הדמיית הפרויקט ברחוב ויצמן בהרצליה. הדמיה: 3dvision

בדרך ליותר מ-1,800 יחידות דיור: אושר הסכם הפיתוח בפרויקט הפינוי-בינוי הענקי בוויצמן

לקראת הוצאת היתרי בנייה לפרויקט הפינוי בינוי הענק אישרה מועצת העיר את ההסכם בין העירייה ובין חברת אזורים, הכולל הקמת מתנ"ס חדש, ארבעה גני ילדים, חניון, כיכרות עירוניות, בניית מקלטים ומגרשי ספורט

פורסם בתאריך: 15.9.20 14:00

מועצת עיריית הרצליה אישרה בישיבתה בשבוע שעבר את הסכם הפיתוח של העירייה עם חברת אזורים, החברה שתבנה את פרויקט הפינוי-בינוי הענק בשיכון ויצמן בעיר. החתימה על הסכם הפיתוח מקדמת את הקמת תוכנית הבנייה הגדולה בויצמן, לקראת אישורה הסופי בוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה בטרם יתקבלו היתרי הבנייה, תוכנית שבמסגרתה אמורות לקום כמעט 2,000 יחידות דיור בבניינים חדשים, במקומם של 32 בניינים ישנים שנבנו בשנות ה-60 וה-70.

לפי ההסכם שנחתם בין הצדדים, אזורים תהיה אחראית, במסגרת עבודות הפיתוח, על תכנון והקמת חניון הכולל חניות ציבוריות, הריסת מתנ"ס קיים ותכנון והקמת מתנ"ס חדש תחתיו, הריסת מקלטים ציבוריים וביצוע מיגון כנדרש לכל אורך תקופת הבנייה, הריסת מבנה העזר של בית הכנסת ושיפוץ חזיתו והריסה והקמה מחדש של שני מגרשי ספורט. עבודות פיתוח נוספות שתבצע חברת אזורים הן תכנון והקמת ארבעה גני ילדים בתוך מבני המגורים שאזורים תקים ותכנון והקמת כיכרות עירוניות.

נציין כי ועדת המשנה לתכנון ובנייה בהרצליה אישרה לפני כשנה, ביוני 2019, מתן תוקף לתוכנית הפינוי בינוי, הכוללת כאמור הקמת כמעט 2,000 יחידות דיור והרחבת רחובות הרב קוק, תוכנית המקודמת כבר 11 שנה. לפי התוכנית, שמשתרעת על פני 80 דונם, בין הרחובות הרב קוק בדרום, דון יוסף הנשיא ותור הזהב בצפון, ויצמן במזרח ואבן עזרא במערב ייהרסו 32 בניינים שבהם 576 יחידות דיור שנבנו בשנות ה-60 וה-70 ומצבן ירוד, ובמקומם ייבנו בניינים בגובה של 6 עד 29 קומות, הכוללים 1,843 יחידות דיור חדשות עם דירות של שלושה עד שישה חדרים, פנטהאוזים ודירות גן. לפי התוכנית, ברחוב הרב קוק ייבנו שלושה מגדלים של 24 קומות, ארבעה של 19 קומות, אחד של 17 קומות ואחד של 29 קומות, הכוללים קומת קרקע שתשמש למסחר שתחובר בין הבניינים ותיצור רצף בין החנויות.

על פי התחייבות שנתנה אזורים לראש העירייה משה פדלון, 50 מהדירות יימכרו על ידי אזורים לזוגות צעירים תושבי העיר בהגרלה, במחירים נמוכים משמעותית ממחירי השוק. בנוסף יוקמו שטחי מסחר, כ-4,500 מ"ר, ותעסוקה, כ-13,300 מ"ר, יוקם פארק ציבורי בשטח של כ-10 דונם, הוקצו כ-6.5 דונם קרקע לבית ספר ולמתנ"ס ומתוכננת הוספת גן ילדים ומעונות יום תחת מבני המגורים. כמו כן, הרחובות הרב קוק וויצמן יורחבו ויכללו מדרכות רחבות יותר לטובת הולכי רגל ויתווספו נתיבי אופניים על רחוב הרב קוק.

פדלון: "זוהי בשורה של ממש לתושבי שיכון ויצמן ולעיר הרצליה כולה. הפרויקט רחב ההיקף המתוכנן ייצור תמהיל חכם של מגורים ואזורי שירות ומסחר לנוחות התושבים, אשר ישדרג את איכות המגורים במקום וכן יהפוך את האזור כולו לאטרקטיבי, עכשווי ומזמין".

מהנדסת עיריית הרצליה חנה חרמש אמרה: "ההסכם שנחתם עם חברת אזורים הוא הגדול מסוגו שנחתם עד היום. התוכנית מביאה לידי ביטוי בצורה מיטבית, בניה עירונית, המאופיינת בעירוב שימושים, בניה מירקמית, תמורות ציבוריות משמעותיות, ומגורים איכותיים – ומביאה לידי ביטוי את שמירת האינטרס הציבורי והדאגה לכלל הדיירים בקהילת שיכון ויצמן".

סמנכ"ל פיתוח עסקי באזורים משה קורן אמר: "פרויקט הפינוי בינוי בשיכון ויצמן ישנה את פניה של העיר הרצליה. בזכות גודלה של השכונה, הצלחנו ליצור תכנון איכותי של השכונה, שישפיע לטובה על חייהם של כל תושבי הרצליה והסביבה. חברת אזורים החלה בתכנון המתחמים, ואנו מקווים שכבר בחודשים הקרובים נוכל להתקדם בהליכים לקבלת היתרים ומשם הדרך לתחילת הבניה קצרה".

עו"ד עודד ישראלי, המייצג את בעלי הדירות במתחם לאורך כל הפרויקט, אמר: "מדובר בראש ובראשונה בפרויקט חברתי מהמעלה הראשונה שעתיד לשדרג משמעותית את חייהם של תושבי המקום. עד היום כ-520 משפחות חתמו על הסכם פינוי בינוי עם חברת אזורים, ומדובר בהישג חסר תקדים בפרויקטים מסוג זה. בזכות ההתמדה של כל המעורבים בפרויקט – העירייה, חברת אזורים ובעלי הדירות – הפרויקט מתקדם עתה לשלב הכנה ואישור של היתרי ההריסה של הבניינים הישנים בשכונה ובניה של בניינים חדשים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר