שגב מולה ואמו מעיין קנפו. צילום פרטי

המעון השיקומי בבית איזי שפירא הפסיק לעבוד. הורים ל-44 ילדים עם צרכים מיוחדים חסרי אונים

בעקבות יציאת הצוות במעון לחל"ת הלימוד המקוון הופסק ועשרות הורים לילדים עם צרכים מיוחדים נאלצים להתמודד עם המציאות הקשה בעצמם. "אנחנו ניאבק בזה", אומרת יו"ר ועד הורי המעון, תושבת הרצליה נטע מדמון-לרנר

פורסם בתאריך: 22.3.20 18:10

הורים לילדי מעון היום השיקומי בבית איזי שפירא ברעננה, קמו למציאות קשה ביום חמישי האחרון. בעקבות הנחיות הממשלה החדשות, משרד הרווחה החליט להקפיא את תקציבי מעוני היום השיקומיים, ביניהם המעון באיזי שפירא, שמטפל ב-44 ילדים עם צרכים מיוחדים. בעקבות כך, עובדי בית איזי שפירא הוצאו לחל"ת. עד יום רביעי האחרון, ההורים בגן עוד זכו להדרכה מקוונת של צוות הגן, לייעוץ טלפוני ולסרטונים יומיומיים לילדים. כעת, הם נאלצים להתמודד לבד וללא ידע מקצועי, עם הצרכים המיוחדים של ילדיהם.

"זו מעמסה", אומרת תושבת הרצליה מעיין קנפו, אמא לשגב, ילד בן שנה ותשעה חודשים במעון, "הבן שלנו הוא ילד עם צרכים מיוחדים, שמקבל עשרות טיפולים בגן. בהתחלה כשהוחלט על לימודים מרחוק, הצוות בבית איזי שפירא עוד היה מעלה סרטונים באופן יומי ומדריך אותנו מרחוק איך להתנהל עם הילדים, מרמת ההפעלות ועד לרמת התזונה, ועכשיו גם זה נעלם, לא נוכל לתקשר איתם בטלפון ובסקייפ, גם הגן הוירטואלי הזה, שהייתה לו המון משמעות, נעלם".

איך אתם מתמודדים?

"קשה מאוד להתעורר למציאות שבה אין לנו בכלל עזרה. לשגב יש תסמונת גנטית נדירה בשם פראדר-ווילי, שבין השאר גורמת להיפוטוניה (רפיון שרירים) מאוד משמעותית עם טונוס שרירים נמוך, ואצל שגב זה מתבטא בצורה מאוד חריפה. ובגלל שהוא נמצא באוכלוסיית סיכון, אנחנו מאוד נזהרים מלהוציא אותו החוצה, והסרטונים האלה שהצוות היה שולח עד עכשיו היו ממש מחזיקים אותנו ואותו ועכשיו גם זה נעלם. אנחנו מתחילים לחשוש שכבר ישנה התחלה של רגרסיה בעקבות המצב. ילד ששמו אותו בשגרה נפלאה יוצא מהמסלול. הפכנו לקלינאית תקשורת ותזונאית בבית בעקבות הפסקת הלימודים. אני עובדת כיום כמנהלת מוצר בחברת סטארטאפ שנקראת AI-Predator ועוד צריכה לשלב את העבודה בלטפל בו ולהכין לו כל היום מזון מותאם. אני צריכה לשמור על העבודה שלי תוך כדי שאני מקדישה המון תשומת לב בלהתאים אותנו לטיפול השוטף בשגב, שבסופו של דבר חסר בו את הידע המקצועי שיש לצוות באיזי שפירא. צריך להבין שאיזי שפירא זה לא רק מעון. זה עובדת סוציאלית, מטפלים נפשיים שתומכים בנו, מרכז לטיפול שתומך בנו, בסבים, בסבתות, שמרים אותנו. זה הרבה יותר ממעון רגיל".

בית איזי שפירא ברעננה. צילום אלברטו בירמכר

"אנחנו ניאבק בזה", אומרת יו"ר ועד ההורים במעון, תושבת הרצליה נטע מדמון-לרנר, "זה לא הגיוני שהחינוך הרגיל קיבל הוראה להמשיך לעבוד מרחוק ולתמוך והילדים שלנו שזקוקים לתמיכה טיפולית ורגשית נזנחו. הם היו מקבלים את כל המסגרת התומכת באופן וירטואלי. מדובר בילדים שחלקם לא רואים, לא שומעים, והכינו תכנים שמתאימים בדיוק ליכולות שלהם. מעבר לזה, כל הצוות תמך בנו מרחוק. המטרה היא לא להעביר להם את הזמן הפנוי, אלא לתת להם שגרה שבה יוכלו לתפקד. במשרד הרווחה פשוט החליטו להפסיק להעביר תשלומים, ונתנו הנחיה למעונות היום השיקומיים שהם מוציאים את העובדים לחל"ת. ואנחנו ניאבק על זה. לא נוותר".

תגובת משרד הרווחה: "המטה למאבק בקורונה בראשות משרד ראש הממשלה ובכפוף להנחיות משרד הבריאות הנחה על סגירת המעונות השיקומיים במטרה למנוע את התפשטות הנגיף ולהגן על אוכלוסיות בסיכון. הפעוטות ימשיכו לקבל את המענה הרפואי והפארא-רפואי באמצעות פגישות מקוונות או הגעה של המטפל לבתי הפעוטות. פעוטות עם מוגבלות הם אוכלוסיה בסיכון והמשרד רואה חשיבות רבה בשמירה על ביטחונם ובריאותם בעת קשה זו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דודו

    מה להתמודד עם המצב,כל המדינה
    בבעיה לא פשוטה,גם במקרה זה
    נה לקחת אחריות על הילדים שלכם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר