ההפגנה לפני מפגש שיתוף הציבור בחטיבת זאב. צילום: "המאבק לתכנון שפוי יד התשעה הרצליה"
ההפגנה לפני מפגש שיתוף הציבור בחטיבת זאב. צילום: "המאבק לתכנון שפוי יד התשעה הרצליה"

ארגוני המאבק בתכנית המתאר לראש העיר: הקפא את אישור תכניות הבנייה

שני קבוצות המאבק בתכנית המתאר בהרצליה פנו לוועדה המקומית שתקפיא את אישור תהליכי הבנייה עד אחרי הבחירות. עיריית הרצליה: כל הבנייה המתרחשת בעיר כיום היא של תכניות שאושרו כבר לפני למעלה משנה ויותר

פורסם בתאריך: 12.4.18 14:27

כמו במפגשי שיתוף הציבור הקודמים שנערכו בהרצליה, גם במפגש שנערך השבוע נערכה הפגנה של תושבים בכניסה לחטיבת זאב, בה נערך מפגש לגיבוש תכנית המתאר לעיר. התושבים מחו על גרירת הרגליים והסחבת של ראש העיר, משה פדלון, בגיבוש תכנית המתאר החדשה, במקום זו שהוקפאה.

משתתפי ההפגנה מחו על התעלמות ראש העיר מפניות חוזרות ונשנות של קבוצות המאבק "הרצליה איכות חיים" ו"בינוי שפוי הרצליה". המפגינים קראו לשמירה על ציביון העיר והשכונות שלה, לשמור על יחס של השטחים הירוקים ואף להגדילם, נגד מגדלים, ולהקמת תשתיות לפני כל תכנון של בנייה.

סוזי נדב, מובילת "המאבק לתכנון שפוי יד התשעה הרצליה" מסרה: "אנו מתנגדים שיהיו דירות כלואות עם כיוון אוויר אחד ביד התשעה ובכל מקום אחר בעיר. ובנוסף אנו מתנגדים להפוך את יד התשעה לאזור תעשייה ודורשים להקטין את הציפוף ל-3,500 יחידות דיור בשכונה".

במקביל, שלחו קבוצות המאבק מכתב לראש העיר ולחברי הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה, בו דרשו להקפיא תהליכי אישור תכניות בנייה שבמחלוקת בחודשים הקרובים, בשל הבחירות לרשויות המוניציפליות שייערכו בחודש אוקטובר.

"סוגיות הנוגעות לדמותה של העיר, שינויי ייעוד נרחבים, תוספת קרדינלית של זכויות ויחידות זיור והעמסה מאסיבית על תשתיות ציבוריות בשנים הבאות, יונחו לפתחם של הבוחרים והנבחרים ויהיו נושא מרכזי במערכת הבחירות הקרובה", נכתב. "מן הראוי הוא שקביעת תכנית פיתוחה, עתידה של העיר ואיכות חיי תושביה יימסרו לנבחרי הציבור (…) בלי שייקבעו עובדות או חלילה תתקבלנה החלטות נמהרות בחודשיה האחרונים של הקדנציה הנוכחית. אנו מבקשים בכל לשון של בקשה כי תודיעו על הקפאה לאלתר של כל ההליכים בוועדת התכנון המקומית (…) והן לא תידונה עד לבחירות".

מעיריית הרצליה נמסר: עיר הרוצה להישאר איתנה וחיוניות חייבת להיבנות ולהתחדש, לאפשר מקומות מגורים לדורות הצעירים ומקומות בילוי, תעסוקה וכלכלה לרווחת תושביה. בימים אלו ממש מקיימת עיריית הרצליה תהליך מקיף וכולל של שיתוף כלל תושבי העיר בתכנון העתידי של העיר. מתווה השיתוף ולוחות הזמנים נקבעו על ידי גורמי התכנון של מדינת ישראל והתהליך מבוצע על ידי צוות מומחים חיצוני, תוך בקרה ודיווח לוועדה המחוזית. בשלב זה לא עומדות על הפרק תכניות בנייה חדשות. כל הבנייה המתרחשת בעיר כיום היא של תכניות שאושרו כבר לפני למעלה משנה ויותר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דנה

    די נמאס אנו בגיל השלישי באזור שבו בונים מלפנים ומאחור הרעש התנופת שאנחנו סופגים וסובלים האבק חודר לתוך הבתים והארונות, מרגישים כמו בעזה אני מזמינה אותך ראש העיר ואת משפחתך לבוא לבלות שבוע שלם חינם אצלי בבית אך אתה בתור דייר יכול לתפקד אנחנו הולכים להשתגע זה חיים שלא ציפנו לו הן ביום והן בלילה אנו מרגישים שנגמרו לנו החיים די נמאסתה והנביחות הכלבים בלילות והציפורים שמשלשלים על הכביסה והמרפסות לה היה דבר כזה בחיים הרסתה לנו את החיים לברוח כמה שאפשר מהרצליה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר