הדמיית שכונת קרית מסלול, פרחי צפריר אדריכלים

העירייה תעתור נגד קרית מסלול, משתמשי שדה התעופה הפגינו נגד הבנייה

ראש העירייה, משה פדלון, אמר: "התכנית כפי שהיא, תפגע באיכות החיים של התושבים ולכן, בשלב זה, אין לעיריית הרצליה כוונה לשתף איתה פעולה"

פורסם בתאריך: 23.8.21 08:57

עיריית הרצליה עותרת נגד תכנית "קריית מסלול". הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית בהרצליה, החליטה בשבוע שעבר על הגשת עתירה מנהלית כנגד הותמ"ל (הוועדה למתחמים מועדפים לדיור) בנושא אישור תכנית "קריית מסלול" לבניית כ-2,000 יחידות דיור באזור שדה התעופה. החלטה זו מצטרפת להודעתו של ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, והבטחתו כי לא יאפשר התחלת בנייה ללא הקמתן של תשתיות לאומיות, שיאפשרו המשך שמירה על איכות חיי התושבים.

בתוך כך, קיימו בחמישי האחרון משתמשי שדה התעופה וגורמים נוספים הפגנת מחאה נגד התוכנית לסגור את השדה ולבנות במקום פרויקט מגורים גדול.

אושרה תוכנית הבנייה בשטח שדה התעופה. מסר ברור מהעירייה למדינה

משה פדלון אמר: "התכנית כפי שהיא, תפגע באיכות החיים של התושבים ולכן, בשלב זה, אין לעיריית הרצליה כוונה לשתף איתה פעולה. לצערי, עד כה המדינה לא כיבדה באופן מלא את חלקה בהסכמים עליהם חתמה עם הרשות. לכן, כל עוד לא תעמוד המדינה בהתחייבויותיה לתשתיות לאומיות בסיסיות של מים, חשמל, ביוב, ניקוז, תחבורה, מוסדות ציבור, מבני חינוך ועוד, לא תוכל העירייה לאפשר קידום של בנייה חדשה".
העתירה תוגש בשבועות הקרובים.

ההפגנה נגד הבנייה בשדה התעופה

בהפגנה ביום חמישי בכניסה לשדה התעופה השתתפו טייסים ההתעופה הכללית ועובדי מקצועות התעופה בהרצליה, יחד עם תושבים מהשכונות סביב שדה התעופה. מטרת ההפגנה הייתה הבעת תמיכה בפעילות השדה ובעובדי התעשייה והבעת ההתנגדות לבנייה בשטח השדה, אשר תפגע באופי העיר. יו"ר אגודת התעופה הכללית, עו"ד נתי פרץ, אמר: ״מעת לעת אנחנו מקבלים תזכורת לחשיבות תעופה ישראלית חזקה, כך גם באחרונה, לצערנו, במסגרתה מטוסי הכיבוי וטייסי התעופה האזרחית השתתפו במאמץ לכיבוי שרפות הרי ירושלים. זה עוד חלק קטן מהעשייה הרחבה של ענף
התעופה הכללית בישראל ולמאות המשפחות המועסקות בו ולעוסקים בפעילות החיונית לכל מדינה שמכבדת את עצמה. סגירת שדות תעופה בישראל הפכה לצערנו למנהג מדאיג. ענף התעופה סובל מזה שנים מחוסר תכנון אסטרטגי ולמעשה אנחנו בפיגור של עשרות שנים אחר מדינות דומות. המחאה היום היא נגד הרצון לפנות את שדה תעופה הרצליה מבלי לדאוג לחלופה הולמת במיקום קרוב סביר, אשר יאפשר את המשך פעילות רציף וקבוע של התעופה הכללית בישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר