האיצטדיון בהרצליה, צילום מכבי הרצליה

למרות פסיקת בית משפט: העירייה לא סיפקה משרד חלופי למכבי הרצליה

לא פשוט לשחק כדורגל בהרצליה: חרף החלטת שופט בימ"ש, העירייה לא סיפקה למכבי משרד במקום זה שנסגר באצטדיון העירוני ומזמינה את ראשי הקבוצה לאסוף ציוד. ומה קורה ביציעים? כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 2.12.21 07:59

נמשך העימות החריף בין מכבי הרצליה לעיריית הרצליה. ב-10.11 הגיעו הצדדים לדיון בבית המשפט המחוזי בת"א בשבתו כבימ"ש לעניינים מנהליים בעקבות עתירת מועדון הכדורגל. בעתירה נטען כי כי העירייה מתנכלת לקבוצה, וסגרה את משרדי הקבוצה כולל תא הכבוד, המזנון ועמדת השידור במגדל, בעוד שאר היציעים נפתחו לשימוש כבר בחודש אוגוסט השנה. השופט ארז יקואל החליט כי על העירייה להציג בתוך שבועיים ימים משרד חלופי למועדון, עד יום רביעי ה-24.11. בהמשך קיבלה העירייה ארכה עד אתמול, 28.11 ב-17:00, אך טרם סופק משרד כזה. בעירייה הציעו פתרון בדמות סגירת חדר שיושמש לצורך משרד באזור היציע המערבי התחתון אשר בהיתר. במכבי הרצליה דחו את הפתרון ונימקו: "הם הציעו לבטל מזנון ביציע המערבי ולסגור אותו למשרד, כלומר מחסן מתחת ליציע. זה לא רלוונטי, מכיוון שבכל גשם האזורים האלו מוצפים. אין להם פתרון אמיתי".

אתמול 29.11, הגישה מכבי הרצליה בקשה לפסק דין מחייב.

בדיון בבית המשפט בעתירת המועדון אמר עו"ד יוסף הדס, המייצג את מכבי הרצליה: "העירייה הודיעה על סגירת האצטדיון בנימוק שאין היתרי בנייה ואני מפנה לכך שביציע הדרומי, ביציע המזרחי וביציע הצפוני, שגם בהם הם טוענים שאין היתרי בנייה, שם הם לא סגרו, זו התנהגות לא מובנת".

מנגד, עו"ד שלמה שובי, שמייצג את עיריית הרצליה, השיב: "בחלקים העליונים במגדל, בקומות העליונות ללא היתר, אנו לא מאפשרים שימוש זה כולל גם את המשרדים של העירייה. לשאלת בית משפט לגבי יציעים אחרים, שנטען גם שהם ללא היתר ואותם לא סגרו, אני משיב, כי יציע עם קומות עליונות ומגדל שנמצא מעל היציע המערבי – הוא בעיה קשה הרבה יותר מאשר השימוש הנוכחי הזמני עד להסדרה של יציעים אחרים והעירייה עובדת גם בנושא הזה".

לפני כשלושה שבועות, עוד טרם הדיון בבימ"ש, הגישה מכבי הרצליה תלונה במשטרת גלילות כנגד עופר לוי, מחזיק תיק הספורט בעיריית הרצליה ומיקי גורנשטיין, מנהל מחלקת הספורט בעירייה, תחת סעיף 'היזק לרכוש במזיד', אך עם סיום הבדיקה הודיעה המשטרה על סגירת התיק. בנוגע לתלונה ציין מנכ"ל מכבי הרצליה, שלומי קניאס: "הם שלחו קבלן של העירייה שקדח את המנעולים ושמו דבק. אלו משרדים של מכבי הרצליה וזאת פגיעה ברכוש".

על היציעים והמשרדים הסגורים במגרש אמר קניאס: "העירייה ירדה מטענת המסוכנות של המגדל והיציע ונשארה בטענה שאין היתר וזאת אחרי חוות דעת של מהנדס שהגיע לבדוק את המבנה ושלל את המסוכנות. באותו הדיון שאל אותם השופט איך יכול להיות שלרוב האצטדיון אין היתר, לטענתם, ורק את היציע העליון ואת המשרדים של מכבי הם סגרו, כאשר ביציע העליון ולמשרדים מגיעים אולי חמישה אנשים ביום ולשאר האצטדיון מגיעים מאות ילדים כל יום. בית המשפט נתן החלטה אך העירייה עדיין מתעלמת מהחלטת השופט למצוא משרד חליפי".

כזכור, בחודש מאי השנה, קצת לפני תום עונת 2020-2021, סגרה עיריית הרצליה את כל יציעי האצטדיון העירוני. זה התחיל עם סגירת היציע המערבי, כולל המשרדים, חדרי ההלבשה וכל שאר המתקנים הנלווים אליו, אך לאחר מכן החליט מנכ"ל העירייה לסגור גם את שאר היציעים – הדרומי, הצפוני והמזרחי, כך שמעשית לא ניתן היה להשתמש במתקן. הסיבה לסגירה הייתה, לדברי העירייה, שמזה זמן רב לא נמצאו היתרי הבנייה לאצטדיון שנבנה במחצית הראשונה של שנות ה-80. במכתבה ציינה העירייה, כי ההחלטה לסגור את היציע המערבי התקבלה מאחר ולא נמצאו היתרי הבנייה לקומה השנייה ולקומה השלישית שלו. בתחילת אוגוסט, חלה עוד תפנית בעלילה, כאשר העירייה אישרה לפתוח את היציע המערבי בחלק התחתון שלו בלבד עם חדרי ההלבשה, אבל ללא פתיחה של תא הכבוד, המזנון ועמדת השידור במגדל, שם ישבו גם משרדי מכבי הרצליה. בעיריית הרצליה הסבירו, כי לא נמצאו היתרים לחלק מהיציעים, אך כן אושר חלק מהיציע המערבי בכפוף לבדיקות לאישור המשטרה.

מעיריית הרצליה נמסר: "במידה והם רוצים להגיע לאסוף ציוד, מוזמנים לתאם מועד עם העירייה ונפתח להם את המשרדים". לא נמסרה מהעירייה התייחסות בנוגע למשרד חליפי לקבוצה כפי שהורה בית המשפט.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר