ניידת משטרה. צילום דודו בכר
צילום דודו בכר

הסדר טיעון לנאשמים בפרשת שוחד במשטרת גלילות

במסגרת הפרשה, הואשמו שלושה מתנדבים במשטרה כי שילמו אלפי שקלים למזכירתו של מפקד התחנה בתמורה להמלצות לרישיון נשק

פורסם בתאריך: 15.3.18 15:53

בבית המשפט המחוזי בתל אביב גובש לאחרונה הסדר טיעון בנוגע לארבעה נאשמים בפרשת שוחד במשטרת גלילות. כתב האישום הוגש נגד מרים שורק מאור יהודה ששמשה כמזכירה בתחנת גלילות, ויצחק סטרוזר, דוד דלויה ודניאל ברקו, שלושתם מהרצליה, שהתנדבו בתחנת המשטרה. מכתב האישום עולה כי שורק סייעה למתנדבים במשטרה לקבל המלצה לירישון לנשק מידי מפקד התחנה בעת ששמשה כמזכירתו, וזאת בתמורה לאלפי שקלים.

מכתב האישום עולה כי בשנת 2015 סייעה שורק ליצחק סטרוזר לקבל המלצה לרישיון נשק בתמורה ל-3,000 שקלים, וזאת בתיווכו של דניאל ברקו. לאחר מכן סייעה גם לדוד דלויה לקבל המלצה לנשק, בתמורה ל-5,000 שקלים.

במסגרת הסדר הטיעון נמחקו מספר סעיפי אישום, וברקו הואשמה בלקיחת שוחד, סטרוזר במתן שוחד, דלויה בשיבוש הליכי משפט וברקו בסיוע לקבלת שוחד.

"סכומי הכסף המדוברים הם סכומים נמוכים מאוד (אלפי שקלים בודדי) ובצדק ציין התובע כי ייחודיותו של המקרה נובעת, בין היתר, גם מהעובדה כי כל המעורבים בפרשה שירתו באותה תחנה, היו מצויים בקשרי חברות. זאת, במובחן מסיטואציה בה מדובר בעבירות שעיקרן מתן רישיון נשק לעבריינים או חבירה לגורמי עברייניים", ציין השופט בני שגיא בגזר הדין. "בנסיבות אלה, מתקבלת מסקנה ברורה לפיה מדובר במקרה שלא ראוי למצות בו את הדין, ויש לנקוט בקו מתון, ההולם את כלל הנסיבות".

 

יצחק סטרוזר נדון לארבעה חודשי מאסר אותם ירצה בעבודות שרות בבית אבות בהרצליה, בקנס בסך 20 אלף שקלים ומאסר על תנאי. על ברקו הוטלו שלושה חודשי מאסר אותם ירצה בעבודות שירות בבית "איזי שפירא" ברעננה, קנס בסך 10 אלף שקלים ומאסר על תנאי.

עונשם של הנאשמים שורק ודלויה טרם סוכם וייגזר בחודשים הקרובים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חוקר

    משטרת גלילות תומכת באנשי פשע מה הולך בהרצליה והכל בחסות משטרת גלילות משטרת לואי דה פינס הפשע משתולל ברחובות תעשיה של כסף מתגלגלת ואין כלוםםםםםםם

  2. חוקר

    ככה זה במשטרת גלילות הצדיק הפך לקורבן והתוקף הפך לגיבור תבינו איך זה הולך במשטרת גלילות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר