תוכנית חוף התכלת. הדמייה קייזר אדריכלים
תוכנית חוף התכלת. הדמייה קייזר אדריכלים

12,500 יחידות דיור, 2,000 חדרי מלון: תוכנית חוף התכלת אושרה להפקדה

התוכנית, המשתרעת על שטח של 2,000 דונם במערב הרצליה, בין המרינה למלון מנדרין בתל אביב, כוללת גם פארק חופי בשטח של 690 דונם ואזור תעסוקה לאורך כביש החוף

פורסם בתאריך: 4.8.20 10:07

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב אישרה אתמול (שני) להפקדה את תוכנית חוף התכלת במערב הרצליה, בשטח של 2,000 דונם המשתרע מדרום למרינה ועד למלון מנדרין בתל אביב, אחת הקרקעות היקרות בארץ. בכך קרובה לסיום סאגה ארוכת שנים שבה מנסים בעלי הקרקעות הפרטיים במתחם להביא לאישורה של התוכנית.

לפי התוכנית יחולק המתחם לשלושה מתחמי תכנון שבהם יקודמו תוכניות מפורטות, לאחר שבעלי הקרקעות התנגדו לתוכנית הקודמת שחילקה את המתחם לשבעה מתחמי תכנון שונים וגרמה לכך שחלק מבעלי הקרקעות זכו לכך שבשטחם ייבנו מגורים ומלונאות בעוד שבשטחים של בעלי קרקעות אחרים לא ייבנו מגורים כלל כך שערכם יהיה נמוך יותר.

בהודעה שמסר מינהל התכנון בדבר אישור הפקדת התוכנית נכתב כי הרובע החדש כולל 12,500 יחידות דיור במבני מגורים בגבהים שונים: בנייה נמוכה יחסית ומדורגת של 8-6 קומות מכיוון חוף הים לכיוון כביש 2, ושילוב של בניה גבוה יותר שגם היא מדורגת, משמונה קומות ועד ל-30 קומות באזור התעסוקה בחלקה המזרחי של התוכנית.

הדמיית תוכנית חוף התכלת. הדמייה קייזר אדריכלים

הרובע כולל גם 640 אלף מ"ר של שטחים המיועדים למבני ציבור, כ-680 אלף מ"ר שטחי תעסוקה שרובום לאורך כביש החוף, כ-30 אלף שטחי מסחר, כ-2,000 חדרי מלון ו-690 דונם של פארק חופי בנוסף לכ-130 דונם שטחים פתוחים, לרבות פארק ארכאולוגי וטבע עירוני בתל מיכל. "כמו כן, מתוכנן מערך שבילים עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים המאפשר בין היתר את נגישותו של הרובע אל טיילת החוף וחוף הים, זאת, תוך הישענות על תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה", נמסר ממינהל התכנון.

הדמיית תוכנית חוף התכלת. הדמייה קייזר אדריכלים

מתכננת מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדריכלית חוה ארליך-רוגינסקי, אמרה כי "הרובע העירוני החדש מהווה חלק משמעותי להשלמת הרצף של תוכניות גדולות במערב מטרופולין גוש דן,  לתוספת של עשרות אלפי יחידות באזורי הביקוש המרכזיים. הרובע כולל הקצאת שטח לפארק חופי רחב ידיים ומגרשים לתשתיות, בינוי מרקמי ומגדלי, הוא נשען על הקו הירוק שנמצא בהקמה".

עורכי הדין שמואל שוב ונעמה שיף, שותפים במשרד שוב ושות', המייצגים בעלי קרקעות פרטיים רבים במתחם חוף התכלת, אומרים כי "מדובר באבן דרך חשובה לבעלי הקרקע אשר המתינו שנים רבות להפקדת התוכנית. לצד שביעות הרצון מאישור התוכנית יש גם הרבה חששות. התוכנית כוללת מספר מתחמים אשר כוללים ייעודי קרקע כלכליים שונים, כגון מסחר, תעסוקה, מלונאות ומגורים. כאשר צפוי שחלק מבעלי הזכויות יקבלו זכויות כלכליות ביעודים שאינם למגורים. יש לציין כי בפרט לאור המתרחש ממשבר הקורונה הבעלים הפרטיים לא יחפצו לקבל זכויות למסחר ותעסוקה אלא תהיה העדפה למגורים".

לדברי עו"ד שיף, "אמנם הדרך לאישור התוכניות המפורטות ולהקצאת הזכויות עדיין ארוכה, אבל בעלי הקרקעות הפרטיים יכולים לשפר את סיכוייהם למקסם הזכויות בתחום התכנית באמצעות הגשת התנגדות מרוכזת  וכן לנסות ולקבל במסגרת ההקצאה הקבוצתית זכויות למגורים באמצעות התאגדות, כאשר קבלת הזכויות במאוחד תאפשר מימוש מהיר בעת שניתן יהיה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר