חסימת החוף הנפרד בהרצליה. צילום עודד זרחיה, הרצליה חופשית
חסימת החוף הנפרד בהרצליה. צילום עודד זרחיה, הרצליה חופשית

בשישי: הפגנה נגד חסימת המעבר דרך החוף הנפרד בהרצליה

השביל המתוכנן לעקוף את החוף הנפרד אמור להפתח רק ביולי, ובינתיים פקחים מונעים מנשים לעבור דרך החוף בשישי. ב-15 ביולי יתקיים דיון בתביעה ייצוגית נגד העירייה

פורסם בתאריך: 7.6.18 11:00

עמותת הרצליה חופשית מארגנת מחר (שישי) הפגנת מחאה על סגירת המעבר בחוף הים של הרצליה דרך החוף הנפרד – לנשים בימי שישי ולגברים בימי חמישי, ודורשים "להסדיר את המעבר בחוף לנשים ולגברים באופן מיידי".

נזכיר שהחוף הנפרד נפתח ביום שישי שעבר לרחצת גברים בלבד, וכבר התקבלו תלונות על פקחים שהיו בחוף ואיימו בדוחות לנשים שעברו דרך החוף. בימי חמישי הרחצה בחוף מותרת לנשים בלבד והמעבר אסור לגברים. לפני כשבוע אמר חבר המועצה מש"ס, משה ועקנין, לצומת השרון שהמעקף המוסדר מסביב לחוף הנפרד אמור להפתח ב-1 ביולי. 

"פעילי הרצליה חופשית יגיעו מחר לחוף הנפרד כדי להזכיר לראש העירייה ולמועצה את מחויבותם כלפי הציבור כולו", אומר עמית מרלה בשם עמותת הרצליה חופשית, "זה לא מאוד מסובך – יש פתרונות זמניים שיכלו ליישם. אפשר היה להתקין פרגוד זמני לאורך גבולו המזרחי של החוף, או לדחות את פתיחת החוף הנפרד עד אשר יותקן המעבר שהובטח כבר לפני חודשים רבים".

בהזמנה להפגנה שהפיצה הרצליה חופשית נכתב: "אנחנו סיימנו לשבת על הגדר. ביום שישי הקרוב, יום הרחצה לגברים בחוף הנפרד, נגיע אל רצועת החוף, נשים וגברים, על מנת לממש את חופש התנועה בעירנו. אנו ממליצים לאגף האכיפה להגיע לאזור בכוחות מתוגברים".

"הנושא הזה עלה לא פעם ולא פעמיים גם בדיונים במועצה והובטח פתרון", אומרת גלילה יבין מהרצליה חופשית, "הקיץ לא מפתיע אף אחד. כולם ידעו שיגיע הקיץ, כולם יודעים מתי מתחילה עונת הרחצה וכולם יודעים שצריך לספק את הפתרון הזה שיאפשר גם למתרחצים שרוצים לרחוץ בהפרדה לרחוץ וגם לאנשים שלא רוחצים לעבור במקום בימי הרחצה. צריך לאפשר לשני הקהלים האלה ליהנות מהמרחב הציבורי, ובטח לא לקנוס אנשים כאילו שהם אחרוני העבריינים רק בגלל שהם צריכים לחזור לאוטו שלהם למשל. אנחנו חושבים שגם אם לא הספיקו לטפל בעניין המעבר, קורה לפעמים שפרויקטים מתעכבים ואנחנו חושבים שהיה מספיק זמן לפרויקט הזה, זה לא משהו שבא בהפתעה. גם אם מאיזושהי סיבה טכנית זה לא הסתיים עד תחילת עונת הרחצה אז יש פתרונות ביניים. אנחנו מכירים מאתרי בנייה ששמים לפעמים סוג של מחיצה באזור של המדרכה, כמו פרגוד. היה אפשר להקטין טיפה את החוף במטר-שניים כדי לאפשר מעבר בחלק המזרחי של החוף, או שכל 20 דקות כל מי שמפריע לו מאוד הקיום של נשים במרחב הציבורי יביט לכיוון הים ויאפשר לבנות לעבור. היה אפשר למצוא איזשהו פתרון. זה לא מצב מאוד מורכב".

נזכיר כי המשנה ליועמ"ש דינה זילבר נדרשה לנושא עוד ביולי 2017, וקבעה כי "סגירת המעבר לנשים או לגברים לכל רוחבה של רצועת החוף, אף שהיא נעשית מכוח סמכות הקיימת בחוק, עשויה להביא לפגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה ובזכות לכבוד של בני המין שאינם מורשים לעבור". באוגוסט 2017 הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לתביעה ייצוגית נגד עיריית הרצליה על חסימת המעבר לציבור הרחב, בין היתר על סמך קביעתה של זילבר, תביעה שעדיין מתנהלת בבית המשפט.

"אנחנו מאמינים שבעקבות ההליך הייצוגי ברור לעירייה שלא תוכל יותר לדחות את הציבור בלך ושוב ותהיה חייבת לאפשר את המעבר בחוף", אומרים עורכי הדין יחזקאל סיבק וגלי עציון, שמנהלים את התביעה הייצוגית מול עיריית הרצליה בעניין החוף הנפרד. "ב-22 באפריל בית המשפט כבר נתן לעירייה רמז עבה שכדאי מאוד שתפעל בעניין. למרבה הצער, העירייה טרם הסדירה את המעבר ומתחמקת מכל פניותינו. היום אנו נגיש לבית המשפט בקשה להורות לה לעדכן ובנוסף דרישה לגלות את כל המסמכים, שיעידו מה באמת עשתה העירייה, או לא עשתה, כל השנים, כדי למנוע את האפליה. בכל מקרה, ב-15 ביולי קבוע דיון בתיק ואנחנו מזמינים את הציבור להגיע".

 

 

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "'הרצליה חופשית' אך כנראה אינה סובלנית. נושא הפגנות במרחב הציבורי הנו בסמכות ואחריות משטרת ישראל. ההולכים בחוף יכולים לעקוף את אזור החוף הנפרד דרך שביל עפר עליון, המחבר בין חוף הפרצה לחוף הכוכבים. במקביל, עיריית הרצליה פנתה אל גורמי התכנון על מנת לקבל היתר להסדרתו של מעבר עוקף בחוף. כידוע, כל בנייה ושינוי דרך בשטח חופי הים בישראל הינם בסמכות המדינה. בשלב זה, למרות אי הנוחות הכרוכה בכך, העירייה תמשיך לתת מענה של רחצה בקיץ לכלל תושבי העיר- ובמשך חודשיים בשנה – גם לתושבים להם צרכי דת שונים. אנו מודים למשתמשי החוף על הסובלנות, ההבנה והכבוד ההדדי לצרכי הזולת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר