הדמיית חוף התכלת, קרדיט קייזר אדריכלים ומתכנני ערים.
הדמיית חוף התכלת, קרדיט קייזר אדריכלים ומתכנני ערים.

טענות נגד העירייה ודרישה להתערבות הוועדה המחוזית בתוכנית חוף התכלת

העמותה לקידום, תכנון ופיתוח חוף התכלת, דורשת מהוועדה המחוזית לאפשר לה להכין תוכנית מפורטת לכל אחד משלושת המתחמים בתוכנית, ומעלה טענות קשות נגד עיריית הרצליה

פורסם בתאריך: 10.8.22 08:56

פרק נוסף בסאגה הבלתי נגמרת של תוכנית חוף התכלת: עורכי הדין יובל גלאון ועידו סונדרס, פנו לאחרונה ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בת"א בדרישה להתערבות בקידום תוכנית חוף התכלת, זאת בשם מרשתם – העמותה לקידום, תכנון ופיתוח חוף התכלת. במכתבם, בו מכותב גם ראש העירייה הרצליה, משה פדלון, טוענים עורכי הדין ממשרד עמית, פולק ושות', המייצגים את העמותה אשר מרכזת את קבוצות בעלי הקרקע הפרטיים ומובילה אותם במאבק מול העירייה, כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהרצליה אינה מעוניינת לקדם את התוכנית ואף למנוע אותה. "התוכנית קבעה, כי תנאי להוצאת היתרי בנייה הוא אישור תכנית מפורטת ביחס לכל מתחם תכנון. חרף זאת, לצערנו הרב, דומה כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה, וכן עיריית הרצליה, הגופים שהוסמכו לקדם תכניות מפורטות, לא מעוניינות לקדם תכניות מפורטות, אלא דווקא למנוע את מימוש התוכנית. התערבות הוועדה המחוזית בעניין זה נדרשת באופן דחוף", טוענים עוה"ד.

בתוך כך, מבקשים עורכי הדין גלאון וסונדרס מהוועדה, כי תשתמש בסמכותה מכוח סעיף 64 ולהורות לוועדה המקומית הרצליה להכין תכניות מפורטת ל-3 המתחמים שנקבעו בתוכנית המתאר לחוף התכלת, ולהגישן לוועדה המחוזית בתוך 12 חודשים.

קיראו גם:

לא מחכים: בעלי זכויות בחוף התכלת פועלים לקדם את התוכנית בעצמם

עוד טוענים מייצגי  בעלי הזכויות, כי במהלך הדיונים בהתנגדויות לתוכנית, עיריית הרצליה הגישה התנגדות לסיווגה כתכנית מתאר כוללנית, זאת על מנת שתוכל לגבות היטל השבחה כבר לאחר אישור תכנית המתאר לחוף התכלת, ועוד בטרם אושרו תכניות מפורטות. עוה"ד ביקרו בתקיפות את התנהלות העירייה: "לעמדתנו, מדובר בלא פחות מביזוי של הוועדה המחוזית בפרט, ואף ביזוי של השלטון המרכזי בישראל בכלל. לא יעלה על הדעת כי תכנית מתאר בעלת חשיבות בקנה מידה היסטורי, הן ברמה הלאומית והן ברמה המחוזית, תקודם במשך למעלה מעשור, תעבור את כל השלבים הסטטוטוריים, ובסופו של יום הרשות המקומית היא זו אשר תמנע את מימושה. לצערנו, עיריית הרצליה מעדיפה להתחשב באינטרסים צרים וקצרי טווח, מבלי להתחשב בהשלכות האדירות של פעולותיה. היא מעדיפה לסכל אינטרסים לאומיים רק משיקולים פוליטיים מקומיים".

במקביל מבקשים המייצגים, כי הוועדה המחוזית תתבקש ליתן חוות דעת מקדמית ולפיה העמותה לקידום, תכנון ופיתוח חוף התכלת, וככל שירצו גם בעלי זכויות נוספים שיצטרפו אליה, רשאית להגיש תכנית מתאר מפורטת בהתאם להוראות סעיף 61א לחוק תכנון ובנייה בקשר לכל אחד משלושת מתחמי התכנון, וכי תכנית זו לא תידחה מן הטעם שהעמותה לא רשאית להגיש תכנית. "נמתין לתגובתכם כ-14 יום, בטרם תוגש עתירה מנהלית", חותמים עורכי הדין גלאון וסונדרס את מכתבם.

 

כזכור, בסוף חודש פברואר השנה, מינהל התכנון הודיע כי הוועדה המחוזית תל אביב אישרה למתן תוקף את תוכנית 'חוף התכלת' – הרובע העירוני חדש בדרום-מערב הרצליה. הרובע החדש כולל 14,100 יחידות דיור, שטחי ציבור, שטחי תעסוקה ומסחר, כ-2,000 חדרי מלון, וכן שטחי פארק חופי בהיקף של 690 דונם. רוב שטחו של הרובע הינו בבעלות פרטית, ויתר השטחים בבעלות רשות מקרקעי ישראל ועיריית הרצליה. הרובע מחולק לשלושה מתחמי תכנון בהם יקודמו תוכניות מפורטות. הרובע החדש כולל 14,100 יחידות דיור במבני מגורים בגבהים שונים.

בעקבות ההתנגדויות שהוגשו לוועדה המחוזית, הוחלט להגדיל את היקף יחידות הדיור המוצעות בתוכנית המופקדת מ-12,500 יחידות דיור ל-14,100 יחידות דיור. בנוסף ליחידות הדיור, כולל הרובע כ-640,000 מ"ר שטחים למבני ציבור מקומיים וכלל עירוניים, כ-680,000 מ"ר שטחי תעסוקה, כ-30,000 מ"ר שטחי מסחר, כ-2,000 חדרי מלון, 690 דונם של פארק חופי בנוסף לכ-130 דונם שטחים פתוחים, לרבות פארק ארכיאולוגי וטבע עירוני בתל מיכל. כמו כן, מתוכנן מערך שבילים עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים המאפשר בין היתר, את נגישותו של הרובע אל טיילת החוף וחוף הים. זאת, תוך הישענות על תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה. התוכנית להקמת הרובע מציעה לאורך כביש 2 מבני תעסוקה כהמשך לרובע העסקים המערבי של הרצליה.

מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב נמסר: "המכתב לא התקבל בלשכת התכנון".

תגובת עיריית הרצליה תובא לכשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עוז

    לצרף את חוף התכלת ל 3700 תל אביב. שיתוף התשתיות ויצירת סנטרל פארק TLV זה הרבה יותר נכון…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר