החוף הנפרד בהרצליה. צילום ניר קידר
החוף הנפרד בהרצליה. צילום ניר קידר

מכתב לעיריית הרצליה מיוני 2015: "הסדירו שביל שיעקוף את החוף הנפרד"

וגם: תושבים דורשים הסעות אל החוף המנותק מתחבורה ציבורית, ומה חושב מנכ"ל העירייה על המחלוקת?

פורסם בתאריך: 18.6.18 11:08

מתברר שבעיית המעבר בחוף הנפרד בהרצליה אינה חדשה לעירייה. כבר בשנת 2015 הציעה רונית קובלנץ, תושבת כפר סבא שנוהגת ללכת כל יום שישי עם חבריה לאורך החוף דרומה, להסדיר מעבר שיעקוף את סוכת המציל, וכך יתאפשר המעבר לצועדים מבלי לפגוע ברגשות הרוחצים הדתיים. במכתב תלונה ששלחה קובלנץ בפקס לשמואל לין מרשות החופים לפני כשלוש שנים, כתבה קובלנץ כך: "לא הייתה מתעוררת בעיה אילו הייתם משאירים שביל צר, עוקף סוכת המציל, כדי שאנשים ימשיכו בשגרת האימונים שלהם בחוף הים".

קובלנץ מספרת השבוע שבמשך שנה ויותר לפני ששלחה את המכתב, היא התקשרה לגורמים האחראים על החוף וביקשה שיסדירו את המעבר אך נאמר לה שאי אפשר לעשות שום דבר בעניין. "טילפנתי והתלוננתי, וגם החברים שלי, וזה לא עזר", אומרת קובלנץ, "אז אמרו לי לכתוב מכתב וכתבתי ושום דבר לא נעשה. אני חוששת מאוד ששום דבר גם לא ייעשה. אולי בגלל הבחירות משהו יזוז אבל קשה לי להאמין. בכל פעם בקיץ אנחנו צריכים לשנות את כל התוואי שלנו בגלל חצי קילומטר שהם סוגרים שם. גם בסוף השבוע האחרון ראינו נשים שעברו שם ורבו עם הפקחים שהוצבו בכניסה, אבל זה לא הסטייל שלי ואני לא רבה עם אף אחד

ענו לך על המכתב?

"למיטב זכרוני כן, אבל אני לא מוצאת את תשובתם. יכול להיות שענו לי טלפונית. אני זוכרת שהתשובה הייתה שהם לא יכולים לעשות שום דבר. אני הרמתי ידיים. אין לי בעיה שהם רוצים את החוף הזה, ואני בטח לא רוצה להפריע לאף אחד לחיות בצורה שהוא מאמין בה, אבל תמצאו פתרון. זה פתרון כזה פשוט שהוא כלום כסף. זה ממש מעצבן וזה לא בסדר שאין מעבר".

החוף הנפרד בהרצליה. צילום עודד זרחיה, הרצליה חופשית

החוף הנפרד בהרצליה. צילום עודד זרחיה, הרצליה חופשית

וכך כתבה קובלנץ בפקס ששלחה ב-14 ביוני 2015: "אני כותבת פקס זה כמחאה על סגירת תוואי הליכה בחוף הים בהרצליה. במשך כל ימות השנה, עשרות אנשים הולכים לאורך חוף הים מהארנה דרומה לכיוון חוף הצוק ובחזרה כחלק משמירה על אורח חיים בריא ושמירה על בריאות הגוף והנפש והנה מחודש יוני ועד סוף אוגוסט – למשך שלושה חודשים!!! אתם סוגרים תוואי זה ומיעדים אותו לציבור הדתי בלבד. – 'חוף נפרד' ולא מספקים שום אלטרנטיבה לכלל הצועדים. לא הייתה מתעוררת בעיה אילו הייתם משאירים שביל צר, עוקף סוכת המציל, כדי שאנשים ימשיכו בשגרת האימונים שלהם בחוף הים".

בתוך כך, לא רק מעבר להולכי רגל חסר בחוף הנפרד. אלה הרוצים לרחוץ בו לא יכולים להגיע אליו עם אוטובוס ישיר מהרצליה. "כדי להגיע אל החוף הנפרד אנחנו צריכים לרדת בתחנת האוטובוס שבמרינה ומשם ללכת ברגל אל החוף כשני קילומטר", התלונן תושב בשכונת יד התשעה. נזכיר שבסוף חודש מאי פנה חבר המועצה מש"ס משה ועקנין לראש העירייה משה פדלון וביקש לדאוג לשירות הסעות עירוני מהמרינה לחוף הנפרד.

 

ובמכתב ששלח מנכ"ל העירייה לאחד מחברי המועצה, כותב יהודה בן עזרא שהחוף הנפרד פועל במתכונתו כבר שלושה עשורים. "זה שישנה קבוצה קטנה שעושה רעש ועושה מהומה כמעט על לא מאומה, לא צריכה לגרום להתלהמות בתוך המערכת העירונית", כתב בן עזרא, "מי שמגיע מכיוון תל אביב 'מפסיד' 300 מטר של הליכה שהרי בהמשך הוא מגיע לחנייה ומבנה האכסנה של המרינה". הוא מוסיף: "אולי באותו 'ההיגיון' נבטל את המרינה, את המלונות, את החנייה ואת מבנה האכסנה על מנת ליצור 'לקבוצת ההולכים' בים מרחב אינסופי של הליכה. ואף על פי כן עסקנו בנושא מספר חודשים לרבות סיורים של כל הגורמים הרלוונטים בחוף הים ומצאנו גרך 'לבנות' מעבר שייתן מענה הולם לכולם. התוכנית עברה את מינהל ההנדסה והוגשה בחודש מאי ומונחת בוועדה המחוזית שהנושא בסמכותה. מקווה ומאמין שבימים הקרובים נקבל התייחסות. אנו ערוכים לביצוע העבודה".

מעיריית הרצליה נמסר: "ההולכים בחוף יכולים לעקוף את אזור החוף הנפרד דרך שביל עפר עליון, המחבר בין חוף הפרצה לחוף הכוכבים. במקביל, עיריית הרצליה פנתה אל גורמי התכנון על מנת לקבל היתר להסדרתו של מעבר עוקף בחוף. כידוע, כל בנייה ושינוי דרך בשטח חופי הים בישראל הינם בסמכות המדינה. בשלב זה, למרות אי הנוחות הכרוכה בכך, העירייה תמשיך לתת מענה של רחצה בקיץ לכלל תושבי העיר- ובמשך חודשיים בשנה – גם לתושבים להם צרכי דת שונים. אנו מודים למשתמשי החוף על הסובלנות, ההבנה והכבוד ההדדי לצרכי הזולת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אסף

    כרגיל מר יהודה בן עזרא משתלח בכל מי שדעתו שונה משלו , אדם גס רוח.

  2. רונן

    התגובה של יהודה בן עזרא לא מראה על "הרבה בתוך הקופסה"…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר