שכונת יד התשעה
שכונת יד התשעה

בתגובה לטענות של ועד יד התשעה: פדלון הקפיא את הפינוי בינוי הענק בשכונה

ועד השכונה הפיץ בימים האחרונים פליירים הקוראים לתושבים להצטרף אליהם במאבק נגד הפרויקט. העירייה: "הוחלט לאפשר לתושבים להציע ולהגיש תוכניות מטעמם"

פורסם בתאריך: 29.7.19 17:23

עיריית הרצליה הודיעה היום כי החליטה להקפיא את פרויקט הפינוי בינוי הענק בשכונת יד התשעה. זאת בעקבות לחץ שהפעילו בימים האחרונים פעילים בוועד השכונה על העירייה וטענות שלהם נגד הפרויקט. בשבוע האחרון מציפים חברים בוועד השכונה פליירים ביד התשעה הקוראים לתושבים להצטרף אליהם למאבק נגד התוכנית, זאת בטענה שהעירייה לא משתפת אותם בתכנון הפרויקט.

במכתב שהעבירה העירייה לוועד נכתב כי ראש העירייה פדלון קץ בהתנהלות של הוועד "שמעלה תקופה ארוכה טענות קשות וחמורות ומשוללות כל בסיס נגד התנהלות העירייה ועובדיה וכל מי שמטעמה הכוללות גם איומים מוסווים נגד כל אלה. לכן החליט ראש העיר להקפיא בשלב זה כל קידום של הפרויקט על ידי העירייה". עוד נכתב כי "אין ומעולם לא היתה כל מניעה שתושבי השכונה יתקשרו עם כל גורם שייבחר על ידם, לקידום התכנון בשכונה ו/או לביצוע הפרויקט".

בהודעה שהוציאה העירייה בשעות האחרונות נמסר: "לצערנו, ועל אף מאמצים ניכרים מצד העירייה ליישום המהלך, ועד השכונה של יד התשעה פועל כדי להכשיל את התוכנית באמצעים שונים. בהודעה שהוציאה העירייה לתושבי שכונת יד התשעה, הסבירה כי לאור פניות שהגיעו מוועד תושבי יד התשעה הוחלט כי העירייה תאפשר לתושבים להציע ולהגיש תוכניות מטעמם. ראש העירייה הודיע כי העירייה תעמיד לרשות התושבים את אגפי העירייה הרלוונטיים בכל סיוע מקצועי ותכנוני שיידרש לטובת קידום הנושא".

הפלייר שהופץ על ידי הוועד ביד התשעה

נזכיר כי בינואר 2016 פרסמה העירייה קול קורא ליזמים, לתכנון וביצוע פרויקט התחדשות עירונית בשכונת יד התשעה. לקול הקורא הוגשו מספר הצעות, ולאחר שהן הוצגו ונבחנו על ידי ועדת השיפוט, אשר כללה בנוסף לראש העירייה, גם את מהנדס העיר, סגנית מהנדס העיר, אדריכלית העיר, סגנית מהנדס העיר לתשתיות, מ"מ גזבר העירייה, חברי מועצה ויועצות משפטיות. בנובמבר 2016 נבחרו על ידי ועדת השיפוט כזוכים שני מציעים – NBS ISRAEL ו- י.ח דמרי ובוני הארץ הטובה בע"מ. ב-29.3.2017 התקיים דיון עקרוני בוועדה המקומית ובו הוצגו העקרונות לתכנון השכונה, ובמהלכו הוחלט על קיום הליך מוסדר לשיתוף הציבור והסברה בשכונה.

במרץ 2018 קמה בשכונה מינהלת התחדשות עירונית, מטעם העירייה, אשר תפקידה לתת מידע שוטף והכוונה לתושבים בעת ההליך. בתחילת אפריל השנה קיימו נציגים מעיריית הרצליה פגישה ראשונה עם דיירים בבניין שברחוב זיסו 29 בשכונת יד התשעה, כחלק מפעולות העירייה להקים נציגויות דיירים בבניינים בשכונה, כדי לקדם את תוכנית הפינוי בינוי הכוללנית של יד התשעה.

במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בהיקף ענק, שבו צפויה להיבנות מחדש שכונת יד התשעה, יפונו 1,500 דירות קיימות וייבנו כ-6,000 יחידות דיור, כ-100 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר בשטח כולל של כ-250 דונם. באיזור המערבי של השכונה, בקרבת כביש 531 ותחנת הרכבת העתידית, יוקם איזור תעסוקה שבו ייבנו מגדלים מעל 40 קומות. כמו כן בשאר השכונה צפויים להיבנות בנייני מגורים מעל 40 קומות וכן בניינים של כ-10-5 קומות.

בפליירים שפוזרו כאמור בשבוע האחרון ברחבי השכונה נכתב: "ועד השכונה אשר פעל ופועל בכדי שיעשה שיתוף פעולה עם התושבים לצורך הצלחת פרויקט פינוי בינוי, זוכה כיום לחוסר שיתוף פעולה מצד העירייה. הוועד לא חסך במאמץ להגיע להבנות עם העירייה, אבל העירייה פועלת למרבה הצער להעדפת יזמים שנבחרו על ידה לתכנון בלבד ומעמידה את האינטרסים שלהם שלה לכאורה לפני הרצון וזכויות התושבים. אנו פועלים לתחרות בין יזמים ונזמין אותם לקדם את הפרויקט. לכן אנו קוראים לכל התושבים לפעול יחד אתנו בכדי שתתאפשר תחרות ומתן זכויות ותמורות ראויות לתושבים, העירייה מנסה לפצל אותנו.

"לכן תושבים יקרים, בבחירתכם בנו, כוועד, ראינו לנכון להביא לכם את המיטב שאתם ראויים לו אבל העירייה שמה לנו רגל ולכן אנו מבקשים מכם לעמוד מאחורינו ולומר לעירייה: עד כאן! לא ניתן לכם לעשות כסף מהבתים שלנו על גבינו. לא ניתן ליזמים ולעירייה להכתיב לנו מה לעשות בבתינו! הם לא רואים אותנו ממטר. אנחנו לא ניתן כי נהיה שקופים. הם רק רואים אותנו כשטח נדל"ני ששווה מיליארדי שקלים עליו הם ירוויחו. אנו נפעל יחד עם התושבים נגד התוכנית בכל הדרכים החוקיות והמשפטיות ובהפגנות התושבים מול בניין העירייה, נשמור על זכויותינו. ניסינו להסביר את הדברים לעירייה ולשכנע אותה לפעול בשיתוף פעולה, התעקשות וסירוב העירייה לאחר שהבטיחה שיתוף פעולה ומעשיה מהווים זלזול בתושבים. אנו רוצים את המיטב, לגרום לתחרות בין היזמים, שתיתן את מיטב היזמים, מיטב הפתרונות והתמורות לתושבים".

"הלכנו עם העירייה וזרמנו איתה בכל הדברים שהיא רצתה", מספר אלי הרוש, יו"ר הוועד לשעבר וחבר ועד השכונה כבר 30 שנה, "אנחנו לא הסכמנו ששני היזמים שנבחרו יתחברו לאחד והם גם לא ישבו ודיברו עם הוועד. אנחנו רוצים לראות תוכנית של השכונה ולקבל מידע מפורט על כמה דירות ייבנו, כמה קומות ואיפה ועד עכשיו לא הראו לנו את התוכנית ולא מסרו לנו את המידע. אנחנו גם רוצים לדעת מה יהיה עם דיירי עמידר ועם המבוגרים שלא יהיה להם כסף לשלם את דמי הוועד של הבניין ולא יוכלו להחזיק את הבית. לפני כחודש וחצי, בפגישה שקיים הוועד עם ראש העיר, הצענו לו שיעשה תחרות שבה ישתתפו עוד יזמים שגם אנחנו נשלח, כמובן שברשותו ושהוא יבדוק אותם ויקבל אותם. הצענו שיהיו ארבעה יזמים שכל אחד מהם יהיה אחראי על רבע מהשכונה. הוא התנגד לרעיון. הוא אמר שאם אנחנו רוצים עוד יזמים שנלך לבנות לבד".

הרוש מסביר מדוע החליטו לתלות את השלטים בשכונה. "החלטנו לתלות את השלטים בשכונה כדי שהתושבים יידעו על ההתנהלות של העירייה וייתנו אמון בוועד השכונה כי אנחנו רוצים בטובתם ויהיו איתנו יד אחת. אם צריך לצאת להפגנה או לסגור את דרך ירושלים נפעל כולנו ביחד. אנחנו רוצים שראש העיר יישב אותנו וישמע אותנו ויקבל את ההצעה שלנו. אם ראש העיר לא רוצה לעשות פינוי בינוי בשביב, אנחנו נעשה תוכניות ונגיש לוועדה. הבית הוא של התושבים והקרקע פה שווה הרבה כסף, במיוחד כשעכשיו יש רכבת וכפר סבא ורעננה ליד. אנחנו נחליט כמה דירות ייבנו ולא היזם, שיעשה רווח על חשבון התושבים. היזם שייתן את ההצעה הכי טובה לתושבים הוא ייבחר".

בתגובת העירייה למכתב ששלחו מוועד השכונה לראש העירייה בתחילת החודש, נכתב: "במכתבכם מועלות טענות חמורות המשוללות כל יסוד נגד ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה, כמו גם נגד עובדי העירייה, לרבות העובדת הסוציאלית (לטענת הוועד היא עוברת מבית לבית וניסתה להקים ועדי בתים שידברו עם היזם והעירייה – מ.ל.ג), המייחסות להם – כלשונכם התנהגות בניגוד למינהל תקין, לקידום אינטרסים פרטיים של יזמים שנבחרו על ידי העירייה והכל – כלשונכם – על מנת לסייע ליזמים אלה שהעירייה חפצה ביקרם, כמו גם פעולות אסורות ובניגוד עניינים. עוד מועלות על ידיכם טענות חמורות באשר לאופן בחירת היזמים 'בהליך לא ברור ובלתי ראוי…'. חמור מכך – במכתבכם אתם טוענים כשהעירייה מבקשת להסתיר מידע מהציבור וכי פעולותיה מהווה התנהלות קלוקלת שתבוא על חשבון תושבי יד התשעה. בהתאם – אתם דורשים כי העירייה תודיע על ביטוח הבחירה ביזמים, תכריז כי היא תחדל מכל פעילות המקדמת יזם כלשהו ושהיא לא תפעל לקידום כל קשר בין היזמים לבין התושבים. בשולי המכתב אתם מבקשים את התערבות גורמי הביקורת והאכיפה 'בכדי להפסיק התנהלות חמורה זו' והצהרה שבכוונתכם 'להביא בפני התושבים את היקף ההתנהלות של העירייה'".

בעירייה, כאמור דחו את הטענות של הוועד נגד התנהלותם בכל הקשור לקידום פרויקט פינוי בינוי במתחם יד התשעה, ובעקבות התנהלות הוועד החליט ראש העירייה משה פדלון להקפיא את הפרויקט. פדלון: "אין לי ספק שתושבי יד התשעה יגיעו למסקנה שהדרך הנכונה לבצע מהלך מורכב דורשת צעידה משותפת יד-ביד עם הגורמים המקצועיים בעירייה. אני משוכנע כי רצונם לשדרג את איכות החיים והמגורים בשכונה תביא בסופו של יום להצלחת יישום תכנית פיתוח טובה לשכונה, בדרך זו או אחרת. אני גאה בעירייה שלנו שיודעת לייצר הליך שיתופי דמוקרטי ופתוח, גם בנושאים סבוכים, ולהביא יחד לפתרון משותף שיהיה מקובל על כל הצדדים – אך ללא נכונות התושבים לא ניתן יהיה לקדם פרויקט כה משמעותי".

שמוליק ניסים, חבר בוועד השכונה ויו"ר הפינוי הבינוי מטעם הוועד, אמר: "רוב התושבים כועסים על הוועד ועל הצעד הזה. אני במקרה של הפינוי בינוי חושב שצריך ללכת עם העירייה. מהוועד לא מבינים איך זה עובד ורק מתעסקים במי יבנה ובכמה נקבל וזה לא בסמכות שלהם בכלל. כל תושב יחליט לעצמו ועל הבית שלו. חשוב שזו תהיה חברה מוכרת ואמינה ושיהיה פיקוח של העירייה על הפרויקט".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. לא כולם חברים ב "ועד" הזה

    בגלל ועד הזוי נאבד פרוייקט חיים
    חבל ועדיף שיצטרפו וישבו וידברו במקום ששני אנשים ידפיסו פליירים בבית
    כן לפרוייקט

  2. דייר בשכונה

    חח מצחיקים הוועד השכונה הזאת אף אחד לא בחר בהם והם אלו שמסכסכים שמים מקלות בגלגלים ותוקעים את הפרויקט

  3. פדלון

    בכל מקום בעולם הדיירים מחליטים. פה עשו קומבינה עם מהנדס העיר.

  4. יעקב תושב יד התשעה

    פדלון משקר במשך שנתיים את תושבי יד התשעה הוא יד אחת עם היזמים הוא דואג רק לעצמו ולא סופר את התושבים הוא רצה אפילו להעביר חלק גדול מהתושבים ליד בית הקברות בגליל ים פדלון………אתה נגיף לא בריא לעיר הועד הבין שמשקרים אותו ואז התחיל לדבר
    לפני זה הוועד שיתף פעולה עם פדלון ובסוף הבין
    פדלון מוכר מילים כדי להשתיק אותם שלא יפריעו לו
    לבצע את מעלליו סוף סוף קיבלו שכל

  5. אילן

    אדון פדלון כל שני וחמישי יש כתבה על פינוי בינוי תעשה כבר אחד תתחיל עוד קצת אתה מסייייים עוד קדנציה ומה תגיד אחר כך ??????

  6. שני, תושבת השכונה

    אנחנו נתאחד עם העירייה ונפעל לקידום התוכנית מול ועד שלא מייצג את תושביו.
    הועד לא מכתיב לנו מה טוב עבורנו ואנחנו במדינה דמוקרטית ועלינו להכתיב מה אנחנו רוצים.
    ועד השכונה לא יקבע לי מה אני רוצה ומה לא.
    אפעל באופן מאורגן מולם למען מטרה טובה עבור התושבים שלא נתנו להם להשמיע את קולם.

  7. אברהם

    על מה אנו מדברים? לפני שבוע העירייה שלחה גנות מרוויחה להחתים תושבים. הגינות עמרו שהתכנית לא מוכנה והן לא יודעות כלום. פדיון עד היום לא מפרסם תכנית "לא מוכנה" שעליה מנסה להחתים כבר שנתיים. מתי פדיון משקר. כאשר נוחתים על תכנית לא קיימת?

  8. יוסי

    פדלון, זו פניה אישית אליך מתושב השכונה השפוי.
    עזוב וועד עזוב כתבות בעיתון.
    כמו עוד אחרים בשכונה נמאס לי לחיות בשכונת מצוקה.
    הבתים הוקמו בשנות השישים, התשתיות כבר ישנות, טלאי על טלאי.
    בחורף הכל מוצף, בקיץ חום אימים, הבניינים מיזנחים וגם כאשר רוצים לשפץ אין עם מי כי השכנים קשי יום ומבוגרים.
    כמו רבים אחרים ראינו והיינו בכנסים אבל עד היום לא אאינו תוכנית אמיתית מפורטת
    יש שני יזמים , בבקשה הצג לנו את התוכניות, תגיד לנו מה נקבל אחרי הפינוי בינוי , היכן נגור בינתיים, היכן נגור בסוף, מה אנחנו צריכים לעשות עוד.
    כולם צודקים וכולם מפסידים במצב היום.
    אתה יודע כיצד לפגוש כל אחד מאיתנו כשאתה רוצה, ואני. מבקש, שלח אלינו את הנציגים שלך עם התוכנית לפינוי בינוי בשכונה שיש כבר אצלך, הסבר לנו אותה.
    לבקש מאיתנו היום להכין תוכניות זה לא לעניין , והאמת התחושה שלי זה להראות לנו דווקא, להעניש אותנו. להגיד לנו רוצים לתכנן לבד הנה תכננו ואל תבכו לי.
    ואנחנו יודעים שצה שזה אומר זה שפינוי בינוי ידחה בעוד כמה שנים.
    אם אתה קורא את זה אנא הצג לנו את התוכנית בצורה ראויה ותו לכולנו להוציא את השכונה מהבוץ

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חברה פדלון לא משקר ולא כלום פדלון הקים מנגנון מצויין לטפל בשכונה ולהביא את השכונה לתהליך מבורך של פינוי ובינוי.
    מלכתחילה הוועד פיזר הערות נגד הפרוייקט וניסה להשתלט עח הפרוייקט.
    פדלון ביקש שסה יצא בצורה מסודרת ומאטרגנת והציב צוות שלם עבור הפרוייקט.
    בכדי להכפיש ראש עיר צריך ראיות מוצקות ולא לפזר אמירות סתמיות .
    הדברים יצטו מפרופרציות על ידי הוועד שמאיים על ראש העיר ומפריע למהלך הפרוייקט.
    עד כה התכנית נעשו הליכים משמועתים בקידום התכנית והיא שקופה למדי באתר העיריה ואף נערכים שיתופי ציבור ושולחנות עגולים.
    לצעקנו וועד השכונה מבלבל את התושבים ואני בטוחה שרב תושבי השכונה מבינים שהעיריה מקדמת את הנושא באופן הכי שקוף וללא בסתרות מטעמם.
    אין לנו כל עניין שוועד השכונה יוביל את המהלך .
    הם נבחרו לטפל רק בעניינים של סדרים בשכונה ומה אנחנו מקבלים אי סדר .
    מאיפ האומץ הזה לאיים על ראד עיר
    אז רק תבינו עם מי יש חנו עסק

  10. שמואל משכונת יד התשעה

    פדלון משקר כבר הרבה זמן מהיום הראשון שהזמינו את תושבי השכונה אמר אני אוהב את השכונה
    אבל עשה יד אחת עם היזמים ולא סופר את תושבי השכונה משקר כול הזמן ומוכר מילים יפות הכול
    כיסוי למילים שלו תוכנית לא נורמלית רוצה לעשות לנו אזור תעשיה מוגדלים של 40 קומות ויותר בתי כנסת
    מתחת לבניניים וגני ילדים על הגג זה שפוי
    אבל לא מענין אותו הוא גר בוילה שלו ולא רואה
    ממטר את תושבי יד התשעה הוא מחלה לכול
    תושבי יד התשעה מספר סיפורים בלי סוף
    פדלון אדם שצריך ללכת הביתה ….מהר
    הוא לא…..אמיתי……לךךך

  11. יד התשעה שלומי

    אתם לא מבינים כלום ועד השכונה צודק שמוליק ניסים
    תושב שבין מה קורה התושבים רוצים פרויקט אבל לא
    פרויקט פדלון רוצה לעשות אזור תעשיה מוגדלים משרדים כמו עזריאלי ובסר פדלון משקר לתושבים
    דואג לכיס שלו ויש פעילה חברתית סוזי נדב
    היתה אצלי בבית והסבירה לי ולעוד תושבים מה
    לא טוב בפרויקט והיא אישה שמבינה את הנושא
    של פינוי בינוי היא מיקצועית היא גם דואגת לתושבי
    השכונה לפנות את תחנת השנאים בשכונה
    היא צריכה להיות ראש העיר הבא
    היא לוחמת ולא רואה בעניים
    היא התשובה להרצליה חדשה

  12. ראובן מהשכונה

    דינה פדלון שקרן גדול עוד יקראו זאת בכול העיתונים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר