פראמדיקים מטפלים בגבר שטבע בחוף הנכים. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
פראמדיקים מטפלים בבן גל ז"ל. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הטרגדיה בחוף אכדיה: משפחתו של ערן בן גל ז"ל תובעת את העירייה בטענה למחדל של המצילים

בן גל ז"ל טבע בחוף אכדיה ונפטר לאחר כשבועיים של מאבק על חייו בבית החולים. משפחתו טוענת בכתב התביעה כי המצילים התרשלו בעבודתם כאשר לא נענו בזמן לקריאות מתרחצים על אדם שטובע. העירייה: "אנו מנועים מלהגיב מאחר והנושא תלוי ועומד בבית המשפט"

פורסם בתאריך: 8.1.21 11:00

הוריו של ערן בן גל ז"ל, עזרא ורבקה בן גל, שנפטר לאחר שטבע בחוף אכדיה בהרצליה, הגישו כתב תביעה נגד עיריית הרצליה. בן גל ז"ל טבע בים ביום שבת ה- 29.8.2020 שעה שנכנס לרחוץ בחוף שהינו חוף מוכרז ומסודר. הוא נפטר בבית החולים איכילוב לאחר מאבק קשה על חייו ב-11.9.2020 והשאיר אחריו הורים ושתי אחיות.
בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט השלום ברמלה על ידי עורכת הדין ענת גינזבורג, טוענים ההורים למחדלים בפעולות ההחייאה של בנם וכן הם טוענים שלמרות שמתרחצים בחוף פנו למצילים ודיווחו על גבר שטובע במים, המצילים התעלמו מכך. "בסביבות השעה 14:45 ניגשו בבהילות לסוכת המציל שתי מתרחצות אשר דיווחו כי הבחינו בגבר במצוקה נאבק במים, במרחק של כ-50 מטר מתחנת ההצלה, וביקשו כי יפעלו לחלצו", נכתב בכתב התביעה, "אולם, המצילים, לכל הפחות 5 מצילים, שהיו עסוקים בפיצוח גרעינים, ובבילוי חברתי בחיק משפחתם וילדיהם ששהו בסוכת המציל, לא שעו לפניות והשיבו כי מדובר בסלעים ותו לא".

מת בבית החולים ערן בן גל, שטבע בחוף אכדיה לפני כשבועיים

 

עוד צוין שבמשך דקות ארוכות פנו מתרחצים למצילים והבהירו כי אדם טובע במים אך המצילים "נפנפו אותם", לא התייחסו ברצינות לתחנוניהם. גם לאחר "שבדקו" לכאורה במשקפת המשיכו המצילים לטעון כי אין ממש בתלונות. "רק לאחר זמן רב, החלו המצילים לפעול לחילוץ המנוח אשר נאבק על חייו במים. אולם, הם התרשלו וחדלו אף בחילוצו ובטיפול בו לאחר החילוץ. המצילים ניגשו עם חסקה כדי למשות את המנוח מהים, אך הוא נפל לים במהלך החילוץ, ורק אז יצא לחלצו אופנוע ים".

ערן בן גל ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

ענת גינזבורג צילום תומר שלום

לאור כך נכתב שפעולות ההחייאה התעכבה והמצילים פעלו בחוסר מיומנות והשתהו בביצוע פעולת ההחייאה. "היות שקצף יצא מפיו, המצילים חששו מנגיף הקורונה ולפיכך לא ביצעו הנשמה מפה לפה, אלא עיסוי חזה בלבד, ולא העניקו למנוח טיפול ראשוני עד שהגיע אמבולנס לפנותו למיון. אחת המתרחצות ביקשה להחליפם ולבצע בו החייאה, אך הם סירבו".

בן גל פונה לאיכלוב וכעבור 13 ימים בהם נאבק על חייו, נקבע מותו.

מהעירייה נמסר: "עיריית הרצליה מנועה מלהגיב מאחר והנושא תלוי ועומד בבית המשפט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר