גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי

חברת טומשין זכתה שוב במכרז הצהרונים. אחת האמהות פתחה עצומה

חברת טומשין ספגה בשנת הלימודים שהסתיימה ביקורת מהורים על התנהלותה. העירייה: "יחידה חדשה במחלקה לגיל הרך תפקח על המפעילים"

פורסם בתאריך: 9.7.18 13:12

תושבת הרצליה, אם לשני ילדים הלומדים בגני הילדים בעיר, מקדמת עצומה שפתחה נגד תוצאות המכרז למפעילת הצהרונים בגני הילדים, לאחר שגילתה בשבוע שעבר שחברת טומשין זכתה שוב במכרז. טומשין תפעיל את הצהרונים בחלק מגני היול"א בהרצליה, ובחלקם יפעלו צהרונים של חברת מרכזים קהילתיים הרצליה (לשעבר בית פוסטר).

"שבוע אחרי שקיבלתי את השיבוץ של הבן שלי לגן פתאום פירסמו את תוצאות המכרז", היא מספרת, "כלל לא הייתי מודעת לכך שיש מכרז חדש. בוועד הורי הגנים טוענים שהייתה שקיפות בעניין, ושרבים בוועד הגנים השתתפו בהצבעה אם לקיים מכרז חדש או לא, אבל אלי זה לא הגיע ואני די מעורבת במה שקורה בגן. כך או כך, התקיים מכרז חדש וגם השנה היחידה שניגשה היתה חברת טומשין. כששמעתי שטומשין זכו די נחרדתי, כל הרצלייני שיש לו ילדים בגני עירייה שמע סיפורים על התנהלות החברה בשנה האחרונה".

נזכיר שעם פתיחת שנת הלימודים הקודמת התלוננו הורים לילדים בצהרונים על כך שמספר הילדים בצהרון גדל לכ-34, מספר המדריכות ירד משתיים לאחת ומספר החוגים הופחת משלושה לשניים. בהמשך, בראיון לצומת השרון, טען מנכ"ל טומשין גדי מלוביצקי שהמצב בגנים התייצב. באוקטובר שנה שעברה עבר ניהול תשעה צהרוני גנים לידי בית פוסטר.

"שמעתי על טומשין מחברות, מקולגות, מהתקשורת ומהמדיה החברתית. נוצר רושם שיש בצהרונים תחלופה מאוד גבוהה של סייעות, שלעיתים מגיעות חסרות כל הכשרה ואולי נבהלות מכובד האחריות. שמעתי שהיו פעמים שצוותי הבוקר היו צריכים להמשיך עד 16:00 בגלל תקלות כאלה, ולפעמים, כשהדבר לא התאפשר, הורים החליפו בעצמם את הצוות. מגננות וסייעות שיצא לי לדבר איתן שמעתי דברים עוד יותר מטרידים, על סכסוכים בין הסייעת לגננת וקללות ליד הילדים, על הורים שמתערבים במאבק ולוקחים צד ועוד כל מיני דברים שמיותר לגמרי שיתרחשו בגני ילדים".

ולמה החלטת לפתוח עצומה?

"כששמעתי שגם הבן שלי הולך להיות בצהרון של טומשין הייתי חייבת לעשות משהו. התכתבנו כל האמהות בקבוצה של הגן המיועד ורובן הסכימו איתי וביקשו שמישהי תתנדב לנסח מכתב, אז התנדבתי. שלחתי את המכתב לפני שבוע לגורמים הרלוונטים באגף חינוך בהרצליה ואף אחד מהם לא יצר קשר ולא ענה לי. התגובה היחידה שקיבלתי הייתה ממשרד ראש העיר והיא הייתה 'המייל הועבר למנכ"ל העירייה'. מאז נפגשתי עם עוד כמה גורמים פעילים בוועד והורים נוספים. נאמר לי שאין הרבה מה לעשות ושאני צריכה להתרגל לטומשין. לנוכח כל המחדלים של השנה שעברה אני לא יודעת אם הצוות שנקבל ראוי בכלל לעסוק בחינוך בגיל הרך. אולי נקבל כל מיני בנות שירות לאומי שהקשר ביניהן לילדים הוא מקרי? לא מתאים לי לקחת את הסיכון. כשדיברתי עם גורמים בעירייה אמרו לי 'אם את רוצה תרשמי אותו לצהרון פרטי או לגן פרטי'. לא ייתכן שזה יהיה הפתרון. אז שוב פניתי לעירייה במכתב וביקשתי לקבל שמות של הצוות שיפעל בגן של הבן שלי, וגם לזה לא קיבלתי שום התייחסות.

"בינתיים חתמו על העצומה שפירסמתי כ-130 אנשים, שזה מעט. יש הרבה אנשים שלא קיבלו טומשין ולא זקוקים לצהרון וזה פשוט לא נוגע להם. אבל פה נפתחת מגמה חדשה. טומשין הולכים להתבסס בעיר ואנחנו לא יודעים עד כמה הם מסוגלים באמת להפעיל את כל הצהרונים בעיר. בקבוצת הגן שלנו יותר מחצי מהאמהות החליטו על צהרון פרטי. בשבילי זה לא פתרון. אנחנו מקבלים את כל המידע על הצוות בשבוע האחרון לפני תחילת השנה, ואז כבר אין מה לעשות עם זה. אין פה שום שקיפות. אני פשוט שולחת את הבן שלי על עיוור לגן".

וכך כתבה האם במכתב ששלחה לאגף החינוך בעירייה: "על פי מידע שהועבר אלי מהורים רבים, חברת טומשין לא עמדה בתנאים אליהם התחייבה בשנת הלימודים בשנה הנוכחית, תשע"ח. אי העמידה בתנאים כללה הן הפרות פורמליות כגון איחורים/אי הגעה של ארוחות לילדי הגיל הרך, אי הגעתו של הצוות ותורנויות של הורי הגן בצהרון והן הפרות בלתי פורמליות כגון גיוס צוות שאינו ראוי לעבוד עם ילדים בגיל הרך מבחינה ריגשית ושאינו בעל רקע מתאים לעבודה עם ילדים".

עוד כתבה: "יש להביע הסתייגות מזכיית החברה טומשין במכרז על הפעלת צהרוני גני הילדים בעיר, ובעיקר מאופן חלוקת מסגרות יול"א בעיר. על העירייה לבחון כיצד היא מפקחת על תהליך גיוס העובדים בשתי החברות שנבחרו במכרז… העירייה נדרשת לשקיפות בתנאי המכרז ועל כן אבקש מידע מדויק האם המכרז כלל סעיפים שנוגעים לרווחתם הנפשית של ילדנו, לבריאותם ולהכשרת כוח האדם שעובד עם ילדי הגיל הרך במסגרת הצהרונים. אנו דורשים מעיריית הרצליה לוודא שחברת טומשין תתנהל בשקיפות מלאה מול הורי ילדי הצהרונים, ותספק מענה מיידי לפניות ההורים".

עיריית הרצליה העבירה כתגובה מכתב שנשלח להורים: "בחודשים האחרונים עבדנו על מכרז הצהרונים בשיתוף ועד הגנים. סעיפי המכרז עודכנו ונוספו סעיפים חדשים השונים מהמכרז של שנה שעברה. חברת טומשין ניגשה למכרז, נבדקה, התחייבה ועומדת בכל הסעיפים חמורים כקלים. שנה זו התחילה לא טוב, וזה לא סוד. המצב כעת שונה.

"לאחר תחילת השנה, הוקמה יחידה חדשה במחלקה לחינוך הגיל הרך, המיועדת לפקח ישירות על היול"א של שני המפעילים. חברת טומשין קיבלו את פרטי הגנים עליהם הם אחראים ואותם הם יפעילו והם נערכים לפתיחת השנה בצורה מיטבית. דגנית דקל, מנהלת היול"א מטעם העירייה, עובדת בצמוד אליהם ועוברת על השיבוצים, הכשרות ותכנים המיועדים לגני היול"א. כמו כן, קבעה פגישה של ועד מנהל יול"א הכולל את נציגי ועד הגנים, יחד עם שני הספקים לתחילת אוגוסט בכדי לעבור על תהליכי הגיוס, ההכשרות והתכנים המתוכננים בגני היול"א בעיר. בפגישה זו נדון עם הספקים על הצוותים בגנים שעוברים בין הספקים ונשתדל לתת לכל הבקשות מענה".

תגובת חברת טומשין תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הרצליני מבטן

    טומשין אינה הבעיה, העיריה היא הבעיה ובראשה ראש העיריה ומנהל החינוך.
    העיריה משקיעה בחינוך את המינימום, במקום להשקיע פחות במסיבות ובנראות ויותר בצוות החינוכי שהוא המשפיע ביותר על איכות החינוך.
    הבעיה בגנים ממשיכה בבתי הספר הבינוניים אשר לא מתקדמים שנים במדדים ואף מתדרדרים. מדי פעם ישנה קבוצה שמצטיינת אבל רוב העשיה מביכה.
    אם אתם רוצים יותר השקעה בחינוך, הצביעו בהתאם בבחירות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר