הסורגים שנעקו מבית הכנסת בנווה עמל
הסורגים שנעקו מבית הכנסת בנווה עמל

ספרי תורה עתיקים נגנבו מבית הכנסת בנווה עמל: "המקרה הבא עלול להיגמר ברצח או באונס"

הנזק לבית הכנסת מוערך בכמיליון שקלים. למרות נתונים המצביעים על ירידה במספר הפריצות בשכונה, תחושת הביטחון של התושבים מעורערת

פורסם בתאריך: 4.11.18 16:29

הנתונים המצביעים על ירידה במספר הפריצות לבתים בנווה עמל לא מנחמים את קהילת בית הכנסת היכל אליעזר בשכונה, ממנו נגנבו בשבוע שעבר – בלילה שבין שני לשלישי – שלושה ספרי תורה, שניים מהם בני 150 שנה לפחות, וכן תשמישי קדושה.

"פרצו לבית הכנסת, עקרו את דלתות הכניסה שעשויות מפלדה עם המסגרת ופרצו את דלתות ארון הקודש וניסרו את הסורגים", מספר גבאי בית הכנסת יוסי כהן אדיב, "הפורצים גנבו שלושה ספרי תורה, ששניים מהם עתיקים, בני 150 שנה לפחות, שני תיקים חדשים לגמרי לספרי התורה ושישה רימונים חדשים, ששניים מהם נקנו בחו"ל והם מכסף טהור, והם נועדו לעטר את ספר התורה. אחד הספרים העתיקים הביא אבא שלי כשעלינו ארצה ב-1963 מאיראן. זה נזק גדול מאוד. ההערכה שלנו לנזק עם כל הדברים שנגנבו היא כמיליון שקלים".

אחד מספרי התורה העתיקים שנגנבו מבית הכנסת

אחד מספרי התורה העתיקים שנגנבו מבית הכנסת

חוויתם פריצות בעבר?

"זו הפעם הראשונה שפרצו לנו לבית הכנסת. לפני כשנה התקנו סורגים בכל בית הכנסת. אחד המתפללים שגר קרוב לבית הכנסת ראה בבוקר של יום הבחירות שפרצו להיכל והוא הודיע לי. אני גר קרוב לבית הכנסת והגעתי מיד. חשכו עיניי. הייתי בהלם. הזעקנו את המשטרה והגיעו בלשים לחקור את העניין. יש מצלמות ששייכות לבתים שסמוכים לבית הכנסת, ועכשיו בודקים אם יכולים לראות שם מי פרץ. פעם בית הכנסת היה מלא במתפללים ועבד במשך כל השבוע, חלק עזבו את השכונה וחלק נפטרו ועכשיו הוא לא פעיל במשך השבוע, אלא רק בסופי שבוע ובחגים. לפני שעלינו אבא שלי היה חזן בבית הכנסת באיראן והוא ביקש ספר תורה שיוכל לקחת לארץ ונתנו לו. כשהגענו לארץ, הגענו להרצליה, ולא היה בית כנסת, ראו שאבא שלי חזן והביא ספר ובזכות זה בנינו בית כנסת. השקענו מכספנו ואף אחד לא עזר לנו. ההכנסה של בית הכנסת היא לא מי יודע מה, אבל אנחנו שורדים. עכשיו נראה איך נצליח לשקם את בית הכנסת. אנחנו מחפשים מוסד או מישהו שיעזור לנו עם ספרים, רימונים, תיקים או כסף".

מי שמוביל את משמר השכונה, במסגרתו מתנדבים תושבים ויוצאים לסיורים בניסיון למגר את תופעת הפריצות בנווה עמל הוא רונן עובדיה. לדבריו, בין החודשים אפריל וספטמבר היתה ירידה של כ-30 אחוז במספר הפריצות בשכונה, ביחס לתקופה המקבילה. "לגבי הפריצה לבית הכנסת, ברור שהיה שם מודיעין, זה אירוע מוזמן וידוע מראש", אומר עובדיה, "אנחנו עובדים בשיתוף עם עיריית הרצליה ועם המשטרה וכרגע המשמר מונה כ-70 מתנדבים", אומר עובדיה, "בימים האחרונים יש עליה מסוימת בפריצות ביחס לחודשים קודמים, וגם בעקבות הפריצה לבית הכנסת אנחנו מתגברים את הכוחות וכל לילה יש לנו שתי ניידות של משמר השכונה וניידת משטרה. ככה יהיה כל השבוע ונמשיך כמה שצריך. אנשים התגייסו ועושים משמרות כפולות בחודש הקרוב. אנחנו בקשר טוב עם המשטרה, העירייה והתושבים וברגע שאנחנו מזהים עלייה באירועי הפריצה היכולת שלנו להגיב היא גבוהה. אני מכין את העירייה שנותנת לנו עוד רכב ואת המשטרה שמביאה עוד ניידת. כדי למנוע מקרים כאלה לגמרי צריך לסגור את השכונה מכל הצדדים או וגם אז זה לא מונע במאה אחוז. לאחרונה הוסיפו מצלמות אבטחה באיכות גבוהה במקומות אסטרטגיים בכל השכונה".

מנגד, תושב השכונה יובל ברוש, אומר שתחושת הביטחון של התושבים מעורערת. "הפריצה לבית הכנסת זו עליית מדרגה", הוא אומר, "התושבים פה חסרי אונים. זה כבר שנים, עוד מימי גרמן, שהמצב פה כזה. כבר שנים שהתושבים מנסים לקחת אחריות מעבר לנורמה והקימו פה משמר שכונתי בשיתוף עם המשטרה והעירייה. המתנדבים, גברים ונשים, עושים פה סיורים בלילות. הזוי מה שקרה פה. זו שכונה קטנה, ויש מספר מאוד מצומצם של רחובות שגובלים בפרדסים של גבעת ח"ן או בשטח תעש. זה האזור הבעייתי. יש בשכונה פריצות מדי שבוע ואני לא בטוח שמשמר השכונה עוזר. לדעתי מונעים מהתושבים את מספר הפריצות האמיתי כדי לא להכניס אותם לפניקה מיותרת. יש פה אוזלת יד של המשטרה שאמונה על הסדר והביטחון של התושבים. אנחנו משפחות צעירות עם ילדים ואני לא מבין למה אנחנו צריכים להסתובב ברחובות ולשמור על התושבים. המקרה הבא עלול להיגמר ברצח או באונס. זה ייגמר באסון. אין לי ספק בזה".

ממשטרת ישראל נמסר: "לפני כמה ימים התקבלה במשטרה תלונה בגין התפרצות לבית הכנסת וגניבה. נפתחה חקירה ומתבצעות כל הפעולות הנדרשות על מנת להגיע למבצעים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר