הדוכן בכניסה לבניין
הדוכן בכניסה לבניין

תאמינו או לא: השכנים הציבו דוכן של חב"ד בלובי של הבניין. דיירת הזמינה משטרה

השכנה שהציבה את הדוכן: "כל השכנים חתמו שאין להם התנגדות. אין לנו כוונה להסיר את הדוכן"

פורסם בתאריך: 4.6.18 08:32

דיירת בבניין מגורים ברחוב ויצמן בהרצליה התלוננה ביום שישי שעבר במשטרה, בעקבות הצבת דוכן של חב"ד בלובי הבניין על ידי בני זוג, שכנים המתגוררים בבניין. "בימי חמישי בערב, או בימי שישי בבוקר, מוצב בכניסה לבניין דוכן עם תמונה של הרבי מלובביץ' ועליו נרות שבת ועלונים עם תוכן דתי. כל מי שנכנס או יוצא עובר על פניו ולא יכול להתעלם ממנו", אומרת הדיירת, "אין לי בעיה שאנשי חב"ד יפתחו עמדה בביתם ואני אשמח אפילו להגיע להביא נרות ולאחל שבת שלום. אני לא פותחת עמדת ישו, מוחמד וכו' כי אני יודעת שזה לא מתאים, והם יהפכו עולמות כדי להוציא מהבניין אמונה שאינה שלהם. לכולם מגיע חופש מדת ומכפייה".

היא מוסיפה שהיא איננה השכנה היחידה בבניין שמתנגדת לדוכן, אבל שהדיירים האחרים כנראה חוששים מסכסוך בין השכנים.  יש גם דיירים לא יהודים בבניין שלא מעוניינים בזה, ואחד השכנים שמתנגדים אמר לי שהוא חושש מהורדת ערך הדירות", היא אומרת.

הדוכן שהוצב בכניסה לבניין

הדוכן שהוצב בכניסה לבניין

 

דיברת עם השכנים שהציבו את הדוכן?

"ניהלתי עם האישה שתי שיחות טלפוניות. הבהרתי לה שזה פוגע לי ברגשות ואני לא רוצה להגיע למצב של סכסוך שכנים. השיחה הראשונה הייתה בתחילת השבוע והיא הסתיימה ברוח די חיובית. היא אמרה לי שהיא תדבר עם בעלה ותדבר איתי לאחר מכן. אחרי שדיברנו שוב היא הודיעה לי שהם החליטו להקים את העמדה בכל זאת ושהיא לא מבינה למה זה פוגע בי, שאני יהודייה ושאני מונעת מאנשים את האור ושאני לא מבינה את השליחות שלי ושזה בא ממקום רע בנפש שלי. ביום חמישי בערב היא הודיעה לי שהם עומדים לאסוף חתימות מכל הדיירים על כך שהם לא מביעים התנגדות, ובאמת שמעתי מהשכנים שזה מה שהבעל עשה, עבר דירה דירה ואסף חתימות. גם אני עברתי אחרי זה בין הדירות אבל אחרי ארבע דירות התייאשתי".

למה?

"אחרי ארבע דירות הבנתי שדיירים חילונים חתמו על זה, אבל לא כולם, כי הוא איש נורא נחמד והוא בא וביקש יפה. החילונים לא בעד הדוכן אבל הם גם לא נגד כי הם לא רוצים להסתכסך איתו והם רוצים שלום בית. כמה שכנים אמרו לי שהם מסכימים איתי אבל הם יעשו הכל כדי לא להיכנס לסכסוך. השכנים כאן בגישה החילונית הרווחת פה כבר 70 שנה, שהיא להוריד את הראש ולהגיד 'בואו ניתן להם, רק לא להתעמת איתם'. אני לא מסכימה עם הגישה של הדיירים החילונים אבל אני די מבינה אותם. אף אחד לא רוצה להיכנס לסכסוך. לי מפריע שאנחנו חיים ביחד וזה מה שאני צריכה לראות כל שישי-שבת ושאין שום התחשבות".

אמרת שהזמנת משטרה.

"נכון, והתקשרתי גם למוקד העירוני, אבל זה לא מעניין אף אחד. במוקד אמרו לי שזה שטח פרטי ולכן הם לא מתעסקים בזה. מהמשטרה שלחו ניידת אבל אמרו שאין להם מה לעשות. פניתי לתנועת הרצליה חופשית ושם אמרו לי שהם צריכים להתייעץ עם עורך דין".

 

בני הזוג שהציבו את הדוכן הם סיגל שירה וארז אוריון. "אנחנו מאוד אוהבים בני אדם ואוהבים יהודים בפרט, וכל מה שאנחנו עושים זה מאהבה ליהודים", מסבירה סיגל שירה אוריון, "שנינו בעלי תשובה וחיינו בעולם בלי הידע הזה על היהדות, ומבחינתו זה אוצר שאנחנו שמחים להגיש לציבור הרחב ויש לנו את ההוראות של הרבי מלך המשיח (הרבי מלובביץ'). מהמקום הזה, של האהבה שלנו לציבור, החלטנו להקים את הדוכן הזה בכניסה לבניין לרשות הדיירים. מי שרוצה בא, ניגש, מתעניין ולוקח. אנחנו לא עומדים שם, לא משדלים אף אחד ולא מכריחים אף אחד לעשות שום דבר. קיבלנו המון תגובות טובות. הדוכן הזה נמצא שם כבר שנתיים ובכל יום שישי וערבי חג אנחנו מוציאים אותו. פתאום הגיעה דיירת חדשה והתנפלה עלינו עם הבקשה שלה. ניגשנו לדיירים ובדקנו איתם. מכל הדירות חתמו שהם לא מתנגדים, גם לא יהודים. אנחנו רוצים לקרב גם אותה באהבה. אנחנו לא רוצים לתת לה הרגשה לא טובה. היא מייצגת את עצמה, לא את הדיירים. היא גם שוכרת חדשה אז כדאי שהיא תבין מה קורה עם הסביבה לפני שהיא מבקשת בקשה כזאת. אין לנו כוונה להסיר את הדוכן וזו הפעם הראשונה שמישהו פונה אלינו בבקשה כזו. כשתוקפים את החב"דניקים ואת הפעילות של חב"ד זה רק מחזק את ידינו, כי אנחנו מקבלים כאלה גלי אהדה מהציבור על העבודה שלנו שאנחנו מבינים שאנחנו צריכים להמשיך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

37 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לחבדניקים תמיד עוזרים ודואגים לאחרים

  2. דן הגיא

    אני לא מבין מה הבעיה אם השכנים חתמו ואין להם התנגדות והם הרוב למה חייבים לסכסך כל פעם?
    אני אדם חילוני ואני לא מבין מה הבעיה של הדיירת הכבודה?
    לא כל דבר צריך להגיע לתקשורת

  3. אורית

    מספיק!!! המיעוט הזוי הזה הרצליה חופשית מנסה להרוס כל חלקה טובה! מי שרוצה לוקח ומי שלא לא חייב! אף אחד לא עמד עם אקדח והכריח אותכם לקחת עלונים ונרות שבת !!!!!

  4. איריס

    כל הכבוד לחב"ד כל מקום עוזרים ונותנים מהלב…אין כמוכם.

  5. ליטל יעקבי

    חבד אחלה תנועה!!!
    בשביל תאילנד הם בסדר ובבניין פתאום לא???
    מה אכפת לך? הכריחו אותך לקחת??

  6. יונה צייגר

    חוצפה של חב"ד. זה שטח פרטי !!!מיסיונרים לכו הביתה ותעבדו קצת.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוב המיעוט הקולני נגד הרוב השפוי…. מעניין שזה לא הפריע לאף אחד כבר כמה שנים. רק לדיירת החדשה שבאה לכפות את דעתה על הרוב. כמו בכל דבר במדינה הזאת "מיעוט קולני" מכתיב לרוב העם את דעותיו המעוותות, ומנסה לשנות סדרי בראשית. לא טוב לכם, תלכו מפה.

  8. הרצלייני

    שטח ציבורי של כל הבניין זכותם להשתמש שם
    דיירת אחד שרוצה קצת יחס

  9. דוד גלעדי

    אחלה כותרת באמת קשה להאמין
    משטרה על שולחן שעומד בצד???
    קשה להאמין

  10. אריק

    קבוצה קטנה והזוייה שמנסה להבנות למועצה המקומית בטוחים שעל ידי פירוד לבבות והעמקת השסע בציבור ההרצלייני יוכלו לגרוף קולות.
    חבל שבמקום לטפס על סולם ולהראות את העשייה החיובית שלהם הם מחפשים בנרות ומתלוננים על שטויות

  11. יוסי זיו

    בתור קורא קבוע של צומת השרון בהחלט אפשר לראות פה כתבה מקצועית ומכבדת תמשיכו כך

  12. דניאלה פרוכטר

    קבוצה הזויים מיעוט קולני מול הרוב השפוי שלא נגרר לפרובקציות של מיעוטקולני ודורסני הרצליה חופשית שממומנת על ידי הקרן החדשה

  13. יהודי מודאג

    לאן הגענו?
    כאן במדינת היהודים, מדינה שקמה בעקבות הזכות ההיסטורית שלנו על ארצנו, מדינה יהודית, נהייתה רדיפה אחרי כל מה שמדיף ממנו ריח של יהדות. אם כאן במדינה הזאת אסור להציע ליהודי להשלים מנין, להניח תפילין, להדליק נרות שבת וכו' אז איפה בעולם יהיה מותר?
    איך אפשר לבוא בטענות על אנטישמיות במדינות זרות כשיש כזו תקיפה של יהודים ויהדות כאן במדינת היהודים?
    אנחנו צריכים להתעשת מהר לפני שיהיה מאוחר מדי. נראה שיש אווירה נוראית של רדיפה אחרי כל מה שנודף ממנו ריח של יהדות.
    אנחנו יהודים! וזו המדינה היחידה שבה יש חוק שבות אשר מעניק אוטומטית אזרחות לאדם רק עקב היותו יהודי! אין שום פסול להציע ליהודי לממש את יהדותו. ביום שבו ננסה כחברה להוקיע אפשרות שכזו הרי שנאבד כל זכות מוסרית על האדמה הזו.

  14. גלילה יבין

    חסרות סיבות לסכסוכי שכנים? רעש, לכלוך, חניה…
    מצער מאד שפעילי חב״ד הופכים גם את שטח הבית המשותף לזירה לויכוחים פוליטיים/אידאולוגיים. פעילי חב״ד צריכים להבין שבדיוק כפי שהדת, כלומר הפרשנות הספציפית שלהם לדת, חשובה להם, כך גם החופש מהדת, כלומר מהפרשנות הספציפית שלהם לדת, חשובה לרבים בציבור. היהדות פנים רבות לה- איש באמונתו יחיה.
    רובנו חוזרים הביתה בסוף שבוע עבודה כדי למצוא קצת שקט ופרטיות ולא כדי לגלות שהבית הפך לזירת החזרה בתשובה. במקום לבקש אישור מהשכנים להצבת דוכן בשטח המשותף יכולתם לעבור ביניהם ולהזמין את מי שרוצה להניח תפילין בדירתכם. אבל לצערי בחרתם שוב בדרך שמזלזלת ברגשות השכנים החילונים.

  15. יהודי

    הרוב קובע אז הרוב יקבל
    אני בטוח שיהודי שחי בחו"ל בסביבה שרובה נוצרית לא היה פועל נגד לדוכן מיסיונרי בלובי אם רוב הדיירים היו מסכימים לו לפעול. אם הרוב מסכים לדוכן לפעול אז אף אחד לא שואל אותה

  16. ליאורה

    לובי של בית מגורים משותף אינו מקום להקמת דוכנים בין אם מדובר בתשמישי קדושה, תחביבים או צעצועים. הלובי שייך לכולם וצריך לדעת לכבד את המרחב ולא לכפות על אף אחד את האמונות הדתיות האישיות. אפשר לתלות מודעה על לוח המודעות וליידע את הדיירים שניתן לפנות למשפחת X לקבל נרות וספרי תפילה.

  17. R

    לפי חוק בתים משותפים, שינוי ייעוד של הרכוש המשותף מחייב הסכמה מלאה של כל בעלי הדירות

  18. הנגיד למחצה

    תאמינו או לא, מישהו פאקינג פתח דוכן של חב״ד בלובי של בניין, זה החלק המוזר פה, אני לא מאמין שזה לא ברור.
    תקחו את זה לבני ברק או לבית שמש, שחררו, שחררו כבר.

  19. אזרח

    מה הבעיה של הרשעית הזאת אשה רעה צרת עין שתלך לכל הרוחות.לשמוע מואזין ב3 בבוקר אין לה בעיה

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תרדו ללובי עם סנדביץ המכיל גבינה ונקניק, תניחו על הדוכן. צפו להסרת הדוכן באופן מיידי…

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התגובה היחידה היא הצפת הלובי של הבניין בחומר אתאיסטי וחילוני, או הקמת דוכן עם חומרים כאלה.

  22. רינה

    אין גבול לחוצפה הם בהנהגות הזאת רק מרחיקים אנשים מהדת

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכפייה הדתית נמשכת. למה הדתיים הללו כל-כך משוכנעים שהם 'ראו את האור' ולכן חובה עליהם לאמלל את ה'מסכנים' שלא.
    מציעה לשים ליד הדוכן הזה דוכן של יהודיים משיחיים

  24. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגברת יכולה לפנות לאגודה לתרבות הדיור. אסור למסיונרים להטיף בתחומי רכוש פרטי. דרכם ניתן לתבוע את סילוק הדוכן מהלובי.

  25. דוד

    צריך לנסות לראות מה הם יגידו על דוכן של המיסיון או דוכן להטב"י או מוסלמי או סתם דוכן רעיוני אחר. שם בדיוק תסתיים הנכונות שלהם לחשוף דעות ורעיונות

  26. שולה

    איזה בהמות. אולי תפסיקו להשתלט על כל חלקה טובה עם המיסיונריות שלכם? הייתי עומדת ליד הדוכן ומחלקת לשכנים את חומר התועבה הזה עם ביקיני.

  27. גל

    אצלנו בלבנין עברו לפני כשנתיים משפחה נחמדה של חבדניקים , מאז כול שישי וחג יש תעמולה דתית בלובי ועל דלתות הכניסה לדירות , באופן אישי הייתי שמח אם הם היו מפסיקים

  28. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חילונים יקרים זמן להתעורר. המיסיונרים משתינים עלינו ועל רגשותינו. הכפייה לא תיפסק היא רק תחריף זמן להתאחד למען החופש שלנו מדת בשטחינו ובארצנו היפה שהוקמה חילונית ועליה כך להישאר . המדינה בסכנה. מדינת הלכה הלכה המדינה

  29. אסף

    אנא כנסו לאתר חב"ד הרשמי ולימדו כי חב"ד אינה מסתירה את העובדה כי הינה תנועה אנטי ציונית אשר מטרתה הסופית הינה חיסול מדינת ישראל.
    לגבי "הגולשת" דניאלה פרוכטר אני מניח שיש לך הוכחות חד משמעיות או אפילו חלקיות כי תנועת הרצליה חופשית ממומנת על ידי הקרן החדשה ? אני יותר מאשמח להתמודד איתך בין כתלי בית המשפט מאחר והמדובר בהוצאת לשון הרע מצג שווא ואמירת שקר .

  30. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכל התומכים הנלהבים של חב״ד ההולכים שולל אחרי ״נועם ההליכות״…
    אתם הולכים שולל אחרי תנועה מיסיונרית שחרטה על דגלה את השמדת וחיסול מדינת ישראל. תנועה מיסיונרית מהזן הנחות ביותר, שכדי לשדל ילדים לחזור בתשובה מבטיחה להם ממתקים ופרסים וזה ללא ידיעת הוריהם.
    תנועה שבתחבולות ותרמית יוצרת מצג שווא של הבנה וחסד אבל בפועל כל הוויתה היא השמדתנו כעם חופשי בארצו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר