צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE
צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

מתחדשת: הרצליה ראשונה בשרון במספר הדירות שאישרה לבנות במסגרת התחדשות עירונית

הוועדה המקומית בהרצליה אישרה בשנת 2019 להקים יותר מ-700 דירות בעיר במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית. וכמה זמן בממוצע לוקח להוציא היתר בעיר?

פורסם בתאריך: 20.5.20 17:55

הרצליה ראשונה מבין ערי השרון במספר היתרי הבנייה שניתנו לדירות בפרויקטים של התחדשות עירונית, בשנת 2019. כך עולה מהדוח המסכם לשנת 2019 שפירסמה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

לפי הדוח בהרצליה ניתנו בשנת 2019 היתרי בנייה ל-719 דירות בתמ"א 38. ברמת השרון ניתנו 580 היתרים, ברעננה 574 היתרים, בהוד השרון 215 היתרים ובכפר סבא 175 היתרים בלבד. הרצליה אף נמצאת המקום השלישי בארץ, והיא היחידה בשרון מבין עשר הערים המובילות בארץ, במספר הדירות שנמכרו בפרויקטי התחדשות עירונית ב-2019, עם 230 דירות כאלה.

עוד עולה מהדוח שמשך הזמן הנדרש לאשר פרויקטי תמ"א 38 בהרצליה הוא 3.8 שנים בממוצע, משלב הדיון בוועדה המקומית ועד לאישור התוכנית. ברעננה משך הזמן הממוצע לאישור תוכנית התחדשות עירונית הוא ארבע שנים. לגבי כפר סבא לא נרשמו נתונים.

יהושע שפונדר, יו"ר ארגון קבלני השרון והשומרון: "משך הזמן שלוקח לאשר פרויקט התחדשות עירונית באזור השרון בפרט ובישראל בכלל הוא בלתי סביר בעליל, בלשון המעטה. ערי השרון הן מהמבוקשות בישראל למגורים אבל היצע הדירות בהן רחוק מלספק את כל הביקושים וקצב ייצור הדירות ממש לא מספיק להדביק את קצב הגידול באוכלוסיה וכן בביקושים. אם לוקח 4-3 שנים להוציא היתר בנייה לפרויקט התחדשות, אין הרבה סיכויים לייצר מספיק דירות לכל דורש, ואת זאת חייבים לתקן. אני קורא לממשלה – אשרו עוד ועוד התחדשות עירונית, שחררו חסמי בירוקרטיה והגבירו את קצב מתן אישור הבנייה, אחרת המחסור בדירות רק ילך ויתעצם, ומחירי הדירות רק יעלו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה לא מתחדשת זה מתנדלנת. העיר עמוסה בפרוייקטים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר