סגן דור שמריהו. צילום דובר צה"ל
סגן דור שמריהו. צילום דובר צה"ל

סגן דור שמריהו נקרא אל הדגל

סגן דור שמריהו מהרצליה, ראש צוות פיתוח ביחידת מצפ"ן, ישתתף השנה בטקס העברת הדגלים בהר הרצל בירושלים

פורסם בתאריך: 27.4.17 12:04

בטקס יום העצמאות שיתקיים, כמדי שנה, בהר הרצל בירושלים, והפעם בסימן 50 שנה לשחרור העיר במלחמת ששת הימים, יזכה חיל הקשר והתקשוב לחלק מרכזי, כשחייליו יעבירו את הדגלים הראשיים לחיילי פיקוד מרכז. סגן דור שמריהו, בן 22 מהרצליה, ראש צוות פיתוח ביחידה היוקרתית מצפ"ן בחיל התקשוב, ישתתף השנה לראשונה בחייו בצעדת הדגלנים שתלווה את הטקס. "במהלך השנה האחרונה אגף התקשוב שמר אצלו את הדגלים הראשיים, דגל המדינה ודגל צה"ל", מסביר שמריהו, "בטקס יום העצמאות הקרוב אנחנו מעבירים את הדגלים למשמורת של פיקוד מרכז. אמנם אני לא זה שמעביר את הדגל עצמו, אבל כקצין באגף זו גאווה להשתתף בטקס ולהיות במעמד הזה".

שמריהו, בוגר תיכון הראשונים בהרצליה, לא עסק בתחום המחשבים במסגרת התיכון ולמרות זאת זומן לקורס מתכנתים קדם צבאי שאחריו שובץ ביחידת מצפ"ן, יחידת התוכנה של חיל התקשוב. בהמשך, יצא לקורס קצינים וכיום הוא משרת כראש צוות ביחידה. שמריהו הוא הבכור מבין ארבעה אחים, בן להורים אנשי צבא: אמו שירתה בקבע בחיל השלישות במשך 26 שנים. אביו משה הוא סגן אלוף במילואים והיה ראש ענף ביחידת ממר"ם. דרכו נחשף הבן דור לשירות בחיל התקשוב. "זה לאו דווקא מה שהוא היה מספר אלא עצם ההוויה שלו, האופן שבו ראיתי ושמעתי את כל החוויות שלו מהתפקידים המגוונים שאותם עשה במהלך שירותו הצבאי, זה מה שמשך אותי", מספר שמריהו, "בכל מקרה, כבר מגיל אפס נמשכתי למחשבים. הייתי מבלה שעות ארוכות מול המחשב כך שהכניסה לתחום לא הייתה זרה לי. לא הייתה דחיפה מצד אבא שלי, זה יותר בא מתוך סקרנות שלי".

ספר על התפקיד שלך.

"קודם כל, מדהים איך מתפקיד אחד באגף התקשוב אפשר לראות את כל הצבא. אגף התקשוב לא מתעסק בתחום אחד, אלא משרת את כל צה"ל, ולכן אפשר לראות את כל פעילות הצבא דרכו. בשנה האחרונה אני משמש כראש צוות ביחידת מצפ"ן – מערכות צבאיות לפיקוד, שליטה וניהול. למעשה, מדובר בגוף התוכנה הגדול ביותר בצה"ל. היחידה מפתחת תוכנות לכלל היחידות בצה"ל, החל מרמת הפיקוד והזרוע ועד רמת הגדוד. האתגר בתחום התוכנה, מבחינתי, הוא שמירה על פיתוח איכותי ומסודר תוך מתן מענה מהיר ורלוונטי לקשיים טכנולוגים. חשוב לי לומר שעולם התוכנה משפיע על המערכה ועל תפקודו והצלחתו של הלוחם הרבה יותר ממה שאנשים שאינם מכירים את התחום יכולים לחשוב. יש כאלה שלא יכולים להסתדר בלעדינו, ללא תמיכה טכנולוגית. אבל הכי מאתגר בתפקיד זה הפיקוד על הצוות. בסופו של דבר, הגורם האנושי בצה"ל הוא הדבר היחיד שיש לנו ולכן אנחנו צריכים לדאוג לו ברמה הכי גבוהה. כל צוות פיתוח ביחידה מונה בין עשרה ל-15 חיילים, והיחידה משלבת נשים, גברים, חרדים וגם אנשים עם מוגבלויות מסוימות שיש להם פוטנציאל בעולם התוכנה. כמפקד, אני תמיד צריך לראות איך אני יכול לשפר, כדי שבסופו של דבר הם לא רק יצאו מהצבא מתכנתים טובים, אלא גם בני אדם טובים יותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר