הכתם הצהוב בחוף אפולוניה. צילום: רם זאבי
הכתם הצהוב בחוף אפולוניה. צילום: רם זאבי

הולכים לבג"צ: הממשלה ערערה על ביטול תכנית אפולוניה

ממשלת ישראל, רשות מקרקעי ישראל, הוועדה המחוזית וקבינט הדיור הם בין המערערים על החלטת בית המשפט המחוזי לבטל את אישור הבנייה. התושבים: נגיש ערעור שכנגד

פורסם בתאריך: 4.12.17 18:54

המדינה הגישה ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בעניין תכנית הבנייה באפולוניה זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב קבע בחודש אוקטובר האחרון כי אישור תכנית הבנייה במתחם אפולוניה בהרצליה, במסגרתו תוכננה בניית 2,687 יחידות דיור, מבני ציבור ובתי מלון ובמקביל תוכננו בה הסדרתו וטיפוחו של הגן הלאומי אפולוניה, תבוטל, והתכנית תחזור לדיון נוסף בותמ”ל. "אנחנו נגיב לערעור ונגיש ערעור שכנגד על הנושאים שלא נכללו בו", מגיבים התושבים המתנגדים לתכנית.

הערעור, שהתקבל אתמול (א') בבית המשפט העליון, הוגש על ידי הותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור), הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, רשות מקרקעי ישראל, ממשלת ישראל, ועדת השרים לענייני דיור (קבינט הדיור) ורשות המים, נגד העותרים ביניהם: עיריית הרצליה, עמותת אדם טבע ודין, רשות הטבע והגנים, מפלגת הירוקים, נתיבי ישראל, עמותת תנו לחיות לחיות, מועצה אזורית חוף השרון ומועצה אזורית דרום השרון.

כזכור, בית המשפט המחוזי הורה על ביטול החלטת אישור התכנית ועל השבתה לשולחן הותמ"ל, בין היתר, על מנת שתדון פעם נוספת בשאלת הפקדתה לאחר קבלת "סקר סיכונים מלא" בנוגע לזיהום הקרקע במקום. זאת מאחר וחלקים נרחבים מהשטח המיועד לבנייה שימשו בעבר את מפעל תע"ש, שגרם לזיהום הקרקע.

שטח הבנייה באפולוניה צילום עזרא לוי

שטח הבנייה באפולוניה
צילום עזרא לוי

בערעור טוענת המדינה כי "ייחודיותה של תכנית אפולוניה הינה לא רק בכך שמדובר התכנית שתצמיח אלפי יחידות דיור על מקרקעין המצויים במרכז המדינה, ובמקביל, תפתח את הגן הלאומי אפולוניה לתועלת כלל הציבור בישראל, אלא שהתכנית גם מהווה את המנוע הכלכלי שיאפשר בפועל, ובהקדם, את הטיפול בזיהומים הקיימים והידועים זה מכבר, בהיקף זה או אחר, במתחם אפולוניה, אשר בו פעל עד לפני עשרים שנה מפעל תע"ש".

עוד נטען בערעור כי בפני הותמ"ל עמד מידע נרחב ממקורות שונים הנוגע להיקף הזיהומים המתחם תע"ש, ובפרט סקר היסטורי וסקרים נוספים שנערכו בשנים האחרונות. וכן, כי בית המשפט התעלם מכך שממצאיו של סקר הסיכונים אינם משליכים על סוגיית התכנון, אלא על הביצוע בלבד, "וזאת מן הטעם שלפי עמדת גורמי המשרד להגנת הסביבה, ניתן לטפל בזיהומי הקרקע בכל שטח התכנית, ולהביאם לערכי הסף הנדרשים על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה, כך שלא תהיה כל מגבלה במימוש ייעודי הקרקע כפי שנקבעו בשטח התכנית".

"אנחנו מאוד מאוכזבים מההתעקשות לא לבצע סקר סיכונים ולא לטפל בקרקע כי אנחנו באמת מאמינים שזה גובל ברשלנות ובסיכון החיים שלנו", מסר בתגובה אלון כרמלי, תושב הרצליה ומראשי המאבק נגד התוכנית. "אין שום סיבה בעולם שלא לעשות את זה, אלא אם מישהו מפחד לגלות דברים שלא בא לו לגלות. אנחנו נגיש ערעור שכנגד על הנושאים שלא נכללו בו, כמו למשל העובדה שהתכנית אינה מתאימה להיות תכנית במסלול הותמ"ל. הרי דחיפות התכנית אינה רלוונטית מכיוון שהקרקע אינה זמינה ואנחנו רוצים שהתכנית שאינה מתאימה למסלול הותמ"ל תעבור להליך תכנון רגיל.

"בנוסף, אנחנו טוענים כי התכנית כלל אינה עונה על הצורך שלשמה היא קמה. מדובר על מיקום שבו מחיר הדירות הקטנות ינוע בין 4 ל-6 מיליון שקלים וזה לא נותן מענה למצוקת הדיור".

תכנית אפולוניה. הדמיה רשות מקרקעי ישראל

תכנית הבנייה באפולוניה. הדמיה: רשות מקרקעי ישראל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר