שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי
שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

11 אלף יחידות דיור בדרך? מתחם הרובע הצפוני הוכרז כמתחם מועדף לדיור

משרד האוצר הוציא ביום ראשון צו לקידום הבניה במתחם. דיון בעתירה נגד החלטת קבינט הדיור נקבע לסוף יולי

פורסם בתאריך: 28.5.19 17:54

משרד האוצר הוציא ביום ראשון צו לקידום הבניה במתחמים מועדפים לדיור, שמכריז על מתחם הרצליה – רובע צפוני, כמתחם מועדף לדיור. הכרזה זו היא עוד צעד של המדינה לקידום תוכניות נרחבות למגורים ברחבי הארץ והוצאתן אל הפועל במטרה להתמודד עם משבר הדיור.

המתחם המועדף לדיור חולש על שטח של כ-2,160 דונם המצוי ברובו בתחום השיפוט של כפר שמריהו (1,211 דונם), חלקו בתחום הרצליה (866 דונם), בעיקר שדה התעופה, וחלק מצומצם מצוי בתחום השיפוט של העיר רעננה (83 דונם). היקף הבינוי במתחם, שהוצע לקבינט על פי חוות דעת מתכננת הותמ"ל, כלל 11,000 יחידות דיור.

עו"ד יפעת בן אריה, מנהלת מחלקת התכנון והבניה והליטיגציה במשרד צבי שוב, הסבירה כי "המשמעות האופרטיבית של הכרזת מתחם לקידום בניה במתחמים מועדפים לדיור היא סלילת הדרך להכנת תכנית מפורטת שבמסגרתה, בסופו של יום, יבנו דירות. כעת ועדות התכנון הרלוונטיות יתקדמו לכיוון הכנת תכנית מפורטת שמכוחה ניתן יהיה להוציא היתרי בניה".

נזכיר כי 11 תושבים מהרצליה, ובהם חברי המועצה איל פביאן ותמי גרוסמן, וכן צבי דותן, אושרי יניב, דליה כהן, ניר יונה, רן גולדשטיין, חובב ששון, רפאל קרמונה, אילן קרומר ועפרה כרמי, הגישו לפני כשלושה חודשים עתירה לבג"ץ, באמצעות עורכי הדין חיה ארז, חגי קלעי ואוהד רוזן, נגד ממשלת ישראל, שר האוצר משה כחלון, ראש מטה הדיור זאב בילסקי, הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור וכן הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה. התושבים ביקשו מבית המשפט להוציא צו על תנאי, לפיו יורה למשיבים להסביר ולנמק מדוע לא תבוטל הכרזת הממשלה על "הרצליה – רובע צפוני" ו"מט"ש הרצליה", שבהם מתוכננים יותר מ-12 אלף יחידות דיור – כמתחמים מועדפים לדיור.

המתנגדים לתוכנית טוענים בעתירה בין השאר כי "כיום יש כ-36,000 יח"ד בהרצליה ומשמעות ההכרזה, בהנחה שמספר הדירות יהיה קרוב או גבוה מהצעת המתכננת ושר האוצר, היא אפשרות להגדלת מספר יחידות הדיור בעיר בלא פחות מ- 30% במסגרת תאי שטח אלו בלבד (לצד ובנוסף לגידול המשמעותי באוכלוסייה הצפוי מקידומה של התכנית הכוללנית של הרצליה). דהיינו, מדובר בהחלטה, שהשפעתה על צביון העיר יהיה דרמטי". כמו כן נטען כי להכרזה זו יש השלכות רוחב עד כדי קיום חשש, שהיא תפגע בהליכי תכנון תכנית המתאר הכוללנית המקודמת בהרצליה במקביל בימים אלו ממש".

דיון בעתירה אמור להתקיים בסוף חודש יולי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יואב המתוסכל

    כחלון נותן יד להחרבת רשויות המדינה אז שיהיה אכפת לו מהחרבת העיר הרצליה?
    הצחקתם אותי.
    תמשכו את העתירה – גם ככה בקרוב הוא ידאג שלא תהיה לכם גישה לבתי משפט.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר