אופניים חשמליים. צילום עמותת אור ירוק
אופניים חשמליים. צילום עמותת אור ירוק

אור ירוק: שישה הרצליינים אושפזו בחצי הראשון של 2018 בגלל תאונות אופניים חשמליים

על פי נתוני העמותה מתחילת שנת 2018 נהרגו ברחבי הארץ 17 רוכבי אופניים חשמליים, לעומת שבעה רוכבים שנהרגו בשנת 2017 כולה

פורסם בתאריך: 23.10.18 07:14

במחצית הראשונה של שנת 2018 התאשפזו שישה תושבי הרצליה בעקבות תאונות אופניים חשמליים. כך על פי נתוני עמותת הזהירות בדרכים אור ירוק. הרצליה נמצאת במקום התשיעי מבין הערים בארץ בדירוג שערכה אור ירוק, יחד עם רעננה, רחובות, באקה אל גרביה, לוד, חדרה ובת ים כשבכל אחת מהן שישה מאושפזים.

על פי נתוני אור ירוק מתחילת שנת 2018 נהרגו 17 רוכבי אופניים חשמליים, לעומת שבעה רוכבים שנהרגו בשנת 2017 כולה. במחצית הראשונה של שנת 2018 חלה עליה חדה במספר המאושפזים בתאונות אופניים חשמליים. על פי מחקר של מכון גרטנר שנערך על ידי פרופ' קובי פלג וד"ר מאיה סימן-טוב, 414 בני אדם אושפזו בבתי החולים במחצית הראשונה של השנה לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים, לעומת 302 בני אדם שאושפזו בתאונות דומות במחצית הראשונה של שנת 2017, עליה של 37 אחוזים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשך שנים התעלם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מהעליה המתמדת במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים ונתן למצב להתדרדר לכדי סכנה אמיתית כך שכל רכיבה היא כמו רולטה רוסית. כבר מזמן היו חייבים להכין תכנית אסטרטגית אמתית שתהפוך את הרכיבה לבטוחה באמצעות שבילי רכיבה שיפרידו את הרוכבים מכלי הרכב ומהולכי הרגל במקביל לחיוב חבישת קסדה לכל הרוכבים והגברת המודעות. הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות על המחדל הזה ותפסיק להאשים רק את הרוכבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שרון

    האחראי בהרצליה על אכיפת נוהלי רכיבה האופניים חשמליות, מתבקשלהגיע בשעות הערב לחלק החד סיטרי של רחוב סוקולוב ולפצפות ברוכבי אופניים חשמליים רוכבים בניגוד לכיוון התנועה על המדרכות באין מפריע. לאחרונה נתקלתי גם בקטנוע (!!!) על המדרכה נגד הכיוון.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר