מאין זה מגיע גם אם היו עובדים עשרים שנה לא היה ככה כסף קניה מכוניות נסיעות וטיולים קניה בתים כולם פה התעשרו מגשיות כל הרחוב רהיטים תעשיה של כסף בהרצליה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר