הדמיה של פרויקט פינוי בינוי בשיכון ויצמן בהרצליה. קרדיט: חברת אזורים והאדריכלית קיקה ברא"ז

זה סופי: אושרה תוכנית הענק בהרב קוק-ויצמן

תוכנית פינוי בינוי ויצמן כוללת הקמת 1,850 דירות חדשות, מגדלים של בין 29-19 קומות והרחבת הרחובות ויצמן והרב קוק. 50 מהדירות ימכרו בהנחה משמעותית לתושבי הרצליה

פורסם בתאריך: 3.6.19 08:29

ועדת המשנה לתכנון ובנייה בהרצליה אישרה בישיבתה ביום רביעי מתן תוקף לתוכנית הפינוי בינוי הענקית בשיכון ויצמן, הכוללת הקמת כמעט 2,000 יחידות דיור והרחבת רחובות הרב קוק, תוכנית המקודמת כבר 11 שנה. עכשיו יוכלו היזמים, חברת אזורים, לבקש היתרי הריסה למבנים שבהם חתמו יותר מ-80 אחוז מהדיירים על ההסכם, והיתרי בנייה לבניינים החדשים. את הדיירים המתנגדים יוכלו היזמים לנסות לשכנע, או לתבוע בבתי משפט.

האישור שם סוף לתהליך ארוך שהחל עוד בשנת 2008, שכלל התארגנות של בעלי הדירות בשיכון ויצמן, איסוף חתימות שלהם, כשלבסוף חתמו 470 דיירים, והליכים נוספים. לפי התוכנית, שמשתרעת על פני 80 דונם, בין הרחובות הרב קוק בדרום, דון יוסף הנשיא ותור הזהב בצפון, ויצמן במזרח ואבן עזרא במערב ייהרסו 32 בניינים שבהם 576 יחידות דיור שנבנו בשנות ה-60 וה-70 ומצבן ירוד ובמקומם ייבנו בניינים בגובה של 6 עד 29 קומות, הכוללים 1,843 יחידות דיור חדשות עם דירות של שלושה עד שישה חדרים, פנטהאוזים ודירות גן.

ברחוב הרב קוק ייבנו שלושה מגדלים של 24 קומות, ארבעה של 19 קומות, אחד של 17 קומות ואחד של 29 קומות, הכוללים קומת קרקע שתשמש למסחר שתחובר בין הבניינים ותיצור רצף בין החנויות.

על פי התחייבות שנתנה אזורים לראש העירייה משה פדלון, 50 מהדירות יימכרו על ידי אזורים לזוגות צעירים תושבי העיר בהגרלה, במחירים נמוכים משמעותית ממחירי השוק. בנוסף יוקמו שטחי מסחר, כ-4,500 מ"ר, ותעסוקה, כ-13,300 מ"ר, יוקם פארק ציבורי בשטח של כ-10 דונם, הוקצאו כ-6.5 דונם קרקע לבית ספר ולמתנ"ס ומתוכננת הוספת גן ילדים ומעונות יום תחת מבני המגורים.

כמו כן, הרחובות הרב קוק וויצמן יורחבו ויכללו מדרכות רחבות יותר לטובת הולכי רגל ויתווספו נתיבי אופניים על רחוב הרב קוק. חברת הבניה שתוציא אל הפועל את הפרויקט היא חברת הבניה אזורים.

התוכנית נדונה בוועדה המקומית ב-29.7.15 והוחלט להפקידה בתנאים. ב-24.2.16 וב-22.2.2017 התקיימו דיונים בוועדה שבהם הוחלט לשנות ולהוסיף לתנאים בהפקדה. ב-2.6.2017 התוכנית פורסמה להתנגדויות בעיתונות והוגשו תשע התנגדויות. ב-8.11.2017 שמעה הוועדה את ההתנגדויות שאחת מהן היתה ההתנגדות של בעלי תחנת הדלק שלפי התוכנית היתה אמורה להתבטל ובגללה התעכב מתן התוקף לתוכנית. במשך כשנה ההתנגדות שלהם היתה פתוחה עד שהגיעו איתם להבנה ולהסכם להסיט את המשאבות 15 מטר לכיוון צפון באופן שיאפשר את הרחבת הרחוב הרב קוק. התוכנית גם הוצגה לתושבים כחלק משיתוף ציבור של העירייה.

"איפה שיש 100 אחוזי חתימה יתחילו את הבניה ולאט לאט נתקדם לבניינים האחרים", אומר עו"ד עודד ישראלי, שמקדם ומלווה את הפרויקט, "עכשיו זה ממשי. כשמדברים עם דיירים על פרויקט של פינוי-בינוי הם תמיד סקפטים. עכשיו עם עובדות אי אפשר להתווכח. הפרויקט הזה הוא עובדה מוגמרת. השכונה הזאת תתפרק הרבה יותר מהר ממה שחושבים".

מה עושים עם המתנגדים לפרויקט שלא חתמו?

"כבר הוגשו ארבע תביעות נגד דיירים סרבנים והתביעות הסתיימו בפסקי דין נגד אותם דיירים סרבנים. אני מניח שאנשים מבינים את הרמז ואם צריך אז נמשיך ללכת לבתי משפט".

מבין שבעת החברים בוועדת המשנה הצביעו בעד התוכנית יו"ר הוועדה משה פדלון, צבי וייס, יהונתן יסעור וראש המועצה כפר שמריהו סרג' קורשיא. התנגד לתוכנית איל פביאן. לא נכחו בישיבה דנה אורן-ינאי – שהיתה בחו"ל ובנוסף היא מנועה מלהצביע בגלל שלסבתה דירה בפרויקט, ומאיה כץ.

פביאן: "אני לא יכול לאשר תוכנית שתוסיף עוד 1,200 יחידות דיור באיזור הזה ובכלל בצורה כזו, טרם אישרנו וראינו את תוכנית המתאר העירונית הכוללת ואת נספח התחבורה שלה. אני סבור שאנו צריכים לראות את זה קודם על מנת לאשר פרויקטים ספציפיים בהיקפים גדולים ברחבי העיר. התשובה היחידה שמדברים עליה לתחבורה ציבורית בעשור הקרוב זה נת"צים של אוטובוסים, וכאמור טרם הוצגה תכנית סדורה מפורטת גם לזה, ולכן כעת מבחינתי זה לא פתרון מספק. כמו כן התכנית כוללת מגדלים של 24 ו-29 קומות וגם 19 שאני מתנגד להם נחרצות ואין בהם צורך. בתנאים שבהם התבקשתי להצביע – מצאתי את עצמי מחויב להצביע נגד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה לוי

    העיקר פדלון הבטיח שלא יהיו מגדלים במרכז העיר הרצליה – מדובר במגדלי ענק אין שום הגיון לאשר זאת

  2. פדלון שוב שיקר לציבור

    גם מרצ שיקרו שאמרו שיתנגדו למגדלים.
    עופר לוי ויונתן יסעור עושים נזק למרצ בשביל להמשיך לקבל שכר וג'ובים מפדלון.
    שולמית אלוני עושה סאלטות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר