שטח תע"ש רמת השרון. צילום ניר קידר
שטח תע"ש רמת השרון. צילום ניר קידר

המחוזי הורה למדינה להתחיל לטהר את הקרקע במתחם תע"ש השרון

בדיון בעתירה שהגישו עיריות הרצליה ורמת השרון קבעה השופטת מיכל אגמון גונן כי על המדינה לטהר את הקרקע במתחם בו אמורות להיבנות 23 אלף יחידות דיור

פורסם בתאריך: 12.3.18 14:40

בית המשפט המחוזי בתל אביב קרא למדינה להתחיל באופן מידי בביצוע עבודות לטיהור הקרקע במתחם תע"ש השרון. השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן קבעה בהחלטתה כי אין זה סביר שהמדינה לא תוכל לתת הנחיות לניקוי קרקע בבעלותה, המוגדרת כקרקע של מפעלים בטחונים, ללא קשר לתוכנית הבנייה במתחם שאמורה להיכנס לתוקף.

הרקע לדברי בית המשפט היתה טענת המדינה כי היא אינה יכולה לנקוט בפעולות לטיהור הקרקע ללא אישורה של תכנית הבנייה. בפברואר 2017 אישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה את תכנית מתחם תע"ש השרון, להקמת 23 אלף יחידות דיור בשטח נרחב של כ-7,400 דונם. צפי האוכלוסייה העתידי שאמור להתגורר בשטח זה עומד על כ-80 אלף תושבים. עיריית הרצליה ועיריית רמת השרון הגישו עתירה בטענה שבמתחם קיים זיהום קרקע מתמשך הנובעת מפעילות תע"ש. לפי העתירה, המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את התכנית מבלי שנעשה סקר קרקע מקיף ביחס לזיהומים הקיימים בה, באופן החושף את התושבים העתידיים במתחם לסכנות בריאותיות.

במהלך הדיון טענה המדינה כי העתירה המתנהלת היא זו שגרמה לעיכוב בעבודות הטיהור ועריכת סקר זיהום, אולם בית המשפט ציין כי לגישתו ניתן להתחיל בטיפול בזיהומים הדורשים פינוי מידי עוד בטרם תכנס התכנית לתוקף.

בנוסף, ובהמשך לטענות שבעתירה, ביקש בית המשפט כי המדינה תשקול להקדים ולבצע סקר קרקע מלא במתחם. בית המשפט ציין כי ביצוע סקר קרקע ובחינה של הגורמים המקצועיים ילמד האם באמת התכנון מתאים (שכן ניתן לנקות את הזיהומים) או האם יש צורך בשינויים מרחיקי לכת, ושזה יהווה סוג של מקרה בוחן לגבי מתחם תע"ש השרון כולו.

הדמייה פארק תע"ש עיריית רמת השרון. קרדיט הדמייה פארק תע"ש מגוז בע"מ

הדמייה פארק תע"ש השרון: מגוז בע"מ

 

 

מעיריית הרצליה נמסר: עיריית הרצליה מברכת על ההחלטה. הדאגה לבריאות הציבור היא שעומדת לנגד עיני העירייה וקודמת לכל החלטה אחרת בנושא בנייה – ולכן אנו מברכים על ההחלטה ומצפים שהמדינה אכן תעמוד בהתחייבות  ותבצוע בהקדם את המשימה.

אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון: "החלטת בית המשפט מצביעה על הבעייתיות באופן אישורה של התוכנית ובצורך הבהול לטפל בקרקעות המזוהמות ולקיים סקר מזהמים מקיף ויסודי, המספק תמונת מצב עדכנית ומהימנה ביחס לזיהום".

עיריית רמת השרון מיוצגת על ידי עוה"ד תמר מגדל, גידי פרישטיק וליאור לוי ממשרד מיתר ליקורניק, גבע לשם טל ושות'. עיריית הרצליה מיוצגת על ידי עוה"ד אילנה בראף שניר ממשרד הררי טויסטר ושות'.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר