שר החינוך רפי פרץ פוגש את תלמיד כיתה ז' אושרי. צילום לשכת שר החינוך
שר החינוך רפי פרץ פוגש את תלמיד כיתה ז' אושרי. צילום לשכת שר החינוך

"הייתי שמח לפגוש אותו בנסיבות אחרות": צפו במפגש בין שר החינוך לאושרי טל שספג אלימות קשה בחטיבה

רפי פרץ ביקר את טל בביתו ושמע ממנו על האירוע הקשה. "היה לי חשוב לשמוע את החוויה הקשה שחווה בין כותלי בית הספר", אמר. אושרי בינתיים נשאר בבית

פורסם בתאריך: 5.2.20 14:57

שר החינוך רפי פרץ ביקר היום את תלמיד כיתה ז' בחטיבה בהרצליה, אושרי טל, שאושפז בשבוע שעבר בבית החולים עם קרע בלבלב לאחר שספג אלימות קשה מצד חברו לכיתה. השר שמע מאושרי את כל סיפור המקרה.

"שר החינוך ביקר אצלנו והוא אמר שהמקרה יטופל בדרך הכי טובה שיש ושמקרה כזה לא היה צריך לקרות. הוא ישב עם אושרי והם דיברו. כל הכבוד לו שהוא בא והתעניין בו", אמרה אמו של אושרי לצומת השרון, "הוא לא היחיד שביקר את אושרי, ביום חמישי ביקרו את אושרי 60 ילדים מהצופים, מבית הספר למשחק, מהכיתה ומכל הפעילויות שלו. לצערי, היה לנו סוף שבוע קשה – לאושרי היו כאבים חזקים בחזה והוא אושפז בבית החולים כשהוא מחובר למוניטור. במקום לעשות קידוש עם המשפחה שלי ולהיות איתה בשישי-שבת היינו בבית החולים. כל המצב הבריאותי הזה נוצר בגלל המכות שחטף. אושרי חושש ללכת לבית הספר אחרי הטראומה שעבר ולהיתקל באותו הילד, מה גם שהם ימשיכו ללמוד באותה הכיתה ולכן אני שוקלת להעביר אותו בית ספר. אני אעשה מה שהכי טוב לילד שלי. אני לא מאחלת לאף הורה לעבור את זה ושלחו לי לא מעט הורים הודעות שגם הילד שלהם נפגע ממנו. צריך לעשות סוף לאלימות".

אושרי הוסיף: "שר החינוך מקסים. הייתי שמח לפגוש אותו בנסיבות אחרות. סיפרתי לו על המקרה שהיה בבית הספר וגם סיפרתי לו על זה שאני לומד בבית ספר למשחק בהרצליה 'ג'ייקוב הפקות במה' ושאני שר וכותב שירים לפעמים. זה סוג של חלום שלי אבל יש לי עוד חלום קטן – להיות עו"ד. הוא הקשיב לי והבטיח לאמא שלי ולי שהוא יטפל בזה לעומק ואמר שלא הייתי צריך לחטוף מכות אפילו פעם אחת. אני חושש ללכת לבית הספר כי הילד הזה נשאר איתי באותה הכיתה. אמא מאוד רוצה שאעבור בית ספר".

צפו במפגש:

המאבק באלימות בבתי הספר: העירייה מגייסת מדריכי מוגנות לחטיבות הביניים

השר פרץ: "אלימות מכל סוג שהיא בתוך בתי ספר היא קו אדום מבחינתי. לא נאפשר לזה לקרות. אין ולא יהיה מצב שבו תלמידים ירגישו לא מוגנים במקום שאמור להיות עבורם בית נוסף, חממה שנועדה להביא אותם למקומות הגבוהים ביותר שהם חולמים ורוצים להיות בהם. אין ולא יהיה מצב כזה שבו מורה שמדי יום פועל במסירות הנפש הגדולה ביותר למען תלמידיו ירגיש מאוים במקום העבודה שלו. לא נקבל מצב שתלמיד מרים יד על מורה. בשום אופן.

"היום ביקרתי את אושרי, תלמיד כיתה ז׳ בבית ספר בהרצליה. אושרי נפצע מאלימות כלפיו עד כדי פגיעה בלבלב. היה לי חשוב לשמוע את החוויה הקשה שחווה בין כותלי בית הספר. הגעתי לביתו, ישבתי ארוכות איתו ועם משפחתו ורציתי לדעת לפרטי פרטים את שארע. גם במקרה של אושרי וגם במקרים אחרים, אכנס לעובי הקורה על מנת להבין בצורה הטובה ביותר את שקורה בשעות היום בהם הילדים והמורים נחשפים לאירוע אלימות מכל סוג שהוא. שוב חוזר ואומר – כל עוד אני שר החינוך, פעולת אלימות מכל סוג שהיא לא תהיה מקובלת עליי ואנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותי על מנת למגר את התופעה הנוראית הזאת שאנו עדים לה יותר ויותר לאחרונה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר