ויקי מקריאנס (מימין) ואווה סייקל. צילום מתוך התכנית
ויקי מקריאנס (מימין) ואווה סייקל. צילום מתוך התכנית

ויקי מקריאנס מבשלת בטלוויזיה: "היה ברור לי שנצטרך להתמודד עם סטיגמות"

ההרצליינית ויקי מקריאנס היתה והיא עדיין הרבה דברים: דוגמנית, דיג’יי, בעלת מכון יופי וגם אשתו של אמיר שלח. מעכשיו היא גם בשלנית ומתחרה בריאליטי הבישול החדשה “המטבח המנצח”. ראיון על דעות קדומות ואוכל אוזבקי

פורסם בתאריך: 2.11.18 07:41

באמת חשבתם שויקי מקריאנס-שלח תשתתף בריאליטי בישול? אז זה קרה. למי שפספס, בימים אלה מככבת הדוגמנית ההרצליינית בת ה-31 על המסך בערוץ 12, בתוכנית MKR – המטבח המנצח, עם השופטים חיים כהן ורותי ברודו. מקריאנס נמצאת כבר בסבב השלישי של התחרות, ביחד עם בת הזוג שלה בתוכנית אווה לימסוב, דוגמנית שהיא גם חברה ושותפה לתשוקה לבישול, ובסוגריים גם האקסית של דיג’יי סקאזי (אשר סוויסה).

לפני שנכנסה לעולם הבישול, הספיקה מקריאנס, דוגמנית בינלאומית, לצבור בעשור האחרון לא מעט תארים לרזומה. היא הנחתה בערוץ האופנה FTV. היא קטפה את תואר דיג’יי השנה בישראל יחד עם נלה גולדברג (היפה והחנון) כצמד VNM (מקריאנס תקלטה עד לפני שנתיים, גם בתקופה בה נשאה ברחמה את בנה הבכור ליאו, במסיבות בכל העולם, כולל בשבוע האופנה ניו יורק ובמועדון הלילה פאצ’ה שבאיביזה).

היא גם פתחה את The Beauty Lounge – מכון של יופי וקוסמטיקה פרא רפואית, לפני כשנה וחצי בתל אביב יחד עם אמא שלה ואחותה ‘’כי היה לי קשה לשבת בבית וזיהיתי הזדמנות עסקית ממש טובה’’. וחוץ מזה, היא נשואה לכדורגלן נבחרת ישראל ומכבי תל אביב בעבר האדריכל אמיר שלח. “אני ואמיר כבר 12 שנה ביחד, מתוכן תשע נשואים ושנה וחצי הורים לליאו. באמת זכיתי בבעל מדהים שזורם עם השטויות שלי”.

איך הגעת לתוכנית?
“זה משהו שחשבתי עליו הרבה זמן, עוד לפני שפתחתי את מכון היופי. כבר לפני שלוש שנים רציתי לפתוח מסעדה, אבל אז נכנסתי להריון ואיתו גם ההחלטה לעזוב את חיי הלילה, כי אי אפשר לתקלט בלילות במקומות מלאי עשן כשאת בחודש תשיעי. אבל בגלל שגם מסעדה זה עסק דומה שאין בו יום ולילה, עשיתי בחירה ופתחתי מכון יופי. מבחינתי, ההחלטה ללכת לתוכנית שעוסקת באוכל הגיעה בדיוק בזמן, ממש יד הגורל, כי מאוד רציתי לעשות וי על הקטע של האוכל, לראות שאני מסוגלת ויש לי את זה. זו גם הסיבה שכשפנו אלי מהליהוק, לפני כמעט שנה, זרמתי ואמרתי כן. אני בן אדם זורם ולהקשיב לא עולה כסף. לפני שהבנתי איפה אני, התחלנו את הצילומים, לא לפני שעברנו כמה שלבים והגענו סופית לתחרות. זה היה מטורף כי היו המון זוגות שהגיעו לאודישנים, משהו כמו 600 זוגות שנבחנו. ברור שהרגשנו טוב עם עצמנו אחרי שנבחרנו, ואז הבנתי שיש לי איזהשהו פוטנציאל בתחום”.

למה לקחת איתך את אווה ולא את אמיר?
“מה לבעלי ולאוכל? הוא לא יודע להתמודד עם הבלגאן שאני עושה במטבח והוא יותר אוהב לאכול ופחות לבשל. האמת היא שלא ממש שאלתי אותו או מישהו מהסובבים אותי, כי אני לא בן אדם שצריך אישור למה שהוא עושה. לא חשבתי יותר מדי וזה הרגיש לי נכון, אז הלכתי על זה עם אווה, חברתי מזה עשור. דיגמנו ביחד, ושתינו מאוזבקיסטן ואוהבות את הבישול האוזבקי. יש לנו הרבה מהמשותף, כולל חברים משותפים, ולכן לא חששנו שזה יפגע בחברות בינינו, כי שתינו באות ממקום טוב ומכיל. אנחנו ממש משלימות אחת השנייה ולא לוקחות אחת את השנייה קשה. אווה היא אדם נוח, וזה בא לידי ביטוי גם במטבח. אני למשל פחות אוהבת להתעסק עם קינוחים ובצקים, והיא דווקא כן. היא יצירתית ויש לה רעיונות, היא עדינה ומאוד רגישה ויש לה נפש של פרפר. החיבור בינינו אגב, בא לידי ביטוי בתוכנית ברגעים של לחץ ואנדרלין. היא לא לקחה אותי קשה והייתה חלוקת תפקידים בינינו. גם כשהאצתי בה היא לא התרגשה ממני וגם אני לא ממנה או מהיציאות שהיו לנו. אחרי התוכנית ממש לא זכרנו מה היה”.

היה רגע שחששתן במהלך הצילומים לתוכנית?
“ברור. רוב הזוגות בתחרות מגיעים מרקע של אוכל ואנחנו באנו מרקע של אהבה לאוכל, ולא ממש ידענו מה לצפות כי זו עונה ראשונה של התוכנית בארץ. אני מודה שלא צפיתי בתוכנית האמריקאית ולא ידעתי למה אני נכנסת ואילו מתמודדים יהיו ומה יהיה שם. עד התוכנית הייתי בטוחה שאני בשלנית חובבנית, ובתוכנית הבנתי שאני לא יודעת כלום ואז התחלתי ללמוד. הבנתי בתחרות שאין משהו שאני מכינה בבית שהייתי רוצה להגיש לשופטים חיים ורותי. לכן יצאו ממני דברים שלא ידעתי שקיימים בי. בבית אני מבשלת לאנשים שאני אוהבת, בתחרות את מבשלת מתוך רצון לספק מישהו אחר. ודווקא שם, אתה ממש רוצה שזה יהיה מושלם. למשל, הצילחות היה החלק הכי קשה עבור שתינו, כי צריך לחשוב בצורה אחרת. במיוחד שאנחנו לא מנוסות ומארחות רק בבית ואנחנו רגילות להכין אוכל שמוגש במרכז השולחן. אני מודה שעכשיו אני שמה לב לזה יותר גם שאני מבשלת בבית”.

ויקי מקריאנס (מימין) ואווה סייקל. צילום דניאל ישראל

ויקי מקריאנס (מימין) ואווה סייקל. צילום דניאל ישראל

מאיפה האהבה לבישול אוזבקי?
“מהבית, למרות שאף אחד לא לימד אותי לבשל. לא אמא שלי שמבשלת מה שפרקטי ולא סבתא שלי שהייתה בשלנית חבל על הזמן של אוכל רוסי אבל פחות של אוכל אוזבקי. בחרנו באוכל אוזבקי כי בשלב הראשון של הבתים הרעיון היה להביא את השורשים שלך, ושתינו באנו מאותו מקום וחיפשנו מכנה משותף. אלה השורשים של שתינו, ויש לנו הרבה זיקה ונוסטלגיה לאוכל הזה שאין לו מספיק מקום וזה מטבח שהוא לא כל כך מוכר. ידענו שזה סיכון, אבל ידענו גם שאם לא מסתכנים לא שותים שמפניה”.

עשיתן חזרות? בישלתן מנות מיוחדות לפני שהגעתן לצילומים?
“כמובן, וגם בחרנו מי שיטעם ויתן חוות דעת שזה החברים והמשפחה. האמת, נראה לי שהמשפחה שלי ושל אמיר לא יאכלו את סוג האוכל הזה הרבה זמן כי כל יום באנו עם דברים חדשים וביקשתי מהם לנסות שוב ושוב מטעמים שחשבנו לבשל בתחרות. עד הצילומים היינו עושות ניסיונות ומבשלות ביחד עם כוס יין ומוזיקה ברקע, וגם זה משהו שמאוד חיבר בינינו, כי כשיש ילדים אין פנאי לזמן איכות עם חברות. עשינו את זה לפני שהתחרות החלה וגם בזמן התחרות כי יש לשתינו אופי סובייטי של לחקור ולגלות את המקור של כל דבר. אני מודה שאני ממש פסיכופטית בקטע. חוקרת כל פרט. רוצה שיהיה מושלם”.

אלו תגובות קיבלתן מאז הפרומו?
“כולם מאוד הופתעו שאני יודעת לבשל, במיוחד אלו שהם לא חברים קרובים. אחרי הפרומו של התוכנית קיבלתי הרבה תגובות מאנשים סביבי. במכון היופי שלי הלקוחות באו כמובן לפרגן, ובכלל כל מי שמכיר אותי. מביכה אותי תשומת הלב, אבל כמובן שזה כיף לקבל אהבה ופרגון”.

איך התמודדתן עם הביקורות?
“לפני התחרות הייתי בטוחה שהחלק הכי קשה יהיה חיים ורותי. בתחרות עצמה הבנתי שיותר קשה להתמודד עם “קהל היעד”, כלומר עם המתמודדים האחרים. צריך לדעת לקלוע להרבה טעמים, ואתה לומד להכיר אנשים שלאו דווקא נמצאים בבועה שלך, כמו למשל לשפוט אנשים כמו אסתר ויונתן, שהם שונים בקטע של הבישול. אני כן חושבת שבשלב הזה של הבישול בבתים התמודדנו בסדר, למרות שקשה תמיד לקבל ביקורת. אני ואווה, כבר בתחילת התחרות, הבנו שאתה יושב עם אנשים בשולחן ואתה שוכח שאתה בתחרות איתם, כי לא באנו עם אג’נדה או אסטרטגיות של להוריד אנשים על חשבוננו. לפעמים אני חושבת שזה עבד גם נגדנו. למשל, כשאחד המתמודדים זרק משהו כמו ‘לא ידעתי שדוגמניות אוכלות או מבשלות’, היה ברור לי שנצטרך להתמודד עם סטיגמות. וזה בסדר, כי יופי פותח דלתות ויש לך הזדמנות להוכיח משהו. ולמרות שלא באנו להוכיח שום דבר על דוגמניות, ולא באנו לייצג את קהילת הדוגמניות של ישראל, ואנחנו גם כבר לא דוגמניות אלא באנו לבשל, אני בטוחה שכן הוכחנו שאנחנו יודעות לבשל. אגב, התחברנו לכל הזוגות שהיו בקבוצה שלנו, כמו רן וויקטור ואסתר ויונתן, ממש כולם, יצאנו עם הרבה חברים מהתחרות הזאת. אולי בגלל שעשינו הפרדה בין התחרות לחברות ובזמן הישיבה בשולחן אנחנו בתחרות ואחר כך אתה משנה פאזה”.

איזו מסעדה אתן הקמתן?
“המסעדה הייתה אצלי בבית, ורצינו ללכת על קונספט של האגדות, משהו בסגנון אלף לילה וללילה. קראנו למסעדה ‘’שחרזדה’’, כי רצינו להעביר קונספט של משתה, משהו שמגיש מכל טוב. רצינו שאנשים ייכנסו למסעדה והם יתנתקו מהכל ויגיעו למקום של פעם, אבל בסגנון 2018. המתמודדים כמובן התלהבו כבר בכניסה ואמרו שזה וואו כי הקונספט לא היה משהו שהם ציפו לו משתי בנות שהיו דוגמניות ומתעסקות ביופי וטרנדיות, הם לא ציפו שנבשל אוכל של סבתא ושנלביש אותו בשמלה של כוסית”.

בלי לעשות ספויילרים, תמשיכי עם הבישול?
“אין לי כרגע תוכניות בתחום הבישול, כי אני כן זורמת עם הכאן ועכשיו, ולכן אני לא יוצאת בהצהרות. נהניתי מהחוויה שעברתי ואין לי כרגע כיוון לפתוח מסעדה, אבל זה כן היה משהו שרציתי לעשות ושמחתי שהייתה לי ההזדמנות לעשות את זה. מבחינתי זו הייתה תקופה אינטנסיבית בלי הרבה שינה אבל גיליתי שזה אפשרי ושנשים ממש יודעות לג’נגל. מה שבטוח זה שאחרי התוכנית לאמיר כבר אין כוח אלי, כי אני כל פעם באה אליו עם איזה הברקה חדשה או רעיון של משהו שאני רוצה לעשות. אני מאמינה שהוא תמך בי לא רק בגלל שזה משהו שרציתי אלא בגלל שהוא מפחד שאני ארצה באיזה שלב בחיים כן לחזור אל חיי הלילה ואפתח מסעדה. לזכותו יאמר שהוא זרם ופרגן וזה בעיקר ניכר בזמן הצילומים, אז הוא טיפל בילד שלנו. זכיתי באמת בבעל מדהים שזורם עם השטויות שלי כבר 12 שנה וזה אומר שיש לו אופי ברזל”.

אז נראה אותך בעוד תוכניות בישול?
“לא! אני לא הטיפוס המובהק של תוכניות ריאליטי, למרות שמאוד נהניתי וזו הייתה חוויה ולמדתי המון. זה היה גם כבוד גדול לארח את חיים ורותי אצלי בבית. תאמיני לי שאין לי תמונה איתם? אני לא אושיית רשת או אינסטגרם. אני כל פעם אומרת שאני אצלם ואעלה ואני תמיד שוכחת”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר