פרויקט פינוי בינוי הגפן בנווה ישראל צילום מאיה ראם

רגע לפני הריסת הבניינים בנוה ישראל: חולצו עשרות בעלי חיים

בפעילות משותפת של היזם, פעילי סביבה ועמותת נח, חולצו מהמקום עשרות קיפודים, וכן צבים, שועלים וחתולים. עכשיו המתנדבים פועלים לכך שיהיה נוהל קבוע בכל פרויקט התחדשות עירונית

פורסם בתאריך: 1.7.21 09:24

מאות בעלי חיים חולצו לקראת הפינוי בינוי בנווה ישראל. במבצע משולב של תושבים מהרצליה, פעילי סביבה, בשיתוף עמותת נח ויזם הפרויקט, מאות בעלי חיים ביניהם קיפודים, שועלים וצבים, זכו לשרוד ממש לקראת שלב ההריסות שהחל לאחרונה בפרויקט פינוי בינוי ברחוב בר כוכבא בהרצליה. כפי שפרסמנו לאחרונה, פרויקט פינוי ברחוב בר כוכבא בשכונת נווה ישראל יצא לדרך, עם תחילת הריסת 6 בניינים במתחם שייקרא פרויקט הגפן. הפרויקט ייהרס בשני שלבים: שלב א', שישה בניינים, שכאמור, כבר בשלבי הריסה ובמקומם ייבנו 264 יחידות דיור, בשלב השני יפונו וייהרסו 40 יח"ד נוספות ב-3 בניינים, ובמקומם יוקמו 2 בניינים הכוללים 136 יח"ד. כל זאת, כאמור, לצד שטחי מסחר. על פי אתר היזם, ICR בע"מ, במקום מתוכננות להיבנות 400 יח"ד וכן 1,500 מ"ר שטחי מסחר עם צפי סיום בנייה בתוך 40 חודשים.

קיפוד, פרויקט פינוי בינוי הגפן, צילום מאיה ראם

קבוצה של מאכילות חתולים, שהמשיכו לבוא לפרויקט האכלות, גם אחרי שהתושבים התפנו ממנו, פנו בחודש מרץ השנה ליזם ולעירייה כדי לאפשר לחלץ את בעלי החיים בטרם ההריסה. בנוסף, תושבים רבים ופעילי סביבה פנו ליזם, על מנת שיאפשר לחלץ את בעלי החיים, ביניהם קיפודים רבים, שועלים, צבים ועשרות חתולים שמגיעים לתחנות האכלה. על 80 העצים שייכרתו בעונת הקינון ובתוך קירות הבניינים, מקננות ציפורים רבות, חלקן מזנים נדירים ומוגנים. כמו כן, תושבי שכונת נווה ישראל יצרו קשר עם עמותת "נח – ההתאחדות הישראלית של הארגונים להגנת בעלי החיים", התקיימה פגישה בנוכחות נציגי היזם חברת ICR, עיריית הרצליה, העמותה והתושבים, ובה הובטח סיוע למען הצלת חיות המתחם.
התוצאות לא איחרו לבוא, היזם משתף פעולה ואושר תקציב עבור חילוץ וטיפול בקיפודים וציפורים, וכמות מוגבלת של מזון לחתולים כדי למשוך אותם אל מחוץ לפרויקט. קבוצת המתנדבים לכדה כבר כ-40 קיפודים שהועברו לבתי חולים לחיות בר אצל "למען חיות הבר-אביהוא שרווד" ובספארי. בסה"כ פונו מהאזור יותר מ-50 קיפודים. החברה היזמית ICR, נרתמה גם להצלת החתולים בשיתוף עם מתנדבים – לוכדים, ומסיעים, כאשר החתולים המבוגרים עברו לפנסיון למשך תקופת ההריסות.

מאיה ראם, מקימת קבוצת מתנדבים למען הטבע בהרצליה ובארץ : "אנחנו רוצים להעביר תקנה או לפחות נוהל שכל פרויקט התחדשות יכלול בדיקה וחילוץ של בעלי חיים במידה ויש צורך. שיתפנו פעולה עם חברת icr, ועכשיו אנחנו מבקשים גם את שיתוף הפעולה של עיריית הרצליה. למרות ההצלחה בשטח, והתושבים הרבים שמעורבים, אנחנו עדיין לא מצליחים לייצר שיתוף פעולה מסודר עם העירייה לצורך קידום פעילות שמירה על החי העירוני. אני רוצה להזמין את העירייה, יזמי נדל"ן ותושבים להצטרף על מנת לתת גם לבעלי החיים תקווה ל-"יום שאחרי".

תגובת עיריית הרצליה: "העירייה פועלת בשיתוף פעולה עם עמותת 'נח' הדואגת לבעלי החיים בשטח האתר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. עולם החי והצומח הולך ונעלם

    אי אפשר לקרוא ,כמה נזק לסביבה לצומח ולחי . ממש מעלה דמעות . עצים עם קיני ציפורים, בע"ח שזאת סביבת מגורים . לא נתפס .

  2. דנה עובדיה

    כתבה מעולה! כל הכבוד לצומת השרון על תשומת הלב לנושא חשוב זה

  3. רונן

    לעיריה יש חלק חשוב בהתנהלות, חובה של העיריה לשמור על הטבע בעיר. חבל מאוד שלא מעניין אותם ולא עוזרים

  4. מאיה

    תודה רבה גיא על הכתבה המעולה והמקצועית מאוד! הלוואי ומקומות נוספים יבואו בעקבותינו, התרחבות עירונית ביחד עם שמירה על הטבע. עוד על הפעילות בקבוצת המתנדבים: https://www.4web.co.il/projects/animalpinui/

  5. ענבל

    כל הכבוד למאיה, תמי וכל שאר המדהימים והמדהימות שלקחו חלק בפרוייקט הכה חשוב הזה!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני תוהה מה עלה בגורל העצים והאם ניתן להעתיק אותם לשכונות חדשות חסרות צל ואלמנטים שקולטים מזהמים או אפילו למוסגות חינוך וגינות שעשועים כתחליף להצללות המלכותיות

  7. עצים הם החיים

    חבל שלא שימרו את העצים גם כן. עצים כאלה בוגרים כבר לא יהיו במרחב העירוני וחבל, הצל והאינטימיות יתחלפו במרחבים קרחים ומלאים באור ששורף את הרשתית. העצים הקטנים ששותלים מסביב לא מקבלים מספיק מקום ולעולם לא יגיעו לגודל של העצים שנכרתו. כל ישראל הופכת למעצמת תמא והכל יראה כמו קניון זול אחד ענק.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר