הדמיית תוכנית קריית השחקים, מתוך אתר עיריית הרצליה
הדמיית תוכנית קריית השחקים. הדמיה: רשות מקרקעי ישראל/משה צור אדריכלים

הותמ"ל אישרה: 1,650 דירות, מגדלים בגובה 60-22 קומות. פדלון: "זה מחטף"

למרות התנגדויות שהגישו התושבים והעירייה, תוכנית הבנייה הגדולה קריית שחקים אושרה היום על ידי הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור

פורסם בתאריך: 20.11.19 17:21

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) אישרה היום (רביעי) את תוכנית קריית שחקים בהרצליה. התוכנית הגדולה משתרעת על שטח של 204 דונם מצפון למחלף שבעת הכוכבים, סמוך לתחנת הרכבת של הרצליה.

התוכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי חברת סיטיטק ובאמצעות משה צור אדריכלים. היא כוללת 1,650 יחידות דיור שייבנו בשבעה מגדלים בני 60-22 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור המתוכננות, 330 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות, וכן נכללת אפשרות להקמת 500 יחידות דיור מיוחד. בנוסף, כוללת התוכנית 200 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, 12 דונם עבור שטח ציבורי פתוח, 6 דונם עבור הקמת בתי ספר יסודיים לצורכי השכונה, ושטח של 6,600 מ"ר להקמת מעונות יום וגני ילדים. בהיבט התחבורתי, התוכנית מציעה הקמת מרכז תחבורה מטרופוליני המשלב בין כל סוגי התחבורה הציבורית בטרמינל אחד – רכבת כבדה, מערך 'מהיר לעיר', מסוף אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים. לפי התוכנית יוקם גם מערך חנייה ציבורית תת-קרקעית ענפה. התוכנית אף מייעדת עתודה לקו מטרו תת קרקעי או לקו רכבת קלה.

בנוסף, במתחם מתוכננת הפרדה מוחלטת בין הולכי רגל ורוכבי אופניים במפלס הרחוב, לבין תנועת רכבים שתעבור במערכת דרכים תת-קרקעית בלבד. "מפלס הרחוב כולל מפגש בין שני רחובות מרכזיים, האחד עירוני בעל רצף של פעילויות מסחר ובילוי לאורך כל הרחוב, והשני בעל מאפיין של פארק ובו שבילי אופניים המקשרים לציר ירוק מטרופוליני של פארקים מצפון, ומדרום לשכונה, שבילי הולכי רגל ומוקדי מסחר", נמסר בהודעת מינהל התיכנון.

התוכנית אושרה על אף ההתנגדויות שהוגשו נגדה על ידי תושבים והן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה-כפר שמריהו ועיריית הרצליה. התושבים, בהם חבר מועצת העיר איל פביאן ופעילי הרצליה איכות חיים, מתנגדים למספר נושאים עיקריים: נושא התנועה, תשתית הביוב, וגובהם של הבניינים.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון מסר בתגובה לאישור תוכנית קריית שחקים בוותמ"ל: "עיריית הרצליה תגיב בכל הכלים העומדים לרשותה ולא תאפשר בנייה ללא מענה הולם של תשתיות לאומיות כגון תחבורה, ניקוז, שטחי ציבור ועוד. אנו מאוכזבים מכך שהנושאים שהציגה העירייה לאורך תהליכי התכנון ובמסמך ההתנגדויות המפורט לא התקבלו כלל ונדחו על הסף מבלי להעמיק. מחטף האישור מוכיח שוב איך הוותמ"ל ממשיך, ולא בפעם הראשונה, לדרוס ברגל גסה את הרשויות המקומיות ולאשר תוכניות בנייה מנותקות לגמרי מצרכי הרשות ומהתנאים בשטח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הותמל זה כחלון החבר הטוב של פדלון.
    רוצה להפוך את הרצליה לגוש בטון עם מרכז עיר
    ומסחר שנראה כמו בעיירה מזרח אירופאית עניה

  2. יניב

    פדלון עוד 4 שנים אתה לא תהיה ראש עיר,אתם באים והולכים אבל התושבים נשארים ולהם אין היכן לגור,חלאס כבר עם המשחקי אגו מדינה רקובה

  3. סנופי

    רוצים מענה תחבורתי ופחות פקקים? שנו את מה שנקרא "מערך חנייה ציבורית תת-קרקעית ענפה" ל"מערך חנייה ציבורית תת-קרקעית מצומצמת ביותר" והקפידו שהחניה שכן תיבנה תהיה בתשלום, לכולם, כולל לתושבים העתידיים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר