אתר בנייה. צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בגלל הקורונה: ירידה חדה במספר היתרי בנייה לדירות חדשות בהרצליה

במחצית הראשונה של שנת 2020 ניתנו בהרצליה היתרי בנייה להקמת 208 דירות, לעומת היתרים ל-2,086 דירות שניתנו בכל שנת 2019. יו"ר ארגון הקבלנים בשרון: "אם לא יגבירו את קצב מתן ההיתרים המחסור בדירות ילך ויגדל"

פורסם בתאריך: 6.12.20 13:06

במחצית הראשונה של שנת 2020 נרשמה ירידה גדולה במתן היתרי בנייה להקמת דירות חדשות בכל ערי השרון. כך לפי בדיקה של ארגון הקבלנים בשרון המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

לפי הבדיקה, בהרצליה ניתנו במחצית הראשונה של שנת 2020 היתרי בנייה להקמת 208 דירות לעומת היתרים ל-2086 דירות שניתנו בכל שנת 2019, ו-2395 היתרים כאלה בכל שנת 2018. ברעננה ניתנו במחצית הראשונה של שנת 2020 היתרים להקמת 127 דירות, לעומת 851 היתרים כאלה ב-2019 ו-67 ב-2018. בכפר סבא ניתנו במחצית הראשונה של שנת 2020 היתרי בנייה להקמת 119 דירות לעומת 114 ב-2019, שגם היא נחשבת לשנה חלשה מבחינת מתן היתרי הבנייה.

בארגון הקבלנים אומרים שניתן לייחס את הירידה במתן ההיתרים בעיקר למשבר הקורונה שהביא לעיכובים רבים בהליכי הרישוי של פרויקטי נדל"ן. "אמנם שוק הנדל"ן הוחרג ממגבלות הקורונה אבל בפועל מוסדות התכנון והוועדות המקומיות לא עבדו במתכונת מלאה, כוח האדם היה דליל ביותר בגלל הסגרים ומקרי הבידוד, והדבר השפיע על קצב הדיונים בוועדות השונות ובהתאם על הנפקת ההיתרים", אומרים בארגון.

יו"ר ארגון הקבלנים והבונים במחוז השרון, רוני בריק, אמר: "ערי השרון הן מהמבוקשות בישראל למגורים, אבל היצע הדירות בהן רחוק מלספק את כל הביקושים וקצב ייצור הדירות ממש לא מספיק להדביק את קצב הגידול באוכלוסיה וכן בביקושים. הפעילות המצומצמת של ועדות התכנון בחודשי הקורונה תשתקף עוד יותר להערכתי ברבעון השלישי והרביעי, ואם הממשלה והרשויות המקומיות לא יגבירו משמעותית את קצב מתן ההיתרים, המחסור בדירות ילך ויגדל. על הממשלה להגדיל את התקנים בפקידות של העיריות גם אם אפילו רק בהוראות שעה, עליה לגרום לפקידים להבין שהיתרי הבנייה הם משימה לאומית כרגע, ועליה לשחרר חסמים נוספים שמעכבים משמעותית את הבנייה בישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר