ההפגנה נגד הפינוי בינוי בשיכון דרום
ההפגנה נגד הפינוי בינוי בשיכון דרום

בהרצליה הצעירה ונווה אמירים הפגינו נגד הפינוי בינוי אצל השכנים בשיכון דרום

התוכנית שאמורה לשלש את מספר יחידות הדיור בשיכון דרום הופקדה באחרונה בוועדה המחוזית. העירייה: "התוכנית נועדה לשפר את איכות החיים של המשפחות המתגוררות בבתים המתפוררים"

פורסם בתאריך: 4.9.18 08:16

כמה עשרות תושבים משכונות הרצליה הצעירה, צמרות, גני הרצליה ונווה אמירים, קיימו אתמול (ב'), בשעות הערב, הפגנה בצומת צמרות, נגד תוכנית הפינוי בינוי בשיכון דרום שהפקידה העירייה ב-12 באוגוסט בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. נזכיר שלפי התוכנית, 216 יחידות דיור ב-15 מבנים שנבנו בשנות ה-60 אמורות להיהרס ובמקומן אמורות לקום 661 יחידות דיור בבניינים של כ-25 קומות. עוד כוללת התוכנית שטחי ציבור ו-7,400 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה.

המתנגדים לתוכנית דורשים "משיכה וביטול התוכנית לאלתר, ותכנון שיקום כל מתחם שיכון דרום מחדש באופן סביר ופרופורציונלי לאופי שכונת הרצליה הצעירה". בהזמנה לקראת ההפגנה כתבו "תכנית זו, שתקבע גם את הסטנדרטים להמשך הבניה בחלקו הצפוני של שיכון דרום וליתר המתחמים בשכונה, תגרום אסון אורבני לכל שכונת הרצליה הצעירה ופגיעה בלתי הפיכה באיכות החיים שלנו. אפשר וצריך לבצע פינוי בינוי בשיכון דרום בצורה אחרת לטובת כל התושבים". עוד כתבו כי "ההפגנה מבטאת את האינטרס המשותף של כל תושבי השכונה, אינה נתמכת על ידי מי מהמועמדים לבחירות, ואין כוונה לתת לה אופי פוליטי".

תוכנית הפינוי בינוי נידונה בוועדה המקומית לתכנון ובניה כבר באוגוסט 2015 ובנובמבר של אותה השנה הוצגה בהליך שיתוף הציבור. באוקטובר 2016 החליטה ועדת המשנה על הפקדת התוכנית בתנאים ובינואר 2017 החליטה הוועדה המקומית על הפקדת התוכנית עם שינויים. לפני שלושה שבועות, כאמור, הופקדה התוכנית בוועדה המחוזית ולתושבים נותרו 60 ימים להגיש התנגדות. בעקבות הפקדת תוכנית שיכון דרום, חודשה המחאה של תושבי הרצליה, בראשם פעילי שכונת הרצליה הצעירה, ובהם עו"ד שירלי גדניר, עו"ד ישראל כספי, עו"ד רנן גרשט, אילן קרומר, תום סטרוגו, דנה אורן-ינאי ורוית יגרמן.

עו"ד גדניר מהרצליה הצעירה, אחת ממובילי המאבק ומתמודדת בבחירות למועצת העיר ברשימה של מישל מורג, אומרת: "תוכנית לשיקום שיכון דרום הכרחית ורצוי שתמומש בהקדם, אלא שהמתווה הנוכחי של התוכנית סובל מליקויים, חוסר תכנון משווע לטווח ארוך, חוסר הבנה של הסביבה העירונית ואופי השכונה בה הוא מצוי, מה שלמעשה יכשיל את ביצוע השיקום הנדרש. לא סביר להחליף בניינים בני 4-3 קומות בבניינים של 27, 12 ו-9 קומות, לשלש את מספר הדירות ולהוסיף עשרות אלפי מ״ר של בניה למגורים. גם לא סביר להכפיל פי עשרה את היקף השטחים המסחריים, ואין סיבה להפוך את המתחם השכונתי הקטן למוקד תעסוקתי של 5,000 מ״ר ואת כל אלה מציעה התוכנית הנוכחית. אין התייחסות מספקת בתוכנית להיבטי תחבורה ופתרון לעומס התחבורתי שייווצר. מספר מקומות החניה ביחס למספר יחידות הדיור יביא למצוקת חניה שתקרין על השכונות הסובבות והכניסה לעיר מכיוון רמת השרון תהפוך לפקק תנועה קבוע. בנוסף, חסר תכנון מוסדות חינוך וציבור. אלה רק חלק מהתחלואים שהתוכנית סובלת מהם. נראה שהתכנית תוכננה ללא כל קשר לסביבה בה היא נמצאת, ובוודאי תוך התעלמות מהיבטים מהותיים שלא קיבלו מענה. ראש העירייה משה פדלון, המכהן כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, הבטיח בעבר לבחון את התוכנית, את נפח הבניה ומספר הקומות, אך בפועל לא נעשה בתוכנית כל שינוי. מבחינתנו זה ביטוי להמשך מדיניות ההתעלמות מהתושבים, חוסר ההקשבה והאטימות שהנהגת העירייה הנוכחית לוקה בה. בכוונתנו להגיש בזמן הקרוב התנגדויות".

בתוך כך פנה חבר המועצה תום סטרוגו לראש העירייה משה פדלון וביקש להאריך את המועד להגשת התנגדויות לתוכנית שיכון דרום ב-30 ימים. כמו כן, ביקש סטרוגו לדעת האם מולאו התנאים להפקדה והצגת בדיקת היתכנות תחבורה. לדבריו, "התוכנית הופקדה במהלך חופשת הקיץ, ואנו נכנסים לתקופת החגים. לכן לא נותר לציבור זמן סביר להגיש התנגדויות. מדובר בתוכנית רחבת היקף שעלולה להשפיע על כל הסביבה ואנו כחברי המקומית לתכנון ולבניה חייבים לוודא כי תינתן לציבור זכות הוגנת וסבירה להגשת התנגדויות".

המתמודדת לראש העיר, סגנית ראש העיר מאיה כץ, אף פנתה בשבוע שעבר ליועצת המשפטית של ועדת התכנון עו"ד אילנה בראף כדי לבדוק אם הפקדת תוכנית פינוי בינוי בשיכון דרום בפער משמעותי מאישורה בוועדת המליאה האחרונה בחודש ינואר 2017 – חוקית. לטענת כץ, עד עתה טרם התקבלה חוות דעת בנושא.

מנגד, רכזת פרויקט שיכון דרום, ליאורה אהרון, אמרה: "הפגינו אתמול כביכול בהפגנה לא פולטית, שמקפלת בתוכה שני מועמדים לראש העיר ושתי מפלגות למועצה, ובסך הכל כ-40 איש נגד מגדלים ולצילם של מגדלים. מצער שחבר הוועדה לתכנון ובניה לא יודע ובא בטענות שלא הוגש דוח בחינת היבטי תנועה (בה"ת), מפרסם בפייסבוק שפעל לשינוי התוכנית, ודחה אין ספור פעמים ישיבות ועדה ושיתוף ציבור. בדיון להפקדה נדרשנו ל-52 תנאים שמילאנו אחריהם תחת בחינה משפטית ומחלקת הנדסה. מצער שחבר מועצה לא שולט בחומר. גם מועמדים נוספים בחוגי בית מזינים את הציבור במידע לא מדויק. עצוב שנבחר ציבור יושב בוועדות וכך מתנהל. תוך כדי הגשת התוכנית שמענו, פעלנו ושנינו את התוכנית. סטרוגו הגיש התנגדות במסגרת 2530, כמו כן גרשט, שירלי גדניר וכספי יכולים להגיש לשיטתם את אותה התנגדות".

עוד מוסיפה אהרון: "80 אחוז מהדיירים חתמו על חוזה והם מיוצגים על ידי עורך דין שנבחר על ידם ומלווים על ידי שמאי שנבחר מטעמם. כמו כן יש פתרונות תחבורה והוגש דוח בחינת הבטי תנועה. התוכנית תיבנה בארבעה שלבים. כמו כן היא הופקדה לפי סעיף שאומר שהתוכנית תופקד 15 יום לאחר מילוי התנאים".

חבר מועצת העיר יוסף לונדון, שביוזמתו התקבלה החלטה כי יזם הפרויקט יקים קרן על חשבונו ויממן במשך עשר שנים את דמי האחזקה של תושבים המוכרים על ידי אגף הרווחה, אמר: "אני גאה שוועדת המשנה לתכנון ובניה קיבלה את יוזמתי. הרצליה היא אחת הערים הראשונות שמעגנת הסדר זה בתוכניות פינוי בינוי. חשוב לציין כי התוכנית הוצגה לציבור, בהיכל בעיר, ורוב עצום של המשתתפים, הצביעו בעד התוכנית. לדעתי, היה צריך להפקיד את התוכנית מזמן. בגלל ההתמשכות של ההליך, אני אתנגד לבקשה להאריך את המועד להגשת התנגדויות. אני תומך בתוכנית, ואם יש צורך לערוך בה שינויים, הנושא יעלה לדיון לאחר הגשת ההתנגדויות, עד המועד הקבוע בחוק".

תגובת העירייה: "תוכנית שיכון דרום עברה את כל הליכי התכנון וההחלטות לגביה התקבלו על ידי נציגי הציבור. התוכנית נועדה לשפר משמעותית את איכות החיים והסביבה של המשפחות המתגוררות בבתים המתפוררים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יפה

    המצב בלתי נסבל כבר. אצלנו גם בנו ברחוב צר כולם חונים על המדרכות קשה לצאת בבוקר אין שקט אי אפשר להשאיר חלון פתוח הרעש של המכוניות יותר גרוע מכביש ראשי כל פעם אתה שומע טריקה של דלת מכונית אחרת הפכנו לאזור תעשיה הרגה את החיים שלנו מר פדלון פגעתה באיכות החיים מתה לברוח מהאזור פה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה קרה ? השכנים שלכם צריכים גם לבנות בתים חדשים אתם גרים בבניינים חדשים לא יקרה לכם כלום.תתגברו .

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    … תמא 38 …אסון… למה מגנים ורודפים סרבנים ????

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר