פרופ' ורדה ליברמן. צילום: המרכז הבינתחומי הרצליה
פרופ' ורדה ליברמן. צילום: המרכז הבינתחומי הרצליה

לימודי ניהול חדשים בבינתחומי ייערכו בשיתוף בית החולים שיבא

תכנית לימוד חדשה המכשירה מנהלים בתחום הבריאות תיפתח בנובמבר. חלק מהלימודים ייערכו במרכז הרפואי בתל השומר

פורסם בתאריך: 6.3.18 10:13

תכנית לימוד חדשה תיפתח בשנת הלימודים הבאה במרכז הבינתחומי הרצליה להכשרת מנהלים במערכת הבריאות בארץ. התכנית, MBA in Healthcare Innovation, ראשונה מסוגה בישראל, תילמד במסגרת בית ספר אריסון למנהל עסקים בבינתחומי הרצליה, בשיתוף עם בית החולים הגדול בישראל המרכז הרפואי שיבא תל השומר.

התכנית היא בינלאומית ומיועדת לתלמידים מהארץ ומחו"ל. היא תתנהל בשפה האנגלית ותימשך שנת לימודים אחת. מטרתה להכשיר מנהלים בתחום הבריאות, ומיועדת לאנשים ממערכת הבריאות, מהתחום הביו רפואי, מתחום הפארמה, יועצים בתחום הבריאות ועוד.

"קיים כיום צורך מידי להתמודד עם אתגרים כגון עלויות מרקיעות שחקים לטיפולים, איכות טיפול רפואי שאיננה אופטימלית, והצורך להתמקד בטיפול ששם את החולה במרכז", אומרת ראש התכנית, פרופ' ורדה ליברמן. "לשם כך, נדרש תכנון מחדש שמצריך פתרונות רב-תחומיים וחדשניים הממנפים טכנולוגיה, מדע, מערכות מידע ומדיניות".

ד"ר נטלי בלוך, ראש המרכז לחדשנות במרכז הרפואי שיבא, אומרת שחשיפתם של הסטודנטים לטכנולוגיות החדשניות ביותר של בית החולים הגדול בישראל, תקנה להם את הידע הדרוש כדי להוביל את השינויים הנדרשים בעולם הבריאות. "עולם הבריאות משתנה", אומרת ד"ר בלוך. "התכנית הזו נועדה להכשיר את אלה שינהיגו את השינויים האלה, וההתמקדות בחדשנות אמורה להעניק להם כלים לחשיבה מחוץ לקופסא".

גולת הכותרת של התכנית היא ההתנסות המעשית (פרקטיקום) בחדשנות וביזמות, לאורך כל שנת הלימודים, אשר במהלכה יתמחו הסטודנטים בארגוני בריאות, בסטארט-אפים רפואיים, בחברות ציבוריות, בחממות רפואיות ועוד.

 

ד"ר בלוך, האחראית על לימודי החדשנות והיזמות בתכנית, כמו גם על ההתנסות המעשית, אומרת כי לסטודנטים תינתן הזדמנות ליישם את התיאוריות שיילמדו בכיתה לבעיות מעשיות ואמיתיות, תוך ליווי והדרכה צמודים.

ד"ר נטלי בלוך. צילום: המרכז הבינתחומי הרצליה

ד"ר נטלי בלוך. צילום: המרכז הבינתחומי הרצליה

בתכנית שלושה נושאי ליבה: לימודי מנהל עסקים, לימודי מנהל בריאות ולימודי חדשנות ויזמות. בתכנית ישולבו מרצים אורחים מאוניברסיטאות מובילות בעולם ומהתעשייה.

במסגרת התכנית, תוצע לסטודנטים נסיעת לימודים של שבוע לעיר בוסטון (ארה"ב), שם הם יפגשו עם אנשים מובילים של התכנית לחדשנות במערכות בריאות של אוניברסיטת הרווארד היוקרתית, ראשי מערכות בריאות מקומיים ונציגי החממה MassChallenge.

לדף הבית של התכנית – https://www.idc.ac.il/en/schools/rris/graduate/mba-hc-innovation/pages/main.aspx

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר