פקקים ליד בית הספר ויצמן באוקטובר
פקקים ליד בית הספר ויצמן באוקטובר

תאונה בכניסה לבית הספר ויצמן מעוררת את תושבי גליל ים: דורשים להקדים את הקמת בית הספר בשכונה

בית הספר בשכונת גליל ים אמור להפתח בשנת 2022 ובינתיים הצפיפות בכניסה לבית הספר ויצמן, שבו לומדים ילדי השכונה, הולכת וגדלה. "האיכלוס הגדול בגליל ים יהיה ב-2021 והמשמעות היא שבשנה הבאה תהיה קטסטרופה", אומרים התושבים

פורסם בתאריך: 2.6.20 07:30

הורים לילדים בבית הספר היסודי ויצמן בהרצליה, תושבי שכונת גליל ים החדשה שילדיה לומדים בויצמן בגלל היעדר בית ספר בשכונת גליל ים, דורשים מהעירייה לקדם את הקמת בית הספר בשכונה. הם מתלוננים על כך שמבפר התלמידים בבית הספר ויצמן גדל בהתאמה לגידול באוכלוסיית השכונה, ושהצפיפות בכניסה לבית הספר ובכיתות הלימוד בלתי אפשרית. בפגישה שהתקיימה לפני כשבוע בין גורמים בעירייה לבין תושבים בשכונה עודכנו ההורים שבית הספר היסודי בגליל ים מתוכנן להפתח בספטמבר 2022, ורק אז ירד העומס בבית הספר ויצמן.

הטענות על עומס גדול בבית הספר ויצמן עולות מעת לעת, אך תאונה שאירעה לפני כשבוע בכניסה לבית הספר עוררה שוב את ההורים. לפי הודעה של הנהגת ההורים בבית הספר, התאונה אירעה לקראת השנה 8:00, לפני שער הכניסה לבית הספר מכיוון ויצמן, כשאב הוריד את בנו וחנה בחנייה כפולה מכיוון שהנתיב הצמוד למדרכה היה פקוק מרכבי הורים. "משאית שעברה ברחוב ויצמן וניסתה לעבור 'גילחה' את כל צד הרכב של ההורה", נכתב, "רק במזל זה לא נגמר בפגיעה בגוף. שימו לב, נא לא לעמוד אפילו לרגע בנתיב שאינו מיועד לחניה. יש סכנה אמיתית בחנייה כפולה לילד שמנסה להגיע בבטחה למדרכה ועלול להידרס".

גורם בוועד שכונת גליל ים החדשה אומר לצומת השרון: "לא ייתכן שיבנו שכונה שלמה, שיאכלסו אותה במלא משפחות ולא יבנו בית ספר. כבר אמרו לנו עוד לפני הקורונה שבית הספר יהיה מוכן בספטמבר 2022 ואנחנו לא מוכנים לכך. שמענו כבר בשנים קודמות שעוד רגע מתחילים לבנות, גם ב-2017 וגם ב-2018 וזה לא קרה. האיכלוס הגדול בגליל ים יהיה ב-2021 והמשמעות היא שבשנה הבאה תהיה קטסטרופה. אי אפשר להמתין עד שנת 2022. חייבים לבנות מוקדם יותר ומהר יותר. אם בעיות החנייה מציקות עכשיו מה יהיה כשיכניסו עוד המון משפחות ויפזרו את הילדים בין בתי הספר ויצמן והנדיב? זה יגרום רק לפקקים ולתאונות. מישהו בסוף יצטער על זה".

בעירייה אומרים באשר לעומס בכניסה לבית הספר כי הועלתה הצעה בפני בפני ועדת התנועה העירונית להקמת מתחם "נשק וסע" ברחוב לוין בכניסה האחורית של בית הספר. ועדת התנועה העירונית אישרה להקים מתחם נשק וסע מסודר כולל תמרור המורה על השעות וצבע על גבי המיסעה. עם זאת הם מלינים על כך שעל אף כל האזהרות ההורים ממשיכים לעבור על חוקי התנועה ולהוריד את ילדיהם בחניות כפולות ברחוב ויצמן ובמקומות האסורים לחניה ומייצרים מפגע בטיחותי על גבי הציר.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "בכניסה לבית הספר סימנה העירייה מתחם 'נשק וסע' מסודר, כולל תמרור המורה על השעות וצבע על גבי המיסעה. במקום מתבצעת אכיפה של החניות, על ידי אגף ביטחון פיקוח וסדר ציבורי, והפקחים דואגים לפנות את המתחם בשעות פעילותו. עם זאת, לצערנו ישנם הורים שממשיכים לעבור על חוקי התנועה ולהוריד את ילדיהם בחניות כפולות ברחוב ויצמן ובמקומות האסורים לחניה ומייצרים מפגע בטיחותי על גבי הציר. אין כל קשר בין סוגייה זו וקידום הקמת בית הספר בגליל ים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ענת

    ובנוסף ההורים האלו מאלצים את הנהגים האחרים לסכן עצמם ולעקוף בנסיעה במסלול הנגדי

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר