ברק לביא (מימין) וניר שיטרית, צילומים פרטיים
ברק לביא (מימין) וניר שיטרית, צילומים פרטיים

הדרבי הוא מעל הכל: אחרי 11 שנה יש דרבי כדורגל בהרצליה

אחרי 11 שנים, יתקיים מחר שוב דרבי כדורגל בהרצליה, שיהיה גם קרב צמרת, כאשר הפועל ראשונה בטבלה ומכבי שניה. ברק לביא: "יש עניין בהרצליה סביב המשחק, אני מרגיש ושומע את זה". ניר שיטרית: "אני מעריך שיגיעו מעל אלף איש"

פורסם בתאריך: 22.12.22 07:51

דרבי הכדורגל חוזר להרצליה: 11 שנים לאחר שהתקיים הדרבי האחרון בין קבוצות מכבי והפועל הרצליה, ייפגשו השתיים לעימות חזיתי מחר (שישי, 12:45, האצטדיון העירוני) בקרב הצמרת בין שתי הראשונות במחוז הדרומי. זאת במסגרת המחזור ה-13 של ליגה א'. הפועל מובילה את הליגה בפער של ארבע נקודות על פני יריבתה העירונית שבמקום השני.

בניגוד למשחק מחר, בפעם האחרונה שהשתיים נפגשו זה היה בליגה הלאומית, בעונת 2011/2012, בסיומה פספסה מכבי הרצליה העפלה לליגת העל ברגע האחרון והפועל סיימה אחרונה וחזרה לליגה א', לאחר שתי עונות בלבד בלאומית.

מאז שיחקה מכבי בלאומית עוד מספר עונות עד שירדה לליגה א' בסיום עונת 2017/2018 ושובצה במחוז הדרומי. בעשור האחרון הפועל שיחקה במחוז הצפוני, כך שדרבי לא יצא לפועל, אבל העונה עברה הפועל למחוז הדרומי והנה לנו, הדרבי הראשון אחרי 11 שנים.

לפני הדרבי מחר, בואו ניזכר מה קרה בשני משחקי הדרבי האחרונים. במחזור הרביעי של עונת 2011/2012 הסתיים המשחק בתיקו 1:1, כאשר מכבי הובילה בדקה ה- 21 משער של ברק לביא, שמשחק עדיין בשורות הקבוצה, והפועל השוותה על ידי יוגב לרמן בדקה ה-83. בסיבוב השני, ב-13 בינואר 2012, ידה של מכבי הייתה על העליונה והיא ניצחה 2 :0 משערים של אסף קריספיס וידין זרוס.

הפעם, לא רק שקיבלנו שוב דרבי, אלא שמדובר בקרב צמרת שעשוי להשפיע על גורל העולה לליגה הלאומית, כאשר שתי הקבוצות נותנות את הטון בצמרת המחוז הדרומי: הפועל מובילה את הליגה עם 29 נק' (83% הצלחה) כאשר היא למעשה עדיין לא נוצחה העונה על הדשא וההפסד היחיד שלה היה הפסד טכני בשל שיתוף שחקן שלא הורשה לשחק. מכבי מדורגת אחריה, במקום השני, עם 25 נקודות (69.5% הצלחה). מעבר לפיקנטריה, מדובר במשחק בין קבוצת ההתקפה הטובה בליגה (מכבי כבשה 30 שערים), לקבוצת ההגנה הטובה בליגה (הפועל ספגה רק 4 שערים).

את הפועל הרצליה ממשיך להוביל ארז בנודיס, המאמן את הקבוצה עונה שניה ברציפות בקדנציה השניה שלו במועדון. העונה הוא צירף כעוזרו את עידן דוד, החלוץ הוותיק, שפרש ממשחק פעיל בהפועל הרצליה בעונה שעברה. הפועל שמרה על מרבית הסגל מהעונה שעברה, אותה סיימה במקום הרביעי, אבל הודחה בחצי גמר פלייאוף המחוזות לאחר הפסד בפנדלים לצעירי טייבה. בצד המקצועי, סוד ההצלחה של הקבוצה העונה היא, כאמור, הגנת ברזל, כאשר הקבוצה ספגה בממוצע שליש שער למשחק. השבוע, רגע לפני הדרבי, צירפה הפועל שחקן שאמור להיות משמעותי, את החלוץ אסי גומה.

הפועל הרצליה, צילום פרטי

הפועל הרצליה, צילום פרטי

מכבי הרצליה סיימה את העונה שעברה במקום ה-12 והמאכזב, אבל העונה מדובר בקבוצה אחרת לגמרי. המאמן אלעד בראון נשאר ובוצע שינוי מאסיבי בסגל השחקנים. הבינגו הגדול ביותר הוא עידו אקסברד הוותיק שכבש 12 שערים ומוביל את טבלת מלך שערי הליגה. יאיר שפונגין הוסיף עוד 7, כך שהשניים כבשו יחד 19 מתוך ה-30 של קבוצתם.

ניר שיטרית, מנכ"ל הפועל הרצליה, נשמע השבוע מרוצה מאוד מהישגי קבוצתו עד כה: "סוד ההצלחה שלנו זה הביחד, חבר'ה רעבים, שהתחברו מהרגע הראשון. תלכיד טוב עם חדר הלבשה חזק ומגובש, אנרגיות טובות. יש לנו חיבור טוב בין כל מערכי הקבוצה וחיבור טוב בין שחקנים צעירים לשחקנים בגיל הביניים. בעונה שעברה החתמנו עשרה שחקנים שממשיכים גם העונה כך שיש המשכיות טובה וזה המתכון להצלחה. מתחילת העונה ספגנו רק 4 שערים ב-12 משחקים, כך שזה מדבר בעד עצמו. למעשה לא הפסדנו חוץ מההפסד הטכני שספגנו".

אבל בטח לא ציפית להוביל את הליגה בצורה כה מרשימה.
"כל שנה אנחנו מכוונים גבוה. הייתה לנו ציפיה שנהיה בצמרת אבל לא אשקר לך ואגיד שידעתי שאחרי 12 מחזורים נוביל את הליגה בארבע נקודות על פני המקום השני".

ארז בנודיס נבחר למאמן הסיבוב. מה החלק שלו בהצלחת הקבוצה?
"למאמן יש חלק דומיננטי מאוד בהצלחת הקבוצה. לארז יש אנרגיה טוב עם השחקנים. הוא איש מקצוע ברמה גבוהה ויחסי האנוש טובים. הוא מקצועי מאוד ולדעתי הוא המאמן הטוב ביותר בליגה א' ולא במקרה הוא נבחר למאמן הסיבוב".

אתם קבוצה שיכולה ללכת עד הסוף ולעלות ללאומית?
"אני לא יודע מה יהיה בסיום העונה אבל אין ספק שאנחנו נישאר בצמרת עד הסוף. להיות לפני מחזור 13 במקום הראשון עם פער של ארבע נקודות ממקום שני ושש נקודות ממקום שלישי זה דבר שמדבר בעד עצמו. צריך לזכור שסיבוב שני הרבה יותר קשה אבל יש לנו קבוצה חזקה עם שחקנים מחויבים מאוד למטרה שלנו והיא עליית ליגה".

פחות מעליית ליגה תיחשב אכזבה?
"לא הייתי אומר אכזבה, אבל לאור מה שהגענו היום, ברור שהמטרה שלנו העונה היא לעשות קפיצת מדרגה לליגה הלאומית".

מרגיש אווירה מיוחדת בעיר לקראת הדרבי?
"אף פעם לא היה לנו דרבי בו אנחנו באים ממקום ראשון נגד מקום שני. גם להם יש מטרות ויש תחרות ספורטיבית טובה. אני מרגיש את זה ברחוב, אנשים צמאים לכדורגל טוב בהרצליה והשנה באמת שתי הקבוצות טובות ואני מקווה שבסיום העונה נעלה ליגה".

כמה קהל אתה צופה שיגיע?
"אני מעריך שיגיעו מעל אלף איש שזה מכובד מאוד".

בדרבי הקודם היחסים בין ראשי המועדונים לא היו טובים, בלשון המעטה. מה המצב כיום?
"כיום אנחנו ביחסי עבודה טובים עם מכבי, אבל כמובן שיש תחרות ספורטיבית. להם יש את השאיפות שלהם ולנו את השאיפות שלנו. כל אחד רוצה לעשות את המקסימום לקבוצתו וזה יוצר עניין. אנחנו מדברים וביחסים טובים והכל בסדר".

# # #

היחיד ששיחק גם בדרבי האחרון הוא ברק לביא, הבלם והקפטן של מכבי הרצליה, שבחודש הבא יחגוג יום הולדת 36 והוא משחק במועדון מאז היותו ילד. גם בגילו המבוגר יחסית, לביא פתח העונה בכל 12 משחקי הליגה, הוחלף רק בארבעה משחקים ולזכותו גם שני שערי ליגה.

ברק, אחרי עונה לא טובה שלכם אשתקד, מה סוד ההצלחה שלכם העונה?
"יש לנו שחקנים מהטובים בליגה ומנוסים מאוד. חברים טובים במגרש ומחוץ למגרש, מאמן מצוין עם צוות מצוין וכמובן הנהלה שנותנת לנו את כל האמצעים והתנאים להצלחה".

שחקני מכבי הרצליה באימון כושר, צילום באדיבות מכבי הרצליה

שחקני מכבי הרצליה באימון כושר, צילום באדיבות מכבי הרצליה

כמה אתה מופתע מהמקום השני שלכם ומהמקום הראשון של הפועל?
"אני לא מופתע מפתיחת העונה שלנו. אנחנו צריכים להיות ראשונים בפור על הליגה. לגבי הפועל, הם עשו פתיחת עונה טובה".

אתם קבוצה שבנויה ללכת עד הסוף ולחזור ללאומית אחרי חמש עונות בליגה א'?
"חד משמעית כן. לשם כך הקבוצה נבנתה השנה".

 

איך אתה רואה את צמרת הליגה עד סיום העונה?
"אני מאמין שאנחנו נתמודד עם כפר שלם ויבנה עד הסוף".

פחות מעליית ליגה ייחשב אכזבה?
"יש עוד דרך ארוכה עד לסיום העונה, מוקדם מאוד לדבר על עליית ליגה, אבל חד משמעית אנחנו מכוונים הכי גבוה".

אתה היחיד שישחק מחר בדרבי ושיחקת גם לפני 11 שנים ואף כבשת את אחד השערים בדרבי הראשון באותה עונה אז. מרגיש תכונה מיוחדת בעיר סביב המשחק?
"אני זוכר את כל הדרבים. יש עניין בהרצליה סביב המשחק, אני מרגיש ושומע את זה בכל אזור בעיר, מבחינה אישית זו הרגשה מיוחדת. אני מכביסט, גדלתי פה ומכיר את היריבות. מבחינת הקבוצה זה עוד משחק שנעשה הכל בשביל לנצח".

מדובר בעוד משחק או שיש לדרבי חשיבות מיוחדת?
"מבחינה אישית חשוב לי לנצח את הדרבי. מבחינה קבוצתית אנחנו כמו תמיד מתרכזים בעצמנו ולא ביריב, נעשה הכל בשביל לנצח עוד משחק בדרך להשיג את המטרה".

אלו תגובות אתה מקבל מאוהדים לפני המשחק?
"חשוב להם מאוד הדרבי, מבחינתם לשים את הליגה לשבוע בצד ולנצח את המשחק הזה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר