צילום אילוסטרציה

המאבק באלימות בבתי הספר: העירייה מגייסת מדריכי מוגנות לחטיבות הביניים

המדריכים אמורים ליצור קשרים חבריים עם התלמידים ולהוות עבורם דמות בוגר משמעותי ולאתר ולמנוע תופעות מסוכנות ואלימות

פורסם בתאריך: 3.2.20 15:31

בעקבות ריבוי של אירועים אלימים בחטיבות הביניים בשנים האחרונות, ובמיוחד בשבועות האחרונים, החלה עיריית הרצליה בגיוס "מדריכי מוגנות" לחטיבות. המדריכים האלה אמורים ליצור קשרים משמעותיים ובינאישיים עם תלמידי בית הספר, ולהוות עבורם דמות בוגר משמעותי ומודל לחיקוי. כך יוכלו לאתר תופעות והתנהגויות סיכוניות במרחב הבלתי פורמלי של בית הספר, למשל ליד הקיוסק, בטיולים בית ספריים ובפעילויות חברתיות נוספות שמקיים בית הספר.

בשלב הראשון ייכנסו לתוכנית שלוש או ארבע חטיבות והמדריכים יפעלו בהן במשך שלושה ימים בשבוע. בעירייה אומרים שהשיבוץ לחטיבות הוא אישי, כך שהמדריך יותאם בצורה מרבית לחטיבת הביניים. המדריכים יעבדו בכפיפות לצוות הטיפולי ייעוצי ופדגוגי בחטיבות הביניים.

מקרה אלימות מזעזע בחטיבה בהרצליה: צפו בילד המוכה מדבר מבית החולים

זעזוע מוח ושטף דם בגולגולת: תלמיד הוכה בראשו בבית הספר. ההורים: "הוא היה בטוח שיהרגו אותו"

מדריכי מוגנות אינם אנשי טיפול, אך בכלים הלא-פורמאליים העומדים לרשותם ביכולתם לעצור התנהגויות בלתי רצויות ולהעביר את המידע אל הגורמים המתאימים. בנוסף, אם התלמידים חווים מצוקה כלשהי, למשל אם מפעילים עליהם לחץ, אם הם חווים אלימות או שמא מישהו פרסם עליהם דבר מה פוגעני ברשת, הם יכולים לפנות אל המדריכים לבקשת עזרה.

לאחר גיוסם, מדריכי המוגנות יקבלו הכשרה מקצועית והנחייה קבוצתית ופרטנית על ידי מרכזת מוגנות רשותית שגויסה לתפקיד זה ותלווה אותם לאורך כל הדרך. את תוכנית העבודה בנו המפקחת על הייעוץ ורכזת מדריכי המוגנות הרשותית. בעירייה אומרים שהשתתפותה התקציבית בפעילות מניעת אלימות ונשירה סמויה בחטיבות הביניים הוגדלה משמעותית.

מנהל אגף החינוך בהרצליה ד"ר יעקב נחום אמר: "מערך החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי פועלים יחד, כדי לתת מענה חינוכי הולם כדי לשפר את האקלים החינוכי בכל מוסדות החינוך בעיר. אנו עוקבים מקרוב ומטפלים באופן יסודי בכל אירוע חריג".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. המוכיח בשער

    ,הרצליה עיר ללא רחמים

    התנהגות חלק מעובדי העיריה כלפי האזרח התמים, היא סוג של אלימות.
    עובדי מנהל ההנדסה, נפלנו אותי, מבלי להתיחס לתלונות.
    גם זאת סוג של אלימות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר