הדמיית תוכנית קרית המסלול. הדמיה: משרד פרחי-צפריר אדריכלים.

אושרה להפקדה: 1,650 דירות יוקמו בשטח שדה התעופה בהרצליה. פביאן: "שערורייה תכנונית"

בתוכנית מתוכננים גם 12 אלף מ"ר של שטחי מסחר ופארק עירוני שיישמר את מסלול ההמראה ההיסטורי. חבר המועצה איל פביאן: "הותמ"ל מתערב ומפריע לתכנון העירוני"

פורסם בתאריך: 8.8.19 09:04

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה אתמול (רביעי) להפקיד את תוכנית "קריית המסלול", בשטח של 176 דונם בו פועל כיום שדה התעופה בהרצליה. התוכנית הכוללת הקמת 1,650 יחידות דיור, 300 יחידות דיור מוגן ו-12 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר. הבניינים בתוכנית יהיו בגובה שבין 10 ל-25 קומות.

ממינהל התכנון נמסר כי התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל, היא התוכנית המפורטת הראשונה ברובע חדש שעתיד לקום עם פינוי שדה התעופה. "התוכנית כוללת גם 40 דונם שיוקצו עבור שטחים פתוחים, ובתוכם פארק עירוני אשר ישמר את תוואי מסלול ההמראה ההיסטורי", נמסר בהודעת מינהל התכנון, "סביבת התוכנית כוללת פריטים היסטוריים רבים מימיה הראשונים של הקמת המדינה, וכן עצים רבים המוצעים לשימור ובכך ייצרו מרחבים ציבוריים איכותיים.

"בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית הממוקמת בקרבת המתחם, המתבססת על קו המטרו העתידי ותחנה שתוקם בצמידות, וכן תחנת הרכבת מדרום ומתחם תחבורה משולב שעתיד לקום סמוך לו, במסגרת תוכנית קריית שחקים שגם היא מקודמת בותמ"ל במקביל". את התוכנית ערך משרד פרחי צפריר אדריכלים.

"כל ההחלטה הזו היא שערורייה תכנונית", טוען חבר ועדת התכנון המקומית בהרצליה, חבר המועצה איל פביאן, "בזמן שהעיר הרצליה מגישה תכנית לוועדה המחוזית שכוללת את צפון הרצליה ודנה איתה בה ממש בימים הללו, הותמ"ל מתערב ומפריע לתכנון העירוני הכולל ל-15 השנים הבאות. אמרתי את זה היום בישיבת הותמ"ל וגם ביקשתי מהם בהתאם ארכה של לפחות כמה חודשים להשלים את הדיונים בתוכנית המתאר ולהגיע להסכמות והם בשלהם. נצטרך לשקול את צעדינו הלאה. גם הנציגות של אגף ההנדסה של עיריית הרצליה הביעו הסתייגויות מהתכנית".

איל פביאן. צילום עזרא לוי

פביאן הוסיף גם כי "תכנון והקמת שדה תעופה חלופי תערך כשלוש שנים וחצי במקרה הטוב מהרגע שבו יהיה אתר חלופי סופי. במקרה הטוב, יהיה שדה חלופי בעוד שבע עד עשר שנים, כאשר ימצאו חלופה אמיתית.  המועצה האזורית מנשה ועיריית חדרה הגישו בג"צים בתקופה האחרונה נגד העתקת  השדה מהרצליה לאזור שלהן  והפתרון ה'זמני' בחיפה שמשרד האוצר חושב שמצא איננו מעשי".

ביום שני השבוע, טרם הדיון, שלח ראש העירייה משה פדלון מכתב לותמ"ל שבו ביקש לדחות את הדיון שבו אושרה הפקדת התוכנית, אך לא נענה. "ביום ראשון, 4.8, נכנסה לתפקידה מהנדסת העיר החדשה מבלי שהייתה לה הזדמנות ללמוד תוכנית כל כך משמעותית לעיר הרצליה", כתב, "מליאת הותמ"ל, באופן שיטתי, אינה מתאמת את פעולותיה עם עיריית הרצליה ומתאמת את הישיבות שבהרצליה היא נושא בהן ללא תיאום. אני דורש ממליאת הותמ"ל לדחות באופן מיידי את הדיון עד לרגע שמהנדסת העיר תלמד את הפרטים ותוכל להתמודד עם הסוגיות התכנוניות הרגישות של צפון הרצליה, וזאת בעיקר לאחר שמליאת ועדת התכנון והבנייה המקומית בהרצליה אמרה את דברה לגבי התוכנית ומוכנה לשתף פעולה בנושא הזה כדי להיטיב את התכנון".

משה פדלון צילום עזרא לוי

משה פדלון. צילום עזרא לוי

יו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר: "מדובר בתוכנית חשובה אשר מוסיפה יחידות דיור בלב אזורי הביקוש, בניצול קרקע גבוה תוך הקפדה על עירוניות ועירוב שימושים.  התוכנית מהווה שלב ראשון לרובע מגורים חדש בהרצליה שיכלול אלפי יחידות דיור".

מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח, אמר: "מדובר בתוכנית חשובה, אשר עושה שימוש בשטח מופר ומתאפשרת כתוצאה מפינוי שדה התעופה ההיסטורי של הרצליה. התוכנית מייעלת את השימוש בקרקע לצרכי פיתוח ומגורים בלב אזור הביקוש. התוכנית תאפשר הקמת שכונה חדשה, אינטנסיבית ומעורבת שימושים, עם פארק עירוני איכותי, אשר תהווה חלק מרובע הצפוני של הרצליה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מוטי

    פביאן לך הביתה נכשלת…אתה רק מנסה להרים מידי פעם את הראש מעל המים..כדי שידעו שאתה קיים..

  2. לעצור פרויקטים שלחיזוק מבנים כי אתה מעוניין לעשות עסקאות נדלן תתביישו עריית הרצליה רק כסף מדבר אלייכם

    העיקר איזורי ביקוש … לא מעניין את פדלון התושבים הקיימים רק לעשות כסף על פרויקטים חדשים. נחנקנו מהתעוות בצע שלך פדלון בנית בניינים ענקיים בכל העיר ועכשיו נהיה עמוס ברחובות .. העיקר שהכיס שלך עמוס במזומנים אה משה.

  3. משה

    לתושבי הרצליה אין מנהיג בעל חזון , אדם חזק שיודע להתמודד למען תושבי העיר.
    אגף מהנדס העיר קטסטרופה , לא מקצועי, לא נותן שרות לתושבים , הפקידים מתחלפים לעתים קרובות ופועלים ללא מוטיבציה.
    את כל התרבות האירגנית הרעה הכניס מהנדס העיר הקודם, חוסר שקיפות מגלומניות , והכוחניות .
    רוב הדברים פועלים מתוך התמדה ולא תכנון חכם
    נשאלת השאלה אם זה חוסר תכנון או קיימים אינטרסים
    נסתרים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר