מאיה תדמור
מאיה תדמור

מאיה תדמור מתיכון היובל היא אלופת ישראל בשחמט עד גיל 18: "אנחנו יכולות להצליח לא פחות מבנים"

תדמור תייצג את הרצליה ואת ישראל באליפות אירופה שתתקיים בסלובקיה. זהו הישג שני בתוך פרק זמן קצר לחניכי מועדון השחמט של הרצליה

פורסם בתאריך: 21.4.19 17:18

מאיה תדמור, בת 17.5, תושבת שכונת נווה עמל בהרצליה ותלמידת י"ב בתיכון היובל, היא אלופת ישראל בשחמט לנערות עד גיל 18. האליפות התקיימה בשבוע שעבר במבשרת ציון והסתיימה ביום חמישי. תדמור, שהגיעה לתחרות כסגנית אלופת הארץ, קטפה כאמור את המקום הראשון לבנות גילה. בעקבות הישגיה היא תייצג את הרצליה ואת ישראל באליפות אירופה לנערות עד גיל 18 שתיערך בהמשך השנה בסלובקיה. במקום השני זכתה אמילי לוין מראשון לציון ובמקום השלישי יוליה סטפפנקו מבאר שבע.
"מאיה התאמנה והשקיעה רבות במשך שנה שלמה והגיעה מוכנה לאליפות", מספר מנהל מועדון השחמט של הרצליה עידן לביא, "לאחר שבעה סיבובים מותחים הפכה מסגנית לאלופת ישראל. מאיה לומדת ומתאמנת במועדון השחמט העירוני מגיל בית ספר יסודי, כבר  קרוב  לשמונה שנים. היא ניחנת  בתקשורת בינאישית מעולה, רצון ללמוד, להתפתח ולהעשיר את ידיעותיה, וכן ביוזמה, הגינות,ואחריות המשולבות באינטליגנציה מאוד גבוהה".
מאיה תדמור במרכז, בחולצה אפורה)

מאיה תדמור במרכז, (בחולצה אפורה)

תדמור: "זה חלום שמתגשם. זה כבר כמה שנים שאני עובדת קשה כדי להשיג את זה. זו הרגשה מדהימה. אני עם חיוך על הפנים כבר כמה ימים".

אז איך הכל התחיל?

"הכל התחיל כשאמא שלחה אותי לחוג במועדון כשהייתי בכיתה א' והתאהבתי במשחק. משהו במשחק הזה ממש משך אותי. אני ממש אוהבת לשחק שחמט. זה ממש כיף. זה כבר מרגיש מעבר למשחק. היו כמה פעמים שרציתי לעזוב את השחמט, כשהייתי יותר צעירה. מצאתי את עצמי הבת היחידה, ועידן ושלמה שמנהלים את המועדון עודדו אותי להמשיך ודאגו להשאיר אותי במועדון ואני שמחה שהם הצליחו. המשכתי ובזכותם הגעתי לזה. בקבוצה במועדון יש רק בנים בגיל שלי ויש בנות בודדות בגיל צעיר יותר. זה לא קל להיות הבת היחידה. אני ממש מקווה שיצטרפו עוד בנות כי אנחנו יכולות להצליח לא פחות מבנים".

איך הגיבו המשפחה והחברים?

"ההורים שלי ממש שמחו והתרגשו. אבא שלח לכולם הודעה על הזכייה שלי וגם הרבה מורים ותלמידים מבית הספר כתבו לי בוואטסאפ ובאינסטגרם ובירכו אותי על הזכייה".

איך התכוננת לתחרות? ואיך תתכונני לאליפות אירופה בסלובקיה?

"יש קבוצה של ילדים בגיל שלי במועדון הרצליה שעכשיו נפתחה עם המאמן יונתן בקלשוק, ויש לי גם מאמן פרטי – אסף גבעון. אני מגיעה לתחרויות ולמשחקי ליגה ומתרגלת טקטיקות בבית. יש לי שני שיעורים בשבוע ועוד משחק ליגה, ואני עושה טקטיקות ותרגילים בבית במשך השבוע. אפשר להגיד שאני מתאמנת לפחות עשר שעות בשבוע. אני אוהבת את זה ממש אז השעות עוברות מהר".

מה את מצפה שיהיה בסלובקיה?

"אני מקווה להצליח. אני לא יודעת אם אגיע למקומות הראשונים אבל אני שואפת לעבור את החצי, ליהנות מהתחרות ושתהיה תחרות טובה. בשנה שעברה התחריתי באליפות אירופה בריגה. זו היתה הפעם הראשונה שלי באליפות אירופה וזו היתה תחרות קשה".

מה הלאה?

"אני רוצה להצליח ולהמשיך להיות אלופת הארץ וגם לזכות בתחרויות בחו"ל. אני אעבוד מאוד קשה ואמשיך להשקיע. אני רוצה לזכות בתחרות בסלובקיה שתתקיים ב-1 באוגוסט עד 12 באוגוסט ואני אחגוג שם גם יומולדת 18, ב-9 באוגוסט".

זהו הישג נוסף בתוך פרק זמן קצר לחניכי מועדון השחמט המקומי. לפני כשבועיים זכתה נבחרת תיכון הראשונים בהרצליה במקום הראשון באליפות ישראל בשחמט לתיכונים. "זו היתה הפתעה שתיכון הראשונים סיימו במקום הראשון כי בדירוג ההתחלתי של השחקנים הם היו במקום השני", אמר אז מנהל המועדון לביא, "זו הפעם הראשונה שבית ספר מהרצליה זוכה בתחרות הארצית בשחמט וזו התרגשות גדולה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר