החוף הנפרד בהרצליה

הוועדה המחוזית אישרה בניית מעבר עוקף לחוף הנפרד, שיוקם כנראה רק בעונת הרחצה הבאה

הוועדה קבעה שהגדרות יורכבו רק במהלך העונה. הצעה להקים מעבר זמני עוד בעונת הרחצה הנוכחית ירדה מסדר היום של מועצת העיר

פורסם בתאריך: 26.7.18 15:29

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה השבוע את התוכנית שהציעה העירייה להקמת מעבר להולכי רגל שיעקוף את החוף הנפרד בהרצליה. האישור מאפשר הקמת מעבר בעורף החוף, שיהיה עונתי בלבד ורק לתקופת עונת הרחצה. המעבר יוסדר ככל הנראה רק לקראת עונת הרחצה הבאה.

בישיבת מועצת עיריית הרצליה ביום שלישי השבוע העלה יו"ר האופזיציה יריב פישר (יש עתיד) הצעה לסדר היום לפיה העירייה תקים מעבר זמני לציבור הרחב, על ידי פרגודים, בימי פעילותו של החוף הנפרד עוד בעונת הרחצה הנוכחית, עד אשר יושלם תהליך תכנון וביצוע פתרון הקבע המתנהל על ידי העירייה מול הוועדה המחוזית. בדיון שהתקיים בעקבות ההצעה חשף מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא כי הוועדה המחוזית אישרה כאמור, יום לפני הישיבה, ביום שני, את התוכנית שהגישה עיריית הרצליה להקמת מעבר מוסדר.

היועצת המשפטית עו"ד ענת בהרב-קרן הבהירה שהוועדה המחוזית נתנה אישור עקרוני לתכנית המעבר, ושיש כמה התניות שבעירייה צריכים לעבור עליהן. בן עזרא אמר כי הפעילות בחוף הנפרד אמורה להסתיים בסוף חודש אוגוסט, ולכן העירייה לא תספיק להקים את המעבר המוסדר עד לסיום עונת הרחצה הנוכחית, והבטיח לקדם באופן מיידי את יישום פתרון הקבע. הוא אמר כי במידה והפעילות תתארך מעבר לאוגוסט ייושם פתרון זמני שיאפשר מעבר. לנוכח הבהרות אלו הסכים פישר למשוך את ההצעה מסדר היום.

"אני מאוד משתדל לא ללכת עם הראש בקיר גם בנושאים שמעצבנים אותי", מסביר פישר מדוע הסכים למשוך את ההצעה, "הסכמתי למשוך את ההצעה מסדר היום כי עונת הרחצה מסתיימת בסוף אוגוסט ויהיה טיפשי להרים את הגדר הזאת למשך שבוע. אני משתדל להיות הגיוני. הפתרון שאנחנו מציעים הוא זמני, והפתרון בשנה הבאה צריך להיות פתרון מקובע ונעול, עם גדרות אמתיות ולא סתם ברזנט".

בהחלטת הוועדה המחוזית נכתב כי בקשת עיריית הרצליה מאושרת, בתנאי שהגדרות יהיו ארעיות ויהיו תקפות לעונת הרחצה בלבד; אורך הגידור יהיה 180 מטר (כאורך החוף המגודר); רוחב השביל ברובו יהיה חמישה מטרים לפחות וכן ייקבעו שני שערי מעבר ושילוט.

מעיריית הרצליה נמסר כי: "לאחר קבלת אישור הוועדה המחוזית השבוע התחלנו במיידי, ועל פי הכללים, בהליך של היתרי בניה על כל המשתמע כדת וכדין. בתוך מספר ימים נוכל לדעת מהו הלו"ז".

חבר מועצת העיר צבי וייס (הבית היהודי), "הקמתי את החוף הנפרד ואני מלווה אותו כבר עשרות שנים. לפני 15 שנה צץ העניין של המעבר בחוף הנפרד בעקבות פנייה של רן מנחמי, וראשת העירייה יעל גרמן מינתה ועדה של שני אנשים לבדוק את העניין, אני ופרופ' דן יעקובסון. בסופו של דבר, לאחר דיון דברים מצאנו פתרון לעניין, שאיפשר לצועדים לצעוד ולרוחצים להתרחץ. הסידור שהוחלט עליו היה שהרחצה בחוף הנפרד תחל בשעה 8:30 בבוקר, כך שזה מאפשר לצועדים לצעוד ללא הפרעה עד השעה הזאת. אף אחד לא צועד בחוף אחרי תשע בבוקר, בשעות החום.

"גרמן בירכה אותנו בזמנו על ההסדר הזה. אם השעות שהסדרנו לרחצה ושקיימות גם בעונה הזאת היו נשמרות, היה כבוד הדדי ונשים לא היו מנסות לעבור דווקא בשעות האלה של המתרחצים, היה אפשר להסתדר בלי המעבר והחוף היה כשר באותה המידה. אין שום דבר חדש בהסדר שהוחלט עליו עכשיו, פרט לגדר יוטה שיעשו במזרח בעלות נוספת. העירייה מוציאה כל כך הרבה כסף על החופים ועכשיו היא מוציאה עוד סכום נכבד על הגדר המזרחית בחוף הים".

גלילה יבין (יש עתיד) אמרה: "מעניין לציין שבתקנות התכנון לעבודות ומבנים הפטורים מהיתר, אכן נקבע שלא נדרש היתר לצורך הקמת גדר על ידי רשות מקומית, כל עוד גובהה אינו עולה על 2.5 מ'. אולם באותן תקנות רשום כי הקמת גדר 'בתחום הסביבה החופית, לא תמנע מעבר חופשי לציבור'. הבטחות להסדרת מעבר ניתנו על ידי ראש העיר עוד בחודש ינואר, אך כידוע אנחנו בעיצומה של עונת הרחצה ובשטח המצב לא השתנה. אי לכך, מאכזב שמועצת העיר החליטה לדחות את ביצוע הפתרון הזמני, למרות שניתן היה באמצעים פשוטים להביא לסיום מיידי של בעית המעבר – האוכלוסייה בהרצליה ובסביבה היא ברובה חילונית, ויום שישי בפרט הוא יום המוקדש לפעילות פנאי של נשים וזוגות מעורבים, ציבור הנושאים בנטל, שבמשך השבוע עובדים. ציבור זה רגיל ללכת לאורך רצועת חוף זו כעניין שבשגרה, ולכן מניעה מוחלטת של המעבר היא לא סבירה ולא מידתית".

מעורכי הדין גלי עציון ויחזקאל סיבק, המייצגים את התובעת בהליך הייצוגי, נמסר: "לאור האישור של הוועדה המחוזית, העירייה צריכה לפעול מיידית ליישום הפתרון ולא לגרום לעוד עונה לעבור ללא פתרון. אנחנו שמחים שישנה התקדמות בוועדה המחוזית, כפי שכבר ציינו, ברור שרק ההליך הייצוגי, יביא בסופו של דבר לפתרון העניין. אנחנו מצפים, שהעירייה תתחייב ללוח זמנים ברור, מתי הולך להפתח מעבר בחוף לכל אזרח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רוחי

    םבשביל 2 וחצי נשים שלא יודעות לכבד את הציבור הדתי עושים שינוי פחדנים שכמותכם

  2. שוש הצועדת

    החוצפה והקלות שבה לוקחים שטח ציבורי וסוגרים אותו לטובת קומץ שלא נאה לו להתרחץ עם חילונים. אותו קומץ שמשאיר אחריו הררי זבל וטינופת שרק מי שצועד בבוקר יכול להנות ממנו…. מדינה מטורפת!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר