צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ממשיכים במאבק: תלמידי הנגיד יגיעו ביום חמישי ללימודים בחולצות שחורות

ההורים והתלמידים בחטיבה נאבקים בהחלטת העירייה ומשרד החינוך להחיל בבית הספר שבוע לימודים בן שישה ימים. "הרשויות מתבצרות בעמדתן ואין לנו ברירה אלא להחריף בהדרגה את המחאה שלנו", כתבה הנהגת ההורים להורי התלמידים

פורסם בתאריך: 5.3.19 14:32

תלמידי חטיבת הנגיד בהרצליה יגיעו ללימודים ביום חמישי כשהם לבושים בחולצות שחורות. זאת במסגרת מאבק ההורים והתלמידים בהחלטת משרד החינוך והעירייה להחיל בחטיבה, בשנת הלימודים הבאה, שבוע לימודים בן שישה ימים.

נזכיר שבחטיבה לומדים ב-16 השנים האחרונות חמישה ימים בשבוע, כשבשנת הלימודים הנוכחית מתקיימים בחטיבה, בימי שישי פעילויות "שישי יצירתי" לא פרונטליות. בעקבות הכוונה להאריך את שבוע הלימודים יצאו ההורים למאבק. באמצע החודש שעבר התקיימה פגישה בין נציגי ההורים, משרד החינוך והעירייה, פגישה אותה הגדירו ההורים ככשלון.

"מאחר והרשויות מתבצרות בעמדתן ותובעות לבטל את מתכונת שישי יצירתי ולעבור לשישה ימי לימודים מלאים בשנה הבאה, אין לנו ברירה אלא להחריף בהדרגה את המחאה שלנו", מסרה היום הנהגת ההורים בבית הספר להורי התלמידים, "רק אם נתאחד כולנו ונפגין סירוב עיקש להיכנע לתכתיבי הרשויות, שהורסות את המרקם הייחודי של בית הספר ופוגעות בילדים, בצוות בית הספר ובהורים – נוכל להצליח. ביום חמישי הקרוב, כמחאה על ההחלטה החד צדדית ועל הדרך הכוחנית שבה מתנהל ההליך, יגיעו כל תלמידי הנגיד בחולצות שחורות לבית הספר. בהפסקה הגדולה נתכנס בחצר בית הספר להפרחת בלוני מחאה לקידום החינוך לערכי הדמוקרטיה ולשיח מכבד".

בתוך כך, חבר האופוזיציה במועצת העיר, איל פביאן, העלה הצעה לסדר לקראת ישיבת המועצה בשבוע הבא, בה הוא מציע שהעירייה תאפשר לחטיבות הביניים לבחור אם לקיים בימי שישי פעילות דומה ל"שישי יצירתי" שמתקיית בנגיד. "כידוע, משרד החינוך מכבד את החלטת הרשות המקומית בעניינים אלה, ובמידה והיא מודיעה חד משמעית כי היא תומכת במתכונת לימודים של חמישה ימי לימודים בשבוע, ו/או במתכונת של חמישה ימי לימודי חובה בשבוע עם אפשרות לבחירה בימי שישי – משרד החינוך מאשר זאת מצידו", כותב פביאן, "משום מה אנו מדווחים כי עיריית הרצליה לא הציגה עמדה חד משמעית בעניין זה למשרד החינוך, אלא כנראה עמדה שגורמת למשרד החינוך להתרשם אף הפוך מכך.

"בשל כך, הצעתי לסדר הינה כי עיריית הרצליה תקבל החלטה חד משמעית וברורה לחלוטין, על פיה היא תומכת ומגבה את מתכונת הלימודים הנוכחית של שישי יצירתי בחטיבת הביניים שמואל הנגיד ותודיע על כך בהתאם בכתב רשמית למשרד החינוך. בנוסף, עיריית הרצליה תחליט כי כל חטיבות הביניים האחרות בעיר, אשר הנהלותיהן תהיינה מעוניינות לאמץ גם הן מתכונת של שישי יצירתי או דומה לה, יוכלו לעשות זאת בהחלטה עצמית על ידי רוב קהילת המוסד החינוכי – הנהלה , מורים, הורים, ותלמידים באופן דמוקרטי. החלטות אלה יועברו רשמית, בכתב ובאופן שאינו משתמע לשתי פנים, למשרד החינוך אשר יידרש לגבות אותן. אוטונומיה להנהלות מוסדות החינוך ולקהילה שלהם היא טובה ומועילה, ובפרט כאשר היא נותנת מענה לצרכים החינוכיים והקהילתיים של כלל התלמידים וההורים, והמורים מעבירים במהלך השבוע את החומר הלימודי הנדרש לתלמידים במערכת שעות מקובלת".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "ההחלטה למעבר לשישה ימים בשבוע ניתנה על ידי משרד החינוך ועל פי חוזר מנכ"ל. ההנחיות בעניין זה חדות וברורות. החל משנת הלימודים הבאה יעבור בית הספר לשישה ימים בשבוע, ככלל חטיבות הביניים בעיר ועל פי הנחיות משרד החינוך, הנחיות המחייבות את הנהלת בית הספר וצוות הורים אליהם הם כפופים".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פדלון כישלון גם בחינןך

    פדלון כישלון הרס את החינוך בעיר. יש חוק חינוך חובה אבל לא בכפייה. לא רוצים עמותות דת של הבית היהודי וחב״ד בבתי הספר ולא רוצים לימודים ביום שישי, כדי שתחדירו לילדים קבלת שבת – חבורת חשוכחים. לא יהייו לימודים בשישי בהרצליה, או שהעיר תקרוס . פשלון אנחנו לא העבדים שלך. אנחנו הריבון ואנחנו נחליט איך ילדיינו ילמדו. חוצפן!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר