הבניין המיועד להריסה ובנייה מחדש ברחוב יצחק שדה 17

מספר הדירות בבניין יגדל פי ארבעה. עשרות תושבים בשכונה חוששים מתקדים והגישו התנגדויות

הבניין ברחוב יצחק שדה 17 בשכונת נווה עמל מיועד להריסה ובנייה מחדש. במקום 2.5 קומות יהיו בו 4.5, במקום 4 דירות יהיו בו 16. העירייה: "ההתנגדויות ייבחנו בדיון בוועדה המקומית"

פורסם בתאריך: 9.3.20 08:00

כ-35 תושבים בשכונת נווה עמל בהרצליה הגישו בשבוע שעבר התנגדויות נגד תוכנית הפינוי בינוי ברחוב יצחק שדה 17 בנווה עמל לוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה-כפר שמריהו. אלה מצטרפים למספר שכנים המתגוררים בבניין הסמוך שהגישו את התנגדותם לתוכנית בשבועות האחרונים. במסגרת התוכנית הבניין בן ה-2.5 קומות שבו ארבע דירות ייהרס ובמקומו ייבנה בניין בן 4.5 קומות שיכלול 16 דירות. כמו כן שטח הבניין יורחב ויחרוג מקו המגרש כיום.

לטענת המתנגדים, התוכנית אינה תואמת את מתאר הנוף של הרחוב ואת צביונו. לדבריהם, השכונה אינה יכולה לשאת את התוספת הצפויה של 12 משפחות ושל 20-15 מכוניות לפחות רק על המגרש המדובר מכיוון שאין תשתיות מתאימות להגדלה שכזאת של האוכלוסייה. הם מזהירים מעומס התנועה הקשה שייווצר ברחובות הראשיים בשכונה שיצחק שדה הוא אחד מהם, כמו גם רחוב צה"ל ורחוב כצנלסון. לטענתם, גם מצוקת החניה הגדולה שכבר קיימת היום תגדל מאוד וגם יווצר עומד במוסדות החינוך והבריאות, בתשתיות הביוב ועוד. התושבים מבהירים כי הם אינם מתנגדים לשיקום ושיפוץ הדירות בבניין והגדלתן ולא לתוספת בניה מקובלת על מנת לאפשר רווח יזמי סביר שיהפוך את הפרויקט לכדאי, אלא להקמת 16 דירות במקום 4 כיום שמייצגת לטענתם רווח בלתי סביר של הקבלן.

הבניין המיועד להריסה ובנייה מחדש ברחוב יצחק שדה 17

הם מוסיפים כי צפוי לקום במקום בניין חריג מבחינת היקפו וגובהו שככל והם מביעים חשש כי הוא יהווה סנונית ראשונה לבניינים נוספים ובכך ישנה לחלוטין את הצביון הכפרי של השכונה. לטענתם, את מקומם של הבניינים הנמוכים בשכונה שמוקפים בגינות ירוקות ושטחים פתוחים, יתפסו בניינים בני 5-4 קומות שישתרעו על כל שטח המגרש, ללא שטחים פתוחים בין הבתים, ללא פרטיות וללא תחושת ה"כפר בתוך העיר". הם מדגישים כי בדיונים בתוכנית המתאר לעיר הרצליה חזרה העירייה והדגישה את החשיבות שהיא רואה בשמירה על צביונה ואופיה הקיים של שכונת נווה עמל. בנוסף הם טוענים כי יש להתנות את הבניה בהקצאת שני מקומות חניה בחניון תת-קרקעי בשטח המגרש לכל דירה, כדי להקטין למינימום את ההשפעה השלילית על עומס החניה הקשה כבר כיום ברחוב.

"הבעיה העיקרית בתוכנית היא שהיא מבקשת להגדיל את כמות הדירות והדיירים פי ארבעה", אומרת אחת המתנגדות לתוכנית, "יש כמה וכמה בניינים כאלה ברחוב הזה וברחובות אחרים בשכונה ואם כל אחד מהם יזכה להגדיל את כמות הדירות פי ארבעה ואת שטח הבניה פי ארבעה אז נווה עמל תשנה את צביונה הכפרי, צמוד הקרקע והמרחבים הפתוחים. אם יאשרו את התוכנית זו תהיה הסנונית הראשונה. שלא נדבר על זה שהתשתיות שלה פשוט לא יכולות לספוג גידול של פי ארבעה בכמות התושבים ברחובות הראשיים הללו. כבר היום יש בעיות מאוד גדולות גם של תנועה ופקקים, אין חניה, אין מסחר, אין בתי ספר כמו שצריך ותחבורה ציבורית. הכל מאוד בעייתי.

"אף אחד מאתנו לא אומר שאסור לעשות תמ"א 38 ואנחנו מבינים את הרצון של אנשים לשפר את הדיור שלהם, אבל יש הבדל גדול בין מצב שבו בונים ארבעה דיירים שמתקשרים עם קבלן שיעשה פרויקט שמחזיר את עצמו מבחינתו וצריך לכלול כמות מסוימת של דירות כדי שזה יהיה אטרקטיבי, לבין תוכנית שמבקשת להכפיל פי ארבעה את השטח ואת כמות הדירות. כשלוקחים את הפרויקטים האלה למקומות כאלה לא ראויים אז זה מרגיז. זה בעצם לבוא ולהגיד 'אני מה אכפת לי אני הדייר אדאג לעצמי ושהשכנים שלי יתפוצצו, שלא תהיה להם חניה ושיתקעו בפקקים פי ארבעה יותר מעכשיו ושלא יהיו בתי ספר וגנים. אותי זה לא מעניין העיקר שאני הרווחתי'. אי אפשר שכולם יסתכלו רק על עצמם. כך לא עובדת קהילה. מעבר לזה שכשמסתכלים על התב"ע השכונתית ועל התב"ע העירונית, שהחריגה את נווה עמל, ולפי כולן יישאר בשכונה הצביון הכפרי. פעם אחרי פעם נאמר על ידי העירייה וכל מי שעסק בנושא כי חשוב להם שהשכונה תשמור על הצביון שלה ואין כוונה להפוך אותה לשכונת מגדלים זו לא המטרה והרצון".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מדובר בבקשה להריסה ולבנייה מכוח חוק תמ"א 38 של בניין בודד, ולא של מתחם שהוגדר לפינוי-בינוי. הישימות התכנונית וההתנגדויות ייבחנו בעת הדיון בוועדה המקומית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דנה

    אתם לא יודעים איזה סיוט אתם תעברו אנחנן גרים ברחוב קטן ללא מוצא ויש שלושה בניינים בתמא אחד גמור ושתיים בבנייה מאז אין שקט רעש המכוניות והצפיפות ברחוב וחונים על המדרכות כל רגע מגיעה מכונית וטרקות הדלתות אתה מתעורר אי אפשר לפתוח חלון וזה כל לילה עד שעות הקטנות של הבוקר מנסה לברוח מכאן אך ללא הצלחה במכירה

  2. אופירה

    האם לא מספיק העומס שיש ביצחק שדה מבחינת תחבורה. בית ספר גורדון שנמצא ברחוב וזיהום אוויר ממכוניות הורי התלמידים. כבר היום יש פקקים בשכונה הכי גדולה בהרצליה. שלא לדבר על כך שאין מרעז קניות גדול עם חניה מספקת בשכונה. לאן אתם רוצים להוביל אותנו בתכנון ללא מחשבה. מקווה שראש העיר לא ייאשר דבר כזה כי אם כן, על התושבים לצאת למאבק

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר