צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"כהורים לילדים עם צרכים מיוחדים חשוב שהקהילה תצטרף אלינו ולא תרחם עלינו"

בעקבות סקר לפיו כ-90% מההורים לילדים לא היו רוצים שילדים עם צרכים מיוחדים יהיו בקייטנה או בחוגים עם ילדיהם, הנהגת ההורים הרצליה, "הורים מיוחדים הרצליה" והעירייה, יקיימו אירוע מיוחד בבית קינן

פורסם בתאריך: 28.8.18 08:40

בעקבות סקר של החברה למתנ"סים, לפיו כ-90% מההורים לילדים לא היו רוצים שילדים עם צרכים מיוחדים יהיו בקייטנה או בחוגים עם ילדיהם, הנהגת ההורים הרצליה, "הורים מיוחדים הרצליה" ועיריית הרצליה החליטו להוכיח בדיוק את ההפך ולקיים היום (שלישי) אירוע משותף לכל ילדי הגנים ובתי הספר תחת הרעיון שבהרצליה כל הילדים מיוחדים.

האירוע יתקיים בבית קינן בין השעות 19:00-17:00 והוא יכלול מתחמי הפעלה ותחנות יצירה שבהם משתתפים כל הילדים, מבועות סבון ומשחקי שולחן, דרך דוכני קליעה למטרה וג'ימבורי ועד לחוויה מתגלגלת של בית הגלגלים. כמו כן, יהיה במקום יריד חוגים משותפים, כגון קפוארה, כדוגל, ג'ודו ועוד, כאשר הילדים יוכלו להתנסות בהם וגם להירשם אליהם.

יו"ר ועד ההורים בבית הספר ברנר רותם לוין מסר בשם הנהגת ההורים: "לאחר פרסום סקר שבו נכתב ש90% מההורים בישראל לא מעוניינים בילדי צרכים מיוחדים בקרבת ילדיהם, החלטנו להראות שבהרצליה הדברים נעשים אחרת. בעזרת העירייה הצלחנו במהירות ליצור אירוע מגוון שמזמין את הכלל עם משמעות אדירה לפני תחילת שנת הלימודים. מחר בשעה 17:00 בבית קינן נקיים אירוע לכלל ילדי העיר ללא שום הבדלה או החרגה. באירוע תהיינה פעילויות מגוונות ודוכנים ביניהם בית הגלגלים, אימג'ן ועוד, חוגים עם קבוצות משולבות (בני הרצליה, קפוארה, דניס הישרדות ועוד) ומלא כיף ביחד. אין כל הבדל בין ילדי, נוער ומבוגרים המוגדרים בעלי צרכים מיוחד עם לכל אחד אחר בתפישתנו והאירוע הזה הוא בתקווה סנונית ראשונה".

שרון מישקובסקי, אם לילד עם צרכים מיוחדים וחלק מקבוצת מנהיגות "הורים מיוחדים הרצליה", אומרת: "היוזמה לאירוע הייתה של רותם לוין והיה לי חשוב להראות שהסקר לא משקף את המציאות בהרצליה. אני עובדת בארגון קשר שזאת עמותה שעובדת עם משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים ומנחה קבוצות מנהיגות ברחבי הארץ . לפני כ-7 שנים הקמנו בהרצליה קבוצה של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שפועלים למען הילדים והמשפחות בשיתוף פעולה של העירייה וגורמים רבים בעיר. הקבוצה שלנו היא חלק מרשת של קבוצות בכל הארץ שהקים ארגון קשר. המטרה בשבילי באירוע הזה היא להראות שקבלת השונה זה לא רק משפט זה משהו שאנשים צריכים לעשות בשטח. אנחנו קוראים לקהילה הרחבה להיות חלק מזה. ברגע שאתה נותן לילד שלך את ההבנה שלהיות שונה זה בסדר, זה מאפשר לכל ילד איזשהו שקט נפשי וקבלה של עצמו ומי מאיתנו לא רוצה את זה בשביל הילד שלו. הילדים שלנו הם פה כי ככה הם נולדו אבל יש לנו הזדמנות כחברה ללמוד דרכם קצת יותר על עצמנו וזו המשמעות של האירוע הזה בשבילי. אנחנו ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים עושים ופועלים אבל מאוד חשוב לנו שהקהילה תצטרף אלינו ולא תרחם עלינו ותעשה לנו טובה אלא תבין שזה רווח בשביל כולנו. אם הם ישהו שנייה עם הילדים שלנו, הם יראו כמה הם יכולים לתרום לחברה למרות המוגבלות שלהם. הילד שלי בדרך שלו מאוד תורם לחברה והחברה צריכה להיות מסוגלת להבין את זה ולתת לו את ההזדמנות".

 

בסקר, שפורסם לאחרונה על ידי החברה למתנ"סים ונערך עבורה על ידי חב' המחקר ZETA-TOOLS בקרב 600 משיבים במדגם המייצג את כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בני 18 פלוס), נשאלו המשיבים אם היה מפריע להם שילדם ישתתף בחוג או פעילות עם ילדים עם מגבלה פיזית (למשל ילד על כיסא גלגלים)או מגבלה חושית (למשל עיוורון, חירשות או אילמות) או שכלית או התפתחותית, למשל על הספקטרום האוטיסטי? 34% מהם השיבו כי כל סוג של מגבלה היה מפריע להם, 27% ענו כי היתה מפריעה להם רק מגבלה התפתחותית או שכלית, 28% נרתעים ממגבלה פיזית או חושית ורק 11% מההורים השיבו שכלל לא היה מפריע להם שלילדים האחרים בקבוצה יש מגבלה כלשהי. בהמשך הסקר המשיבים התבקשו לענות איך היו מרגישים אם הם היו הורים לילד עם מגבלות והורים לילדים רגילים היו מסרבים שילדיהם ישתתפו בפעילות מושלבת עם ילדים עם מגבלות. 55% מהנשאלים אמרו כי אם לילד שלהם היו מגבלות כלשהן, היה מפריע להם שהורים לילדים רגילים לא היו מאפשרים לילדיהם להשתתף בפעילות משולבת, ואילו רק 6% מהמשיבים ענו כי היו מקבלים בהבנה מצב שבו הורים לילדים רגילים היו מונעים השתתפות של ילדיהם בפעילות משולבת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דנית

    מדהים ומשוקע – שרון כל הכבוד. גם אצלינו ביישוב זה חלק מהקהילה ובדיוק כמו שכתבת מעשיר את כולם בצורה הכי פשוטה ובגובה העיניים שיש. להיות במקום שההבדלים הם יופי ולא איום. זה כל מה שנרצה בשביל כ-ל ילדינו. תודה על הדחיפה הזו והצמחה קדימה!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר