המגרש ברחוב הצברים בשכונת גן רש"ל
המגרש ברחוב הצברים בשכונת גן רש"ל

בית המשפט קבע: הפעילות במגרש הספורט בגן רש"ל תוגבל עד השעה 20:00

תושבים בשכונה עתרו נגד העירייה בטענה שהפרה הבטחה שלטונית שלא להפעיל תאורה במגרש הנושק לבתיהם. נאסרה גם הפעילות במגרש בין 16:00-14:00

פורסם בתאריך: 4.10.18 08:19

שופט בית המשפט המחוזי לעניינים מינהליים בתל אביב, אליהו בכר, קבע כי התאורה במגרש הספורט ברחוב הצברים בשכונת גן רש"ל בהרצליה תופעל בימי חול עד לשעה 20:00 בלבד. עוד קבע השופט כי בימי חול לא תתקיים פעילות במגרש בשעות 16:00-14:00, ובימי שישי וערבי חג תתאפשר הפעילות במגרש עד לשעה 14:00 בלבד.

ההחלטה התקבלה ביום שלישי השבוע, בעקבות עתירת תושבים בשכונה באמצעות עו"ד ראובן פארן נגד העירייה והעומד בראשה משה פדלון בעקבות התקנת עמודי תאורה חדשים במגרש, בחודש מאי. העותרים ביקשו מבית המשפט להורות לעירייה ולפדלון להימנע מהפעלת התאורה שהותקנה לאחרונה במגרש, בטענה כי ניתנה להם הבטחה מנהלית והחלטה שלטונית על ידי ראשת העירייה הקודמת יעל גרמן, וכן על ידי פדלון, שלא לעשות שימוש בתאורה במגרש נוכח המטרד שגורמת הפעילות במגרש לתושבים בשעות הערב.

לטענת העותרים, המתגוררים סמוך למגרש, עד לפני כעשור, התקיימה פעילות של מבוגרים שהגיעו לשחק כדורגל במגרש. בעקבות פעילות זו הפכו חייהם לבלתי נסבלים כאשר מדי לילה ובמשך שעות רבות עד השעה 23:00 ואפילו לאחר מכן נשמעו מהמגרש צעקות מחרישות אוזניים וחסרות רסן, קללות, ויכוחים, צהלות שמחה ועידוד ורעשי הבעיטות בכדור ופגיעתו בגדרות המתכת. לטענת העותרים, לפני כשמונה שנים ראשת העירייה לשעבר גרמן הורתה כי התאורה במגרש לא תופעל עוד ואלו החפצים לעשות שימוש במגרש בשעות החשיכה הופנו לבית ספר אילנות שבו קיים מגרש ספורט חיצוני גדול. גם בכהונתו של ראש העירייה פדלון מצב זה נמשך עד לפני כשנה, על אף שבמהלך שנת 2016 היו מספר פניות של ועד השכונה להדליק את התאורה במגרש ואלה נדחו על ידי פדלון.

בתשובת העירייה לעתירת התושבים נכתב כי בסוף שנת 2017, בפגישה שנערכה בשכונת גן רש"ל עם העירייה, הועלה הצורך במקומות נוספים לפעילות למבוגרים ולילדים. לטענת העירייה, מבדיקה שערכו חלו שינויים עצומים במספר תושבי השכונות ומאפייניהן, ונוצר צורך בהפעלת המגרשים והתאורה בהם בשעות החשיכה בהתאם למדיניות העירייה עד השעה 22:00. העירייה טענה כי לא לתושבים כל הבטחה שלטונית המבססת את טענתם, ולכל היותר התקבלו החלטות שהיו נכונות לזמן בהן התקבלו וזאת בהתבסס על הנתונים שהיו פרושים בפניהם. כמו כן, העירייה טענה כי טענת התושבים על מפגע רעש בלתי סביר כתוצאה מהדלקת התאורה במגרש אינה הוכחה לכך שמפגע כזה אכן ייווצר, ושמכיוון שהעותרים אינם מצרפים כל ממצא של מומחה בתחום יש לדחות טענותיהם.

בעתירת התושבים נכתב גם כי במהלך חודש מאי 2018 הבחינו חלק מהעותרים כי מתבצעות עבודות במגרש, והדבר העלה את חששם כי בכוונת המשיבים לשנות את עמדתם באופן חד-צדדי. לפיכך, הם שלחו מכתבים לראש העירייה אך לטענתם לא זכו למענה עד היום. לטענת העותרים, הם הבחינו כי במהלך העבודות הובאו למקום עמודי תאורה חדשים, מה שהגביר את חששם. עוד נכתב בעתירה כי ב-5.8.18 הודיע פדלון כי החליט לאפשר את הדלקת התאורה במגרש עד לשעה 22:00.

לטענת העותרים, אף שהיה צו מנהלי של בית משפט שאסר על העירייה להפעיל את התאורה עד לקיום הדיון והחלטת בית המשפט בעניין, השבוע הופעלה התאורה בערב עד לחצות הלילה במגרש בשל חגיגות שמחת תורה.

כאמור, השופט אליהו בכר קבע כי התאורה תופעל בימי חול עד לשעה 20:00 בלבד ובשעות 16:00-14:00 לא תתקיים פעילות במגרש ובימי שישי ובערבי חג עד לשעה 14:00. כמו כן, הצדדים אמורים לדון ביניהם על כמות הימים בשנה שבה הפעילות תימשך מעבר לשעה 20:00, עד לשעה 22:00, כאשר כמות הימים תהיה נתונה לצדדים למו"מ (בין שלושה לשישה ימים). בנוסף, הצדדים יסכימו ביניהם על גורם שיהיה אחראי לאי פעילות המגרש מעבר לשעות שסוכמו ואף לסגירת המגרש ככל שהדבר נדרש על כך. על ההסכמות בין הצדדים תימסר הודעה לבית המשפט בעוד 21 ימים מיום הדיון.

 

ההפגנה של תושבי גן רש"ל ליד בית במשפט המחוזי בת"א. צילום דויד סונינו ממטה המאבק הארצי לבינוי שפוי

ההפגנה של תושבי גן רש"ל ליד בית במשפט המחוזי בת"א. צילום דויד סונינו ממטה המאבק הארצי לבינוי שפוי

בסוף הדיון קיימו העותרים ופעילים של בינוי שפוי בהרצליה הפגנה בסמוך לבית המשפט כשהם אוחזים בשלטים שעליהם כתוב: "לא מנהלים עיר בנקמות והתנכלויות". מנציגי העותרים המתגוררים בסמוך למגרש, נמסר: "אין ספק שהחלטה זו של השופט מתחשבת רבות בתושבים המתגוררים סביב המגרש שזכאים לשקט ומנוחה. לא ייתכן שראש העיר יפר הבטחות כתובות וחתומות וחוזרות שלו כך בהינף יד. החלטה זו יוצרת תקדים בהרצליה בכך שחייהם של התושבים לא יהפכו לגיהינום ולרעש מטריד ומיותר – זהו מסר ברור של השופט לראש העיר, צורכי וטובת התושבים קודמים תמיד".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה מכבדת את החלטת בית המשפט".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנשים שגרים ליד בית ספר צריכים לקחת בחשבון שיש ילדים שצריכים מקום לשחק! מי שלא נאה לו, שיעבור דירה לאזור שאינו בית ספר.
    אנשים הזויים. גם ברמת השרון ניסו תושבים ליד בתי ספר לעשות אותו דבר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר