ניידת משטרה. צילום זאב שטרן
ניידת משטרה. צילום זאב שטרן

תושב הרצליה המואשם ברצח אמו יוסגר לארצות הברית

בית המשפט המחוזי קבע כי תומס יוסף גרוס, בעל אזרחות כפולה שהתגורר בהרצליה, הוא בר הסגרה. גרוס מואש בגין רצח מדרגה ראשונה של אמו ב-2012

פורסם בתאריך: 15.5.18 12:57

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע אמש (שני) כי תומס יוסף גרוס, תושב הרצליה, שהואשם בארצות הברית ברצח אמו אינה גרוס, הוא בר הסגרה. זאת בעקבות בקשת הסגרה שהגישה ממשלת ארה"ב לפני שנה, בקשה שאושרה על ידי שרת המשפטים אילת שקד.

גרוס, בעל אזרחות כפולה, אמריקאית וישראלית, מואשם בגין עבירת רצח מדרגה ראשונה במדינת פלורידה. לפי החלטת בית המשפט המחוזי, גרוס, המתגורר בישראל, נסע ביום 5.1.2012 לבקר את אמו בפלורידה. לקראת טיסתו חזרה, בין 8-9.1.2012, סימם גרוס את אמו בסם הרדמה והביאה אל מכוניתה שבמוסך הבית, שם דקר אותה בצווארה למוות בסכין שנטל ממטבח הבית. לאחר הרצח, הזעיק גרוס את כוחות ההצלה, שבפניה טען כי התעורר משנתו ומצא את גופת אמו במוסך הבית.

ימים ספורים לאחר הרצח שב גרוס לארץ וחי פה עם אשתו השנייה ובתם המאומצת. לגרוס שני בנים מנישואים קודמים.

"מאחר שבמסגרת ההליך להכרזתו של המשיב כבר הסגרה למדינה זרה בית המשפט בישראל אינו בודק את סיכויי ההרשעה של המבוקש וכפועל יוצא מכך אינו בוחן את מהימנות העדויות , אני מוצאת כי חומר הראיות קושר את המשיב במידה הנדרשת לביצוע המעשים המיוחסים לו וממלא אחר דרישת האחיזה לאישום", ציינה השופטת חנה מרים לומפ, והוסיפה: "מדובר בראיות שהיו מספיקות כדי להעמידו לדין על עבירה כזאת בישראל".

 

לפי פרסומים קודמים בעיתונות בחו"ל, אחותו של גרוס, אלן גרת', טוענת כי אחיה רצח את אמםכדי להימנע מלהחזיר הלוואה שקיבל מהאם. מסמכים שהונחו בפני בית הדין במחוז מאנטה בפלורידה הראו כי בימים שלפני הרצח קיבל גרוס מאמו סכום של 690,645 דולר. ב-10.3.2015 הוגש נגדו כתב האישום בארה"ב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר