הדמיית תוכנית קריית השחקים, מתוך אתר עיריית הרצליה
הדמיית תוכנית קריית השחקים. הדמיה: רשות מקרקעי ישראל/משה צור אדריכלים

התושבים והעירייה יגישו התנגדויות לקריית השחקים: "הגבהים בתוכנית תלושים מן המציאות"

כמעט 500 תושבים חתמו על העצומה שיזם חבר המועצה איל פביאן, ומחר יגישו התושבים את ההתנגדות לתוכנית. במקביל, ועדת המשנה של העירייה אישרה הגשת התנגדות מטעמה

פורסם בתאריך: 18.9.19 17:04

ועדת המשנה לתכנון ובניה הרצליה אישרה היום בישיבתה הגשת ההתנגדות מטעמה נגד תוכנית קריית השחקים, שהופקדה לפני כחודשיים על ידי הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל). העירייה צפויה להגיש את ההתנגדות מחר. ניתן להגיש התנגדות עד יום שישי הקרוב, 20.9. בימים האחרונים הועלתה עצומה על ידי חבר מועצת העיר איל פביאן ופעילי הרצליה איכות חיים נגד פרויקט קריית השחקים במטרה לאסוף חתימות של התושבים לקראת הגשת התנגדות לוותמ"ל. עד כמה חתמו על העצומה 488 אנשים ובכוונתם להגיש את ההתנגדות מחר.

נציין כי התוכנית כוללת 1,650 יחידות דיור שייבנו בשבעה מגדלים בני 60-22 קומות. שטח התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי חברת סיטיטק ובאמצעות משה צור אדריכלים, הוא 180 דונם והיא ממוקמת מצפון למחלף שבעת הכוכבים, בסמיכות לתחנת הרכבת של הרצליה. מתוך כלל יחידות הדיור המתוכננות, 330 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות, וכן נכללת אפשרות להקמת 500 יחידות דיור מיוחד. בנוסף, כוללת התוכנית 200 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, 12 דונם עבור שטח ציבורי פתוח, 6 דונם עבור הקמת בתי ספר יסודיים לצורכי השכונה, ושטח של 6,600 מ"ר להקמת מעונות יום וגני ילדים.

התנגדות התושבים מתייחסת למספר נושאים עיקריים: נושא התנועה, תשתית הביוב, וגובהם של הבניינים (40-60 קומות). בהתנגדות התושבים נטען כי גובה הבניינים ומספר הקומות בתוכנית אינו תואם לסביבה ולצביונה. רוב הבניינים למגורים לטענתם לא עוברים את ה-20 קומות ורובם בגובה של 10 קומות ובנייני המשרדים לא עוברים את ה-30 קומות. לטענתם, הפרויקט יפגע באיכות החיים של התושבים ובשווי הנכסים בכל הסביבה בעקבות עומסי התנועה שהוא ייצור, הטלת צל, פגיעה נופית ועוד. המסמך הוכן על ידי עו"ד חיה ארז מסיעת החופש לבחור והאדריכלית גלילה יבין מסיעת "יש עתיד", שתיהן פעילות "הרצליה איכות חיים".

המתנגדים מתריעים גם על עומס התחבורה הצפוי באיזור כולו, בין צפון תל-אביב למחלף כפר-שמריהו, שכבר קיים היום בצירים המרכזיים באיזור, כמו מחלף הסירה וציר הרב קוק-שבעת הכוכבים, ועלול להחריף, וכן בעיות התכנון והביצוע של פרויקטים תחבורתיים ובפרט תחבורה ציבורית והסעת המונים. כל אלה לטענתם אינם מאפשרים פרויקט עם 60-40 קומות לפחות בעשור הקרוב.

עוד מציינים המתנגדים את בעיות תשתית הביוב שלטענתם לא פתורות כראוי ואינן מאפשרות פרויקט עם מספר קומות שכזה. הם דורשים שלביות והסדרת כל פעילות מרכז התחבורה ותשתיות התחבורה הציבורית הכוללות מכל הסוגים קודם לביצוע פרויקט עם כמות בסדר גודל כזה של יחידות דיור ומשרדים. כך הם טוענים גם לגבי הביוב ותשתיות אחרות. בנוסף, הם מציינים כי בשל גובה הבניינים יוטל אתגר בטיחותי גדול מאוד על רשויות הבטיחות, ההצלה וכיבוי האש של העיר ומחוז דן במקרה של אסון חלילה ובפרט במקרה שבו יאלצו להתמודד עם שריפות ואסונות במספר מוקדים במקביל בבניינים גבוהים במיוחד במחוז דן כולו.

בעצומה נכתב: "אנו מתנגדים לבניית בניינים של 40-60 קומות בכניסה להרצליה, בצמוד לקניון שבעת הכוכבים, במסגרת תוכנית 'קריית שחקים' ומצטרפים בכך להתנגדות אשר תוגש מטעם התושבים לוותמ"ל בהקשר זה. זאת כיוון שהתוכנית במתכונתה הנוכחית אינה מידתית, לא מתאימה לסביבתה, צפויה לפגוע בצביון העיר ובאיכות חיינו , ואיננה נדרשת לעיר בהיקפים הללו. לפיכך יש להגביל את גובה בנייני המגורים לגבהים מקובלים בעיר , דהיינו עד 10 קומות ובכל מקרה לא יותר מ 20 קומות לכל היותר, ואת גובה בנייני המשרדים יש להגביל משמעותית עד לגובה של בנייני משרדים המתוכננים באזור ההיי-טק והעסקים של הרצליה פיתוח/מערב העיר הנמצאים ממש מול הפרויקט , קרי עד 30 קומות, וכל זאת גם בהתאם למגבלות הטיסה באזור כיום ולא יותר מכך".

פביאן אמר לצומת השרון: "אנו לא מתנגדים לפרויקט קריית שחקים, להיפך, אנו בעד הקמת מרכז תחבורה עירוני וגם בנייני תעסוקה במקום. אנו מתנגדים לגובה הבניינים המתוכננים כעת במסגרת הפרויקט ודורשים להקטין את מספר הקומות בהם – בבנייני המשרדים עד 30 קומות ובבנייני המגורים עד לכל היותר ל-20 קומות ורצוי פחות מעשר – כפי שמתוכנן ומאושר כעת בכל האזור של תכנית זו. הגבהים המופיעים כרגע בתוכנית הם תלושים מן המציאות ומן הסביבה כולה –מדובר על בניינים בגובה העולה על מרכז עזריאלי בתל-אביב. אין לעיר צורך בהם כעת, אין תשתית תחבורתית מוכנה כעת ולא תשתית ביוב לתמוך בהיקף הנוכחי של הפרויקט ולכן יש להנמיך את גובה הבניינים ולשמור על צביון העיר והאיזור. ניתן להבחין בקלות שמי שתכנן תכנית זו בוותמ"ל, שהוא גוף ארצי ולא מקומי, איננו קשור לסביבה שלנו ואיננו מצוי בה ולכן תכנן תכנית שמתאימה לעיר אחרת כיום ולא להרצליה. אנו פועלים למען תושבי העיר ואיכות חייהם וסביבתם. כל מי שרוצה מוזמן להצטרף להתנגדות שלנו ללא עלות עד מחר בבוקר. אנחנו נגיש את ההתנגדות מחר אחר הצהריים".

עוד מוסיף פביאן: "אני מברך על כך ושמח שהוועדה המקומית מגישה מטעמה התנגדות מקיפה ויסודית לתוכנית, שתואמת לעמדתנו, כוללת את עיקרי טענותינו ומוסיפה עליהן. וזאת במקביל להתנגדות של מאות תושבים שאנחנו נגיש ושתי ההתנגדויות תתמוכנה זו בזו בדיון אשר יתקיים בוותמ"ל".

יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, מאיה כץ, אמרה: "תוכנית קריית שחקים היא תוכנית לא טובה ואפילו מסוכנת בהיקף ובבינוי שלה עבור תושבי העיר. התוכנית הייתה חלק מתהליכי הסכם הגג והיא אינה משקפת את צרכי העיר.  הגבהים של 60 קומות זה פשוט הזייה, מישהו מתבלבל וחושב שאנחנו נמצאים בניו יורק. אבל גם תוכנית המתאר העירונית לצערי, אושרה ללא הגבלת גובה אז אולי יש מי שחושב שהגובה הזה מתאים לאופי העיר. כל הפרוייקט מתבסס על פרוייקטים של תחבורה ציבורית שכולנו יודעים שלא יתממשו גם בעוד עשור מהיום. לצערי, מעבר להתנגדות העירייה חייבים לפעול גם בהיבטים המשפטיים, להוציא את התוכנית מידי הוותמ"ל, ולפעול בכל הכלים שיש ברשותנו בדיוק כמו המאבק שניהלנו לגבי תוכנית אפולוניה. מעבר לזה, נושא ההתנגדות הובא בפנינו לדיון רק יומיים לפני הגשת ההתנגדות ויצא מהעירייה מבלי שנראה את הנוסח הסופי וחבל".

מהעירייה נמסר: "תכנית קריית שחקים מקודמת על יד הוותמ"ל. על אף שבבסיסה התכנית נועדה לייצר פתרונות תחבורתיים משמעותיים לעיר, בהם: רכבת, מסוף רכבת קלה, מטרו, חיבור לצירי תחבורה ציבורית ולרשת שבילי אפניים בינעירונית (אופני דן) עיריית הרצליה מתנגדת נחרצות לתכנון המוצע. העירייה חוזרת ומצהירה בכל הזדמנות ומעל כל במה שלא תהיה בניה בהרצליה ללא תשתיות מתאימות. לא בקרית שחקים ולא בכל מתחם אחר. נקודה. זה בנוסף שלתפיסת העירייה אין בסיס הגיוני לגובה הבינוי, שאינו הולם את מרקם העיר. העירייה תביע התנגדותה זו בפני המדינה ותדרוש לתכנן תשתיות מתאימות ולשנות את גובה הבניינים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אלמונית

    העירייה מתנגדת לגורדי שחקים נו האמת….הצחקתם אותנו…העירייה הייתה שותפה לכל מהלך קידום הפרויקט זה. מר משה פדלון ומאיה כץ תומכים במגדלי גורדי שחקים…מספיק עם הצביעות הזאת…. תושבי הרצליה תתעוררו….ושהעירייה תפסיק לספר לכם סיפורים… אל תשכחו שביד התשעה הם רצו לקדם פרויקט עם מגדלי גורדי שחקים בגובה של 35 עד 50 קומות. אך הפרויקט ביד התשעה לא יצא לפועל עקב התנגדות רבה של בעלי הנכסים ביד התשעה…אז מספיק עם השקרים שלכם…אנחנו לא אוכלים את זה…ולא מאמינים לשום מילה של ראש העיר, משה פדלון. פדלון רוצה להפוך את הרצליה לדובאי רק הוא שוכח שאין לנו בארות נפט. ומספיק עם הבולשיט בניה לזוגות צעירים….האם זןג צעיר יכול לקנות/להשכיר דירה במגדל גורד שחקים? – נו באמת מספיק אם השטויות…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר