היועץ הסביבתי ניצן מזרחי במתחם גליל ים. צילום יוסי פרי
היועץ הסביבתי ניצן מזרחי במתחם גליל ים. צילום יוסי פרי

ערימות הפסולת בגליל ים, העלילה מסתבכת: צפו בסרטון של יוסי פרי

דוח שהזמין המתמודד לראשות העיר יוסי פרי קובע שהפסולת המושלכת בשטח העבודות עלולה לזהם את מי התהום. בעקבות הדוח פנתה ח"כ זנדברג לשר להגנת הסביבה. ומה מצא יוסי פרי במשרדי העירייה?

פורסם בתאריך: 20.9.18 15:13

היועץ הסביבתי ניצן מזרחי מתריע כי ערימות הפסולת המפוזרות בשטח העבודות להקמת פארק גליל ים בהרצליה עלולות לזהם את מי התהום. בדוח שכתב מזרחי – בהזמנת המתמודד לראשות עיריית הרצליה יוסי פרי שהתלווה למזרחי לסיור בשטח לפני כשבועיים – נכתב כי "באתר ערימות רבות של פסולת בניין וגזם, מעורבות עם צמיגים, מכלי פלסטיק, חתיכות של אספלט, זפת, תשטיפי שמנים ועוד. לעיניי, נראה כי שפיכת הפסולת נעשית באתר באופן שיטתי וקבוע – זאת עקב נפח הערימות המפוזרות באתר. במידה שאכן נעשה שימוש בפסולת כחומר מילוי בערום קבוע, עלול הדבר, להערכתי, להוות מקור לזיהום עתידי לקרקע ולמי התהום באיזור". מזרחי, בעל תואר ראשון ושני בגיאולוגיה מאוניברסיטת בן גוריון, עובד בחברת וינדקס טק הנותנת ייעוץ בנושאי סביבה.

בעקבות הדוח, פנתה חברת הכנסת תמר זנדברג לשר להגנת הסביבה זאב אלקין וכתבה כך: "אני פונה אליך בעקבות טענות שהתקבלו בלשכתי מתושבים ופעילי סביבה מאיזור הרצליה, אשר טוענים כי במתחם גליל ים, בו מתבצעת עבודת בנייה מסיבית, קיימת תופעה של השלכת כמויות אדירות של פסולת על ידי משאיות וחוסר טיפול ראוי בפסולת ברמה שמסכנת את בריאות הציבור והסביבה. מהדברים עולה כי הפסולת מוטמנת ומשמשת כאדמת מילוי וגורמת לזיהום הקרקע בחומרי בנייה שונים… לדברי היועץ, במידה ונעשה שימוש בחומרים אלה כאדמת מילוי באופן קבוע אזי מדובר בסכנה ממשית לקרקע ולמי התהום".

בעיריית הרצליה הבהירו כי הפסולת לא מוטמנת במקום: "עיריית הרצליה אוסרת על הטמנת אשפה ומפעילה מערך עקיפה רחב יריעה של פיקוח על הקבלנים הפועלים במקום. תוך כדי הליכי הבנייה נערמות ערימות אשפה – אך תוך תקופת זמן מפוקחת הן ניגרסות ונלקחות לאתרי הטמנת אשפה על פי התקן".

בתוך כך, פרסם פרי סרטון שלו במשרדי העירייה, בו הוא דורש מפקח להתלוות אליו לשטח. כמו כן נראות בסרטון משאיות משליכות פסולת באתר בגליל ים. צפו: 

 

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "נציגי המשרד להגנת הסביבה עורכים ביקורות תדירות במתחם שבו מבוצעות עבודות הפיתוח בפארק גליל ים בהרצליה, על מנת לאתר משליכי פסולת. בהמשך לתלונות,  גם לאחר ביצוע בדיקות נוספות הן מול נציגי המשרד המסיירים בשטח והן מול עיריית הרצליה, במשרדנו לא קיים כל תיעוד המצביע על ביצוע עבירות פליליות בתחום הסביבתי ובכלל זה על ביצוע עבירות לפי חוק שמירת הניקיון, התשמ"ד-1984, במסגרת עבודות הפיתוח בפארק גליל ים בהרצליה. נציין כי בעבר, לאור תיעוד שנאסף על ידי נציגי משרדנו בסוף שנת 2017, בנוגע להשלכת פסולת נקודתית במתחם האמור, הפעילה עיריית הרצליה את סמכויותיה בעניין זה. העירייה מפעילה מערכת פיקוח ובקרה על הנעשה באתר, הכוללת תיעוד באמצעות מצלמות שהותקנו בשטח האתר וכן סיורים בשטח האתר, הנערכים בכל שעות היממה. יחד עם זאת, עם קבלת התלונה הנוכחית על-ידי עיתונכם, ניתנה הנחיה על ידי מנהל מחוז תל אביב במשרד להגנת הסביבה לגורמי המקצוע הרלוונטיים ולמפקחי המשטרה הירוקה להגביר את תדירות הסיורים באתר, זאת על מנת לאתר ביצוע עבירות סביבתיות בזמן אמת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתום יום הכיפורים אני רוצה להכות על חטא ולבקש ממר יוסי פרי סליחה.
    בתחילת הדרך חשבתי שיוסי הוא פרובוקטור, עוף מוזר.
    לאט לאט אני מגלה שיוסי, מגלה אומץ אזרחי וסביבתי חריג ויוצא מהכלל.
    ההכחשות המתחמקות של העירייה, התגובה המעליבה והאמת מזלזלת באינטליגנציה של המשרד להגנת הסביבה הן פשוט ביזיון.
    יוסי שוב ושוב וושוב מתעד בזמן אמת עבירות חמורות של זיהום הקרקע, השלכת פסולות בניין, זיהום סביבתי עמוק, וכל אלו זוכים להתיחסות פושעת שגובלת ברשלנות פלילית.
    מדהים אותי שתיקת התושבים החדשים בגליל ים, תושבים שחושבים שאם הם ישתקו העירייה תיתן להם את מה שהם זכאים על פי חוק.
    פיתוח סביבתי וציבורי, גנים, בתי ספר, כבישים, חיבור לאיילון.
    הפחד שלהם מפני העיריה ותגובתה ניתן להגדרה בשפת הרחוב.
    סחיטה באיומים.
    החשש מפני תגובת העירייה מביא אותם לשקט מביך שאני לא מבין אותו בתור תושב.
    בחצר הקדמית שלהם, היכן שילדיהם יחיו וישחקו מטמינים טונות של אשפת בניין והתושבים שותקים.
    איני יודע אם אצביע ליוסי פרי אך דבר אחד ברור כאשר הפרשה תתפוצץ יוסי יהיה זה שיאמר
    אמרתי לכם.

  2. שי

    הפקח מאשים את יוסי בשחיתות ולהבנתי מאיים עליו.
    למה אין תלונה למשטרה או תביעת דיבה

  3. פרדי קרוגר

    סרטון מאוד מטריד, הזלזול באיכות הסביבה הוא מכת מדינה. אנשים כמו פרי (וחיים הכט) ראויים לצל"ש על האכפתיות, התעוזה והישירות. רשויות החוק יוצאות גרוע מאוד מהסרטון הזה. חומר למחשבה לקראת הבחירות באוקטובר.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אדון יוסי פרי אתה אדם רעב לרוע אתה בעצמך היתפלשתה לשטח ופתחתה בו תחנת מעבר לפסולת אשר העובדים של התחנה ואתה דוחפים שם פסולת שם לכול כיוון ובונים הרים של פסולת אתה מצלם את הדברים ההאלה בגלל שלא אתה וחברך צביקה לא מפנים את החומר הכול אצלך כסף אתה בן אדם שפל שרק מחפש לעשות רע אתה צריך לצום שנה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליד בסינמה סיטי הפכו שטח שטוח להר ענק של פסולת בנין ואף אחד לא הפריע ככה זה כיום

  6. אנה

    כל הרחובות נראים כמו עזה כל המערכת האכיפה לא פועלת נגד התושבים תן לי ואתן לך הכל מסריח מסביב וברחובות למרות התלונות לא עושים דבר כל הכבוד לך יוסי פרי כנס בהם עד הסוף אזרח שאכפת לו ושנה טובה לך

  7. יפה

    אני בתור אזרחית שגרה בהרצליה מרגישה "שעולם התחתון" מנהלים כאן את העיר מנסיון אישי כותבת כולל המשטרה

  8. שלגיה

    העובד/מנהל ליד השולחן נראה עסוק בלשחק במחשב הפקח ישן. אולי אני חושבת שהם היו בהפסקה ולא צריך להפריע להם עם מאה משאיות שמזהמות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר