הפגנת תושבים נגד תוכנית המתאר בספטמבר 2017
הפגנת תושבים נגד תוכנית המתאר בספטמבר 2017

תוכנית המתאר: חברי הוועדה המקומית החליטו לבקש אורכה של ארבעה חודשים מהמחוזית

העירייה אמורה להגיש את התוכנית לוועדה המחוזית בסוף חודש מרץ. פדלון התחייב: "לא תהיה תוספת בנייה בעיר ללא מענה הולם של תשתיות". מאיה כץ: "הוצגו בפנינו נתונים חלקיים. התכנית מזלזלת באינטליגנציה של התושבים"

פורסם בתאריך: 11.2.19 08:12

חברי מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהרצליה החליטו אתמול (א'), פה אחד, לפנות לוועדת התכנון המחוזית ולבקש אורכה של ארבעה חודשים להגשת תוכנית המתאר שהעירייה אמורה להגישה בעוד חודש וחצי, בסוף מרץ 2019. זאת לאחר שבספטמבר 2017 החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה להחזיר את תכנית המתאר לוועדה המקומית, לעדכון התכנית במסגרת הליך של שיתוף הציבור.

חבר המועצה איל פביאן אמר: "ההחלטה הזו הייתה מתוכננת מראש לקראת הישיבה הזו, לאחר שבתקופה האחרונה בשיחות שוטפות עם פדלון וצוותו העלנו, סיעת החופש לבחור ואני, בקשה להאריך את לוחות הזמנים מול הוועדה המחוזית כדי שיהיה מספיק זמן לדון ברצינות בתכנית החדשה, כשברור שעד חודש מרץ לוחות הזמנים קצרים מדי. מדובר בנושא מאוד חשוב ומורכב וראוי לתת זמן סביר נוסף לחברי מועצת העיר והוועדה החדשים, וגם לתושבי העיר, ללמוד את התכנית לעומק, לקיים בה דיונים עם הצוות המקצועי עד להבאתה לוועדה המחוזית".

פביאן הוסיף: "דבר משמעותי נוסף שקרה בישיבה אתמול, זה שפדלון נענה לבקשתי במהלך הישיבה והורה לצוות התכנון המקצועי להציג גם חלופה של תכנית המתאר שכוללת בתוכה את צפון הרצליה, שכרגע אינה נכללת בתכנית המתאר שהוצגה בישיבה. זאת לאחר שדיברתי ארוכות בישיבה על המהותיות של צפון הרצליה בכמויות יחידות הדיור שהממשלה רוצה לבנות בה, ועל התנגדותי המוחלטת להשארת חלק זה של הרצליה לתכנון הותמ"ל ולא במסגרת הליכי התכנון הרגילים והכוללניים של העיר כולה. צוות המתכננים המקצועי מסר שחלופה נוספת כזו תוצג בעוד כחודש לחברי הוועדה".

יו"ר האופוזיציה מאיה כץ אמרה: "הצבענו בעד הבקשה של אגף הנדסה להאריך את הגשת התוכנית בעוד ארבעה חודשים, יש עוד דברים לתקן בה ורק היום, חודש לפני המועד הרשמי, היא הוצגה בפנינו באופן חלקי. כמובן שאנחנו בעד שתוגש תוכנית מתוקנת, ואם צריך עוד זמן אז בוודאי. ההצבעה צריכה להיות עניינית לטובת המטרה, והארכת תוקף לטובת שינויים זה לטובת התושבים".

בישיבת הוועדה הוצגה לראשונה תכנית המתאר החדשה לקראת הצגתה לציבור בשבועות הקרובים. בישיבה נכחו ראש העירייה משה פדלון וחברי המועצה סגנית ראש העיר עופרה בל, סגן ראש העיר עופר לוי, דניאל אייזנברג, צבי וייס, יריב פישר, רונן וסרמן, מאיה כץ, תמי גרוסמן, דנה אורן-ינאי ואיל פביאן, וכן ראש מועצת כפר שמריהו סרג' קורשיא, מהנדס העיר מייק סקה ומי שמרכזת את הנושא והציגה אותו בישיבה – סגנית מהנדס העיר תמר פוריה.

בהודעה לעיתונות שהעבירה עיריית הרצליה, נמסר כי "ראש העירייה משה פדלון הציג למליאת הוועדה המקומית את חזון הרצליה 2035 – תכנית המתאר החדשה של הרצליה לשני העשורים הקרובים. החזון מתבסס על 32 מפגשים שנערכו עם מאות תושבים מהשכונות השונות וממגזרים שונים בעיר ומביא לידי ביטוי את צרכיהם כמו גם את תפיסת התכנון העתידי של הרצליה כעיר המשלבת קהילה, איכות חיים, סביבה וכלכלה. בין היעדים לפיתוח העיר עד לשנת 2035: שמירה על מאפייני השכונות וצביונה של העיר, הגדלת השטחים הירוקים ושמירה על השטחים הפתוחים ואוצרות טבע ונוף, פיתוח אזורי תעסוקה ומסחר במטרה להגדיל היצע מקורות תעסוקה לתושבים וחיזוק האיתנות הכלכלית, תוספת יחידות דיור תלויה באישור ופיתוח תשתיות לאומיות ועיקר התכנית מבוסס על התחדשות עירונית ותכנון אמצעי תחבורה ונתיבי תחבורה ציבורית".

לדברי הנוכחים בישיבה, פדלון חזר וטען שהוא ומהנדס העיר הרצליה התנגדו נחרצות למספר יחידות הדיור שבכוונת הותמ"ל לאשר בצפון הרצליה, ושאין בפועל תשתיות למספר גדול כל כך של יחידות דיור, ושהוא יתנגד נחרצות לבנות בצפון הרצליה בלי תשתיות דרושות מפותחות. בהודעת העירייה צוטט פדלון כאומר: "לא תהיה תוספת בנייה בעיר ללא מענה הולם של תשתיות הן עירוניות והן תשתיות לאומיות של תחבורה, ניקוז וכדומה. הרצליה תתרום למאמץ הלאומי בתחום הדיור – אבל רק באופן יחסי לשיעור חלקה מכלל הגידול ביחידות הדיור בישראל, העומד על כ-1.1 אחוז".

כץ, ביקרה את הצגת התוכנית לחברי הוועדה ואמרה שמדובר ב"נתונים חלקיים בלבד": "בשלב זה מדובר בתכנית שאיננה יותר מזלזול באינטליגנציה של התושבים, ואשר אישורה מהווה סכנה גדולה לעתידה של הרצליה. תכנית המתאר אמורה להיות תכנית המסגרת שממנה נגזרים היתרי הבנייה עבור כל שכונה ושכונה הנמצאת בגבולות העיר. לכן, הצגת נתונים חלקיים בלבד ואי הכללתם של אזורים שעליהם ישנן מחלוקות רבות גם בבתי המשפט, כמו צפון הרצליה, אפולוניה, תעש השרון, וגם אזורים בתוך מרכז העיר, מביאה לכך שלא מוצגת לתושבים ולנו כחברי הוועדה הראייה הרחבה של תכנית המתאר הכוללנית.

"המשחק הזה בין הצגת מספר העומד על 16 אלף יחידות דיור שהוא חלק ממספר גדול יותר של למעלה מ-29 אלף יחידות דיור ושמשמעותן היא הכפלת מספר התושבים בעיר, מוכיח כי התכנית לא מהווה שום בשורה או שינוי מהותי בתפיסת העולם התכנונית בעיר. התוכנית לבטח לא תעמוד במבחן המציאות ללא הגבלת גובה בצירים הראשיים וללא מצג ריאלי של כמות יחידות הדיור הקיימות, העתידיות ואלו המתוכננות במסגרת תכנית המתאר. מה שאנחנו לא נקבע כגבולות הגזרה בתוך העיר שלנו, יקבעו עבורנו מוסדות התכנון הממשלתיים, ללא כל התייחסות לצרכי התושבים ולזה, אסור לנו לתת יד. זאת הייתה הצגה ראשונה של התכנית המעודכנת לכאורה, ואני מאוד מקווה שההערות שהצגתי בישיבה יוטמעו ובישיבת הוועדה הבאה שנקיים בנושא נוכל לדון באופן מעמיק על כלל התכניות שיהוו את הגידול העתידי בהרצליה".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שוקי

    סוף סוף הפוליטקאים שהשתלטו על עירית הרצליה מתחילים להתייחס ברצינות לדברים החשובים שקורים בעיר ולא באים להעביר עוד יום בשביל משכורת שמנה מאד וכיבודים.אולי הם יתחילו להבין שבזמן שהם מעבירים זמן איכות בישיבות סיזיפיות מישהו חופר להם מנהרות מתחת לרגליים.אם זה הדתיים שמנסים להשתלט על העיר או כחלון והותמל שרוצים להפוך את העיר לגוש בטון חסר תשתיות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר