לאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. תומר וינר. צילום: ירדן רפופורט
לאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. תומר וינר. צילום: ירדן רפופורט

התארגנות תושבים חדשה נגד כפייה דתית בהרצליה

בעד תחבורה ציבורית בשבת, נגד תקציבים לגרעינים תורניים: תומר וינר הקים את דף הפייסבוק "הרצליה מתנגדת לכפייה דתית" וקורא לתושבים להצטרף

פורסם בתאריך: 1.8.17 11:08

בחודש האחרון החלה התארגנות נוספת מקרב תושבי הרצליה, הקוראת להפסיק את ההדתה והכפייה הדתית בעיר. תומר וינר, מיוזמי ההתארגנות, שהקים לאחרונה את דף הפייסבוק "הרצליה מתנגדת לכפייה דתית", אומר כי ההתארגנות תפעל לקדם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר, להפסיק את התקציבים שמקצה עיריית הרצליה לעמותות ולארגונים תורניים, וכן תצטרף למאבק לטובת הוצאת העמותות והארגונים התורניים ממוסדות החינוך הממלכתיים.

"התחלנו להתארגן לאחר כל סערת ההדתה שעלתה לפני כחודש, במהלכה מורה למדעים מחטיבת ביניים בהרצליה התראיין בערוץ 2 ואמר שלוקחים לו שיעורים לטובת שיעורים של עמותות דתיות. זה היווה איזשהו שוק, כי אנחנו עיר שהיא בעיקרון בעלת צביון חילוני, עיר פלורליסטית", מספר וינר.

יוזמה זו מגיעה בעקבות התארגנות הורים בהרצליה שדרשו למנוע מעמותות דתיות וגרעינים תורניים לפעול בבתי הספר. לפני כשבועיים דחו חברי מועצת הרצליה את הצעת חבר האופוזיציה יריב פישר לא לאפשר לעמותות חיצוניות להיכנס לגני הילדים ובתי הספר בעיר.

"בעיר שרובה חילונית אנחנו צריכים ללחוץ על הממשלה כדי שתאפשר את הפעלת התחבורה הציבורית בשבת. בנוסף, כשבדקנו לאן מוקצה תקציב העירייה, גילינו כספים רבים המועברים לגרעין התורני בהרצליה, שבמקביל מקבל כסף גם מהחטיבה להתיישבות. אין לנו בעיה עם הפעילות הזאת, אנחנו רק לא חושבים שאנחנו צריכים לממן את זה".

וינר מספר שבימים אלו ההתארגנות נמצאת בשלב האיגוד הראשוני וכי ישנם בסביבות ה-400 תומכים בפעילות בהרצליה. "המטרה כרגע היא להבין מה אנחנו יכולים לעשות בכלים פורמליים מול ראש העירייה ומועצת העיר, לא מעבר לכך, כי אני מאמין שהלב של ראש העיר ומועצת העיר נמצא במקום הנכון. אבל מאידך אני יודע איך הדברים עובדים. במועצת העיר יש חברים מש"ס באופן לא פרופורציונלי ליחסם באוכלוסייה, ואנחנו מנסים לפעול מול זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חילוני מובהק

    אם תרצו אין זו הדתה!
    קצת יהדות לילדנו – טוב מאוד.
    למה לא?! ?! ?!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר