בניין העריה החדש -שער העיר הרצליה. צילום עזרא לוי
בניין העריה החדש -שער העיר הרצליה. צילום עזרא לוי

בנייה שפויה, פארק חדש: תכנית המתאר של הרצליה נחשפת

עם סיום מפגשי שיתוף הציבור הציגה עיריית הרצליה את עיקרי תכנית המתאר. על הפרק: שמירה על מאפייני השכונות, פארק חדש, היכל ספורט וצמיחה שפויה

פורסם בתאריך: 8.5.18 13:10

עם סיום של מפגשי שיתוף הציבור בשכונות העיר, הציג ראש עיריית הרצליה את היעדים הראשוניים לתכנון תכנית המתאר של הרצליה עד לשנת 2030.

כזכור, בחודש ספטמבר 2017 החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה להחזיר את תכנית המתאר לוועדה המקומית, לעדכון התכנית במסגרת הליך של שיתוף הציבור. בשכונות בהרצליה נערכו בחודשים האחרונים מפגשי "שולחנות עגולים" שנסבו על גיבוש תכנית המתאר, וכעת מפרסמת העירייה את עיקריה.

בין היעדים של תכנית המתאר לפיתוח העיר עד לשנת 2030:

שמירה על מאפייני השכונות וצביונה של העיר

בראש ובראשונה, שמירה על צביון העיר הרצליה ככלל ושמירה על צביונן המיוחד של שכונותיה השונות. כל שכונה נושאת גוון ואופי הייחודיים לה וכך ישמרו הדברים.

תוספת של 700 יחידות דיור בשנה

בהתחשב ביעד הראשון של שמירה על צביון העיר ובהתאם לגידול הטבעי באוכלוסייה, ביחד עם הרצון לאפשר לזוגות צעירים להישאר ולגור בעיר, תתאפשר בנייה שנתית של כ- 700 יחידות דיור על פני העיר כולה, עד לשנת 2030. רוב הבנייה תמומש במסגרת התחדשות עירונית –  תמ"א 38 שהוכרה כהצלחה גדולה בהרצליה, בתוכניות "פינוי בינוי" בשכונות הוותיקות ובדיור במסגרת תכנית "מחיר למשתכן".

התחדשות עירונית: הריסת בניין ברחוב יגאל אלון בהרצליה. צילום: לביא תצלומי אוויר

התחדשות עירונית: הריסת בניין ברחוב יגאל אלון בהרצליה. צילום: לביא תצלומי אוויר

הקמת תשתיות לאומיות כתנאי לתוספת בנייה

תוספות יחידות דיור תהיינה אך ורק בהתאמה לקיומן של תשתיות עירוניות ולאומיות, כפי שמחייב התקן וכפי שהובהר באחרונה. לא תאושר תכנית בנייה ללא הקמת תשתיות ראויות כמו אספקת מים וחשמל; שירותים ציבוריים כמו גני ילדים, בתי ספר ושטחים ירוקים; פיתוח תשתיות של תחבורה, ביוב וניקוז.

פארק חדש ושמירה על השטחים הפתוחים

פיתוח העיר ייעשה רק בכפוף ובמקביל להגדלת ריאותיה הירוקות, פינות החמד והנוי ושמירה על המרחבים והנוף הפתוח. מדובר, בין היתר, על הרחבת שטחו של פארק הרצליה וחיבורו אל פארק חדש, נוסף, המצוי בהקמה בגליל-ים – אשר יחד ייצרו רצועת פארק בשטח של כ–500 דונם.

חשוב לציין בנושא זה, כי בדירוג השטח הירוק ביחס למספר התושבים, עם 2,000 דונם שטחי גינון  ירוקים, הרצליה מדורגת גבוה מאוד בין הערים הגדולות, עם יחס של 17 מטרים רבועים של שטח ירוק לתושב.

פארק הרצליה. צילום: אריאלה שטיין

פארק הרצליה. צילום: אריאלה שטיין

 

 

הקמת היכל ספורט חדש

יוקם היכל ספורט עירוני חדש ומתקדם, כיאה לעיר בסדר גודלה של הרצליה. יימשך פיתוח מרחבים ציבוריים הכולל חידושן ושדרוגן של גינות ציבוריות קיימות, מתקני משחקים וגני שעשועים תוך הקפדה על בטיחותם למשתמשים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. יואלה הר שפי

    זה לא העיריה … זה הרצליה איכות חיים ופעיליה.
    חבל שלא מוזכרת בכתבה תרומתה של "הרצליה איכות חיים", בני המייסד ועוד פעילים הם שהביאו את ראש העיר לחשוב שוב.

  2. ארי שניט

    מציע שלא לסמוך על תעלולי הבחירות של ראש העיר שהוכיח יותר מפעם שאינו מוראוי לתפקיד והוא חסר יושרה.
    שיצהיאר הצהרה אישית מה יעשה ומה לא יעשה אם נבחר בו.

  3. איל פביאן

    מילים….מילים…מילים…שאין להן כל ערך עד אשר משה פדלון וחבריו להנהגת העיר בקדנציה הנוכחית, יביאו לביטול רשמי, סופי ומוחלט, של תכנית המתאר הגרועה והמסוכנת שהם אישרו להפקדה בוועדה המחוזית. התכנית ההיא עדיין רובצת בוועדה המחוזית וטרם התקבלה החלטה סופית בעניינה. אין כל ערך למילים, שעומדות בין היתר בסתירה, למה שעשו פדלון וחבריו לאורך הקדנציה הנוכחית…פדלון קידם את הפיכת הרצליה ל"לעיר מגדלים" והתפאר בכך 3.5 שנים שלמות בתוך הקדנציה שלו, והיה מאוד גאה בזה……תושבי הרצליה הם אנשים חכמים, ומשכילים שלא יקנו וסיפורי מעשיות של מילים ריקות מתוכן…….עד אשר לא תבוטל רשמית וסופית התכנית הקודמת בוועדה המחוזית , או שתאושר סופית ורשמית חדשה אמיתית במקומה -אין כל ערך למילים…..העתיד האמתי של הרצליה ממתין בוועדה המחוזית עקב מה שנעשה בקדנציה הנוכחית. פדלון שוב פעם מזגזג…ושוב פעם מזגזג …בשנה שלפני הבחירות….עד שהוא וחבריו לא יספקו עובדות בשטח ותוצאות אמיתיות ורישמיות -תושבי הרצליה לא יקבלו הבטחות בלבד…..ההעיר שייכת לתושביה וולא ניתן למרוח אותם וולבלבל אותם….העובדות בפועל ידברו.

  4. רוני

    מעניין מאוד! איך בדיוק יבוצע החיבור בין שני חלקי פארק הרצליה? הרי יש באמצע את שדרות שבעת הכוכבים. יהיו מסלולי הליכה על גשרים?

  5. הרצלייני ותיק

    כל כך הרבה פוטנציאל יש בעיר הזאת . מקווה שהקברניטים יעשו את ההחלטות הנכונות
    כדאי להתחיל קודם כל בפיתוח מוסדות החינוך !

  6. כץ/פאביאן/מורג תמשיכו לחלום...

    כל הכבוד תנו לפדלון עוד 5 שנים לעבוד! אחלה תוכנית! הרצליה תמשיך להיות אחת מהערים המובילות בארץ!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר