שכונת הרצליה ב'. צילום עזרא לוי
שכונת הרצליה ב'. צילום עזרא לוי

מסתמן: חיבור נתיבי איילון לשכונת הרצליה ב' ייבחן מחדש

פדלון פועל לעצירת התוכנית הקיימת, וטוען שאינה מתאימה יותר למציאות בשטח. חיבור 531 מזרח לאיילון דרום בחודש הבא, אמור לדבריו לספק פתרון לעומס

פורסם בתאריך: 12.7.18 08:13

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, פועל לעצירת התוכנית להקמת רמפת עלייה מכביש איילון (כביש 20) לרחוב משה דיין בשכונת הרצליה ב', עד לבחינתה מחדש. כך עולה ממכתב סיכום פגישה שהתקיימה השבוע בין פדלון, בכירים בחברות נתיבי ישראל, קצא"א ומשטרת ישראל.

גורם שנכח בישיבה אומר שלפי התכנון, עיריית הרצליה תתכנן את הרמפה החדשה להרצליה ב' בשיתוף עם משרד התחבורה ובאישורו. הזמן המוערך להשלמת התכנון של הרמפה הוא כשנתיים-שלוש אך יכול להימשך יותר. בינתיים לא תתבצע התוכנית הקיימת של הרמפה. במקום הרמפה החדשה רוצים בעירייה למזג את התנועה לתוך מחלף הסירה או לתוך איזור התעשייה בהרצליה, וייבחנו גם אופציות של גשר או מנהרה.

בסיכום פגישה, ששלח פדלון אל מנהל המחלקה לתכנון רב שנתי בעירייה אהוד לזר, נכתב כי סוכם ש"הרמפה שהיתה אמורה לעלות ולחבר את כביש איילון להרצליה ב' (משה דיין) תעוכב עד להמצאת כלל המשמעויות וההיתרים הנדרשים מכל הגורמים העוסקים בנושא". עוד כותב פדלון כי "להערכתי, העיכוב יימשך זמן רב ויגרום לשינוי תכנוני משמעותי בעתיד. שינוי זה מלווה בעבודת ייעוץ מיידית של חוקר בכיר, פרופ' מהטכניון, אשר יסייע בניתוח המצב התחבורתי ויגבש עמדתו. העיכוב הממושך יסייע בידינו לשדרוג ניכר של החיבור המדובר, אשר תוכנן בשנות ה-90 ואינו מתאים למציאות החדשה, לטיוב התחבורתי ולנוחיות תושבי האזור".

פדלון התייחס בין השאר לפתיחה המתוכננת של כביש 531 מזרח לאיילון דרום בחודש הבא (אוגוסט), שלפי המכתב של פדלון "יוריד עומס תנועה עצום בעיר בכלל ובמחלף שבעת הכוכבים לכיוון צומת הסירה בפרט".

הרמפה המדוברת תוכננה בסוף שנות ה-80 ובתחילת שנות ה-90. הטענה של פדלון היא שלא נלקחו בחשבון פרויקטים עתידיים במקום שלא היו ידועים אז, כמו למשל מגדלי הרצליה הילס, מגרש חניה גדול שישרת את נוסעי הרכבת ותחנת הרכבת שהועתקה לתוך כביש איילון.

"פתיחת היציאה מאיילון להרצליה ב' היתה מייצרת עומסי תנועה בלתי נתפשים, שהיו פוגעים קשות בהתנהלות תקינה של החיים בשכונה בפרט ובהרצליה בכלל, עם השלכות עד נתניה בצפון ועד כפר סבא במזרח", אומר פדלון, "מחויבותי כראש העיר לדאוג לתושבי הרצליה ולעובדים ולמבקרים בה. לכן, יחד עם גורמי המטה בעירייה שמתי את הטיפול בנושא בראש סדר העדיפויות שלנו. אנו בקשר רציף עם נתיבי ישראל ומשרד התחבורה, כדי לייצר את הפתרונות הטובים ביותר לשדרוג מערך התחבורה. עיכוב הפתיחה של הרמפה לצורך שידרוג והתאמה תכנונית למציאות העכשיווית הצילה את כולנו מקטסטרופה תחבורתית".

מנתיבי ישראל נמסר בתגובה: "החברה תפעל בהתאם להנחיות משרד התחבורה".

תגובת משרד התחבורה תובא כשתתקבל.

בחברת נתיבי איילון הבהירו שהפרויקט בכללותו אינו נמצא באחריות החברה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משה

    כל הכבוד …ככה מקבלים החלטות לטובת תושבי הרצליה.
    מעניין איפה מחזיקת תיק התחבורה ?
    עסוקה בראיונות לכתבות על "עשייה ציבורית" …..

  2. תושב ותיק

    מחזיקת תיק התחבורה מנהלת קמפיין של..לא ראיתי, לא שמעתי, אכלו לי, שתו לי.
    מספרת שתפעל לשינוי רדיקלי בהחלטות ועדת הבניה לטובת התושבים וזאת לאחר שעזרה לפרק להם את הצורה בבניה מטורפת תחת כל עץ רענן יחד עם ראש העיר לאורך כל הקדנציה.
    אם מדיניות ראש העיר של ההתחדשות העירונית לא התאימה לה, יכלה לקום וללכת ולהילחם מהאופוזיציה אבל כנראה הכיסא והכוח עשו לה את זה…
    מאיה זו אותה גברת בשינוי אדרת ואסור לאפשר לה דריסת רגל בבנין העירייה.

  3. אנני

    לי זה נראה מסריח. פדלון מעורב עד הצואר בפרוייקטים וההחלטה שאינה הגיונת כלל מגיע משיקולים אישיים ותוך ניגוד עניינים מובהק. זה מה שמורגש מקריאת הכתבה. נחיה ונראה…

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדוע אני כתושב העיר המשלם את מיסיו בזמן. ומממן את הארועים בפארק . אני צריך לחפש מקום ישיבה ולא למצוא מפני שקהל שמגיע מחוץ לעיר "תופס" מושבים רבים עבור

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר